خودروهای برقی مرسدس بنز از سال 2030 جایگزین تمامی مدل ها خواهند شد

به گزارش آریا بلاگ، خودروهای برقی مرسدس بنز جایگزین مدل هایی خواهند شد که از موتورهای احتراق داخلی و هیبریدی استفاده می نمایند. دایملر سرعت فراوری خودروهای الکتریکی را افزایش می دهد و میخواهد پیشرانه های احتراقی را تا قبل از انتها دهه جاری میلادی به طور گسترده از محصولات خود حذف کند.

خودروهای برقی مرسدس بنز از سال 2030 جایگزین تمامی مدل ها خواهند شد

خبرنگاران - دایملر و مرسدس بنز در حال افزایش سرعت حرکت به سمت حمل ونقل الکتریکی هستند و قصد دارند تا قبل از خاتمه این دهه، پیشرانه های احتراق داخلی را تا حد زیادی از محصولات حذف نمایند. یکی مقامات عالی رتبه آگاه از طرح به Automobilwoche، یکی از نشریات همکار اتوموتیو نیوز اروپا، گفت: دایملر ابتدا از فراوری خودروی الکتریکی (شامل مدل های برقی و هیبریدی) به سمت فراوری خودروهای تمام برقی حرکت می نماید.

اظهارات مسئولان دایملر به این معنی است که هر مدل فراوریی دارای یک نسخه کاملاً الکتریکی خواهد بود. درحالی که فراوری، فروش و ساختار به کسب وکاری بدون پیشرانه های دیزلی و بنزینی تبدیل می گردد. به گزارش Automobilwoche، خودروهای پلاگین هیبریدی هم می توانند پس از سال 2030 دیگر نقشی در سبد محصولات دایملر نداشته باشند.

البته در ابتدا تاریخ مشخصی برای حذف پیشرانه های احتراقی وجود ندارد. زیرا بسته به زیرساخت شارژ، پس از سال 2030 در بعضی از بازارها هنوز تقاضا برای چنین مدل هایی وجود خواهد داشت.

جزئیات این طرح چه زمانی اعلام می گردد؟

منابع آگاه به Automobilwoche گفتند که اُلا کالنیوس، مدیرعامل دایملر، میخواهد جزئیات این طرح را در مراسم روز استراتژی در 22 جولای ارائه بدهد. انتظار می رود این خودروساز برنامه های خود را برای معرفی پلتفرم های نو برای مدل های الکتریکی بیشتر و بعلاوه سیستم عامل اختصاصی، در سال 2024 اعلام کند.

پیش از این، دایملر اعلام نموده بود که انتظار دارد تنها خودروهای پلاگین هیبریدی یا مدل های کاملاً برقی بیش از 50 درصد فروش خودروهای سواری را تا خاتمه دهه جاری میلادی به خود اختصاص بدهند. مسئولان دایملر در تماس با اتوموتیو نیوز اروپا از اظهار نظر در این زمینه خودداری کردند.

حرکت به سمت فراوری خودروی تمام برقی، مرسدس بنز را در ردیف سایر خودروسازانی قرار می دهد که به سمت فروش مدل های الکتریکی گام برمی دارند. به ویژه در اروپا که انتظار می رود محدودیت های شدیدتر برای انتشار دی اکسید کربن باعث گردد پیشرانه های احتراقی طی سال های آینده به کلی حذف و جایگزین شوند.

استراتژی سایر رقبا چیست؟

مایکل لوشلر، مدیرعامل اوپل، روز پنجشنبه در جریان به روزرسانی استراتژی خودروهای الکتریکی استلانتیس گفت این خودروساز تا سال 2028 به یک برند تمام الکتریکی در اروپا تبدیل خواهد شد.

ماه گذشته آئودی خاطرنشان کرد که فراوری پیشرانه های احتراقی تا اوایل دهه آینده به جز در چین خاتمه می یابد. برند جگوار هم مدتی قبل خاطرنشان کرد که از سال 2025 تمام الکتریکی خواهد شد.

ولوو و بنتلی انتظار دارند تا سال 2030 تنها سازنده مدل های برقی باشند. فورد اعلام نموده است که تا سال 2030 فقط خودروهای تمام برقی در اروپا می فروشد.

رویکرد بی ام و با احتیاط بیشتری همراه بود. این شرکت انتظار دارد نیمی از فروش تا سال 2030 به مدل های تمام برقی اختصاص می یابد. فولکس واگن هم میخواهد با تغییر جهت به سمت فراوری وسایل نقلیه کاملاً برقی، ابتدا فروش خودروهای مجهز به پیشرانه های احتراقی را در اروپا تا سال 2035 متوقف کند و بعداً این کار را در ایالات متحده و چین به انجام برساند.

خودروهای برقی مرسدس بنز اکنون هم در میان فراوریات این کمپانی آلمانی حضور دارند. اما از سال 2030 به بعد، ظاهراً هیچ مدل بنزینی، دیزلی یا هیبریدی دیگری از سوی این کمپانی به بازار ارائه نخواهد شد.

منبع: زومیت

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: بیت ران
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7579

به "خودروهای برقی مرسدس بنز از سال 2030 جایگزین تمامی مدل ها خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای برقی مرسدس بنز از سال 2030 جایگزین تمامی مدل ها خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید