خودرو هایی که از هواپیمای جت هم شتاب بیشتری دارند!

به گزارش آریا بلاگ، خبرنگاران - ترجمه از محمد کاملان: فرقی نمی نماید انسان روی زمین باشد یا در حال پرواز در هوا، در هر دو حالت انسان ها همواره در پی بیشترین سرعت بوده اند. همان گونه که حتماً می دانید و علم فیزیک نیز به خوبی این امر را ثابت می نماید وسایل ساخت دست بشر در هوا سرعت بیشتری نسبت به روی زمین دارند.

خودرو هایی که از هواپیمای جت هم شتاب بیشتری دارند!

به همین منظور هواپیماهایی را شاهد هستیم که با سرعتی بیشتر از سرعت صوت پهنه بی کران آسمان را می شکافند. در این بین بزرگان صنعت خودروسازی دست روی دست نگذاشته اند و خودورهای بسیار پرسرعتی معرفی نموده اند که ممکن است به لحاظ سرعت یارای مقابله با هواپیماهای جت را نداشته باشند اما شتاب این خودروها بیشتر از هواپیماهای جت است.

با این حساب در ادامه قصد داریم نگاهی به خودروهای سریع و پرشتابی داشته باشیم که از هواپیماهای جت هم شتاب بیشتری دارند.

20. خودروی 9FF GT9-R

در مورد ویژگی های این خودرو همین نکته کفایت می نماید که بر اساس پورشه 911 ساخته شده است. در این خودرو شاهد حضور پیشرانه 4 لیتری و بسیار قدرتمند هستیم که حدود 1120 اسب بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می دهد.

پیشرانه خودروی 9FF GT9-R برخلاف پورشه 911 در مرکز آن تعبیه شده تا وزن خودور تعامل مناسبی داشته باشد و شتاب بیشتری بگیرد. این خودرو به راحتی به سرعتی معادل 413 کیلومتر در ساعت دست پیدا می نماید و در عرض 3.8 ثانیه شتابی برابر با 160 کیلومتر دارد.

تمامی این موارد دست به دست هم داده اند تا خودروی 9FF GT9-R به لحاظ شتاب حتی از سریع ترین جت های تیزپرواز نیز شتاب بیشتری داشته باشد.

19. خودروی SSC ULTIMATE AERO

این خودرو عملاً یک راکت زمینی به شمار میرود و با 413 کیلومتر در ساعت یکی از سریع ترین خودورهای جهان است. در این خودرو شاهد یک پیشرانه 6.4 لیتری دوقلو از نوع V8 هستیم، به لطف این پیشرانه خودروی SSC ULTIMATE AERO حدود 15 درصد به قدرت بیشتری دست پیدا می نماید و 1287 اسب بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می دهد.

کارشناسان خودروسازی این خودرو را شاهکار طراحی خودرو می شناسند و طراحی آیرودینامیک خودروی SSC ULTIMATE AERO به راننده اجازه می دهد تا سریع تر از هر هواپیمای شکاری شتاب بگیرد.

18. خودروی KOENIGSEGG AGERA R

با خودروی سریعی طرف هستیم که 418 کلیومتر سرعت دارد و معرفی آن در سال 2011 نوید رقیبی تازه برای خودروهای بوگاتی و هنسی را داد. خودروی KOENIGSEGG AGERA R در عرض یک چشم به هم زدن از نظرها دور می شود و هیچ هواپیمایی نمی تواند به چنین شتابی دست پیدا کند.

در این خودرو با یک پیشرانه 5 لیتری از نوع V8 طرف هستیم که 1099 اسب بخار نیرو فراوری می نماید. رعایت اصول آیرودینامیک و مهندسی پیشرفته در این خودرو باعث شده تا در عرض 14.53 ثانیه به شتابی معادل 300 کیلومتر برسد و حتی سریع ترین راکت ها را پشت سر بگذارد.

17. خودروی بوگاتی ویرون سوپر اسپرت

انصافاً نمی شود جایی صحبت از پرشتاب ترین خودروهای جهان به میان آورد و نامی از بوگاتی ذکر نکرد. در خوردوی بوگاتی ویرون سوپر اسپرت با یک پیشرانه بزرگ 8 لیتری از نوع W16 طرف هستیم که 1200 اسب بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می دهد.

جالب است بدانید بوگاتی ویرون سوپر اسپرت تا سال 2010 به عنوان سریع ترین خودروی جهان شناخته می شد تا اینکه در این سال خودروی SSC Ultimate Aero این لقب را از آن خود کرد. این خودروی سریع بوگاتی به وسیله فکر خلاق مهندسان فولکس واگن در سال 2000 ساخته شده است و از آن موقع تا به امروز شاهد تغییر طراحی و عرضه مدل های جدیدتر بوگاتی ویرون هستیم.

بوگاتی ویرون سوپر اسپرت سرعتی برابر با 431 کیلومتر در ساعت دارد و گفته می شود به مقدار ای سریع حرکت می نماید که امکان دارد از کنار شما عبور کند و متوجه آن نشوید!

16. هنسی ونوم جی تی

این خودرو سریع تری خودروی جهان است که در بیشتر کشورها به آن مجوز رانندگی در خیابان های شهری داده شده است. هنسی ونوم جی تی سرعتی معادل 434 کیلومتر در ساعت دارد و یک پیشرانه 7 لیتری از نوع V8 در قلب این خودرو می تپد تا 1244 اسب بخار نیرو را در اختیار راننده قرار دهد.

این خودرو نه تنها یکی از پرشتاب ترین خودروهای جهانست بلکه یکی از نایاب ترین آن ها نیز به شمار میرود و تنها چند دستگاه از این خودرو فراوری شده است. شتاب این خودرو به راحتی هر هواپیمایی را پشت سر می گذارد و از آنجایی که این خودروی سریع مجوز رانندگی در خیابان ها را دریافت نموده بعید به نظر می رسد به این زودی ها رقیبی برای هنسی ونوم جی تی پیدا شود.

15. خودروی Blue BIRD

سازندگان این خودرو از ساخت آن این هدف را داشته اند که تمامی رکوردهای سرعت را در میان خودروها پشت سر بگذارد و به همین منظور سرعتی بیشتر از 482 کیلومتر در ساعت دارد. بدون شک با نگاهی به خودروی Blue BIRD متوجه طراحی قدیمی آن خواهید شد، این امر بی علت نیست چرا که این خودرو محصول سال 1935 میلادی است!

در این خودرو یک پیشرانه 36.7 لیتری تعبیه شده بود و 2300 اسب بخار نیرو فراوری می کرد، چنین پیشرانه ای حتی برای خودروهای امروزی نیز بزرگ و پرحجم به نظر می رسد. خودروی Blue BIRD اولین خودرویی بود که توانست رکورد سرعت بیشتر از 482 کیلومتر در ساعت را بشکند.

14. خودروی BUCKEYE BULLET 2.5

این خودرو در کنار اینکه سرعتش همچون یک راکت سریع و پرشتاب است ظاهری شبیه به راکت نیز دارد و با هدف شناخته شدن به عنوان سریع ترین خودروی الکتریکی جهان ساخته شده است. در این خودرو شاهد حضور سیستم های پیشرفته ای با نام A123 هستیم و توانسته به لطف این سیستم ها در سال 2010 به سرعتی حدود 494 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

جالب است بدانید خودروی BUCKEYE BULLET 2.5 محصول دست سلاطین خودروسازی نیست و چند دانشجوی دانشگاه اوهایو این خودرو را ساخته اند. گفته می شود که سازندگان این خودرو در حال بهینه سازی هایی هستند تا به سرعت 643 کیلومتر در ساعت برسد. با این حساب کاملاً تعیین است هیچ هواپیمایی به گرد شتاب این خودروی الکتریکی نخواهد رسید.

13. خودروی JACK BECKMANS FUNNY CAR DRAGSTER

این خودرو متعلق به راننده افسانه ای، جک بکمن است و توانسته به سرعتی معادل 541 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. دستیابی به چنین سرعتی لقب جک سریع را برای راننده آن به ارمغان آورده است.

این رکورد در سال 2006 به وسیله جک بکمن در کالیفرنیا ثبت شد و این راننده ماجراجو با جسارت خود توانست مدت ها این رکورد را حفظ کند.

12. خودروی JCB DIESELMAX

انصافاً باید گفت در نگاه اول به این خودرو نمی توان تشخیص داد که با موشک طرف هستیم یا یک خودرو!

این خودرو یکی از سریع ترین خودروهای بنزینی جهان به شمار میرود و در سال 2006 توانست رکورد 563 کیلومتر سرعت را از آن خود کند. جالب است بدانید در زمانی که قرار بود شتاب این خودرو آزمایش شود هیچ راننده ای حاضر نشد پشت فرمان آن قرار بگیرد و فردی با نام اندی گرین که خلبان نیروی هوایی انگلیس بود فرمان خودروی JCB DIESELMAX را در اختیار گرفت.

11. خودروی تاندربولت

وقتی صحبت از پرشتاب ترین خودروهای جهان به میان می آید ناخودآگاه به فکر خودروهای تازه و مدرن با طراحی های پیشرفته می افتیم اما صنعت خودروسازی خودروهای سریع و پرشتابی را در چندین دهه پیش معرفی نموده که همچنان آوازه آن ها باقی است.

ساخت خودروی تاندربولت به حدود یک قرن قبل باز می شود و دقیقاً در سال 1937 میلادی توانست رکورد سرعت 575 کیلومتر را از خود به جا بگذارد. در این خودرو چند پیشرانه V12 ساخت دست رولزرویس تعبیه شده بود. این پیشرانه ها را در خودروی Blue Bird که در بالا هم به آن اشاره شد شاهد بودیم.

شوربختانه باید گفت عمر خودروی تاندربولت به جهان نبود و در حادثه آتش سوزی از بین رفت اما پیشرانه این خودرو در موزه علوم لندن نگهداری می شود و این پیشرانه هنوز هم می تواند پرشتاب ترین هواپیماهای امروزی را مغلوب خود کند.

10. RAILTON MOBIL SPECIAL

با نگاهی به تاریخ صنعت خودروسازی متوجه خواهید شد دهه 1930، دهه رقابت بر سر سرعت و شتاب خودروها بوده است و خودروی RAILTON MOBIL SPECIAL به عنوان رقیبی سرسخت برای خودروی تاندربولت به حساب می آمد.

این خودرو توانست به سرعتی معادل با 634 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند و مرز سرعت 643 کیلومتر را بشکند. مهندسین آن موقع برای رسیدن به چنین سرعتی از پیشرانه هایی که در هواپیما استفاده می شده است یاری گرفتند. با این حساب عملاً می توان این خودرو را محصولی دوگانه قلمداد کرد که ماحصل دانش هوایی و خودروسازی بوده است.

9. خودروی GOLDENROD

این خودرو به لحاظ ظاهری به صورت یک راکت بر روی چهار چرخ طراحی شده و به سختی می توان نام خودرو را بر روی این محصول گذاشت. خودروی GOLDENROD به سرعتی معادل 658 کیلومتر دست پیدا کرد و توانست در سال های 1965 تا 1991 رکورد پرشتاب ترین خودروی جهان را از آن خود کند.

مهندسین شرکت نظامی لاک هید در ساخت این خودرو دست داشتند و چهار پیشرانه فول انژکتور ساخت کرایسلر را در این خودرو شاهد بودیم. خودروی GOLDENROD این روزها در موزه است، اما به قول قدیمی ها هنوز هم دود از کنده بلند می شود و به راحتی می تواند هواپیماهای مدرن امروزی را به لحاظ شتاب پشت سر بگذارد.

8. خودروی WINGFOOT EXPRESS

این خودرو در همان بازه زمانی ساخته شد که خودروی GOLDENROD را شاهد بودیم و توانست رکورد سرعت 664 کیلومتر را از خود برجای بگذارد. کاملاً تعیین است رسیدن به چنین سرعتی با پیشرانه های قدیمی آن موقع میسر نبوده است و در خودروی WINGFOOT EXPRESS از موتور جت یاری گرفته شده بود.

پیشرانه این خودرو برای منحصرا برای نیروی دریایی آمریکا ساخته شده بود و سریع ترین هواپیماهای آن موقع حتی خواب رسیدن به شتاب خودروی WINGFOOT EXPRESS را نمی دیدند.

7. خودروی BURKLAND 411 STREAMLINER

درست در زمانی که کارشناسان خودرو بعید می دانستند به این زودی ها خودروی بتواند رکورد جدیدی در سرعت ثبت نمایند خودروی BURKLAND 411 STREAMLINER از راه رسید. در سال 2008 این خودرو توانست تمامی رکوردهای سرعت را از آن خود کند و مسیر دریاچه نمک یوتا را با سرعتی معادل 667 کیلومتر پشت سر گذاشت.

جالب است بدانید سازندگان این خودرو برای رسیدن به چنین سرعتی کوشش زیادی کردند چرا که خودروی BURKLAND 411 STREAMLINER در آزمایش های اولیه حدود 7 سال قبل از اینکه رکورد شکنی کند تصادف سختی داشت و چندین سال طول کشید تا دوباره این خودرو را در میدان آزمایش ببینیم.

6. خودروی GREEN MONSTER

در دهه 1960 هر زمان که صحبت از خودروهای سریع و پرشتاب به میان می آمد نامی از خودروی GREEN MONSTER مطرح می شد. این خودرو سرعت خود را مدیون موتور توربور جت اف 104 بود و به لطف این موتور رکورد های سرعت را یکی پس از دیگری پشت سر می گذاشت.

خودروی GREEN MONSTER اولین بار در سال 1950 معرفی گردید و پس از بهینه سازی های مختلف حدود 10 سال بعد توانست رکوردهای مختلف سرعت را از آن خود کند و حتی امروز نیز این خودرو شتاب بیشتری نسبت به هواپیماهای شکاری دارد.

5. خودروی VESCO TURBINATOR

این خودرو در دریاچه نمک یوتا توانست به سرعت 757 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند اما تیم سازنده آن مدعی شد به چنین سرعتی رضایت ندارند و می خواهند به سرعتی بیشتر از 804 کیلومتر در ساعت برسند. متأسفانه عمر مدیر این تیم به جهان نبود و بهینه سازی های خودروی VESCO TURBINATOR پس از فوت مدیر این تیم به تأخیر افتاد.

اخیراً خبرهایی از عزم دوباره تیم سازنده VESCO TURBINATOR برای رسیدن به سرعت 804 کیلومتر به گوش می رسد و با این حساب چه بسا در آینده ای نزدیک شاهد رکورد جدیدی باشیم.

4. خودروی SPIRIT OF AMERICA

گاهی اوقات شاهد ثبت رکوردهایی در جهانی سرعت هستیم که حتی تصور این رکوردها در فکر محال به نظر می رسد. یکی از این رکوردها مربوط به خودروی SPIRIT OF AMERICA که به سرعتی معادل 966 کیلومتر در ساعت دست پیدا نموده است.

این خودرو برای رسیدن به چنین سرعتی از موتور جت هواپیمای جنگنده اف 104 یاری گرفت و راننده خودروی SPIRIT OF AMERICA که فردی با نام کریگ بریدلاو بود توانست نام خود را در صنعت خودروسازی برای همواره جاودان کند.

گفته می شود این خودرو قبل از اینکه بتواند رکورد سرعت از خود بر جای بگذارد در حین آزمایش از جاده خارج شده و به داخل دریاچه ای افتاده است. با این حساب انصافاً باید گفت راننده SPIRIT OF AMERICA دل و جرأت زیادی داشته که توانسته فرمان این خودروی سریع را در دست بگیرد.

3. خودروی BLUE FLAME

به هر مقدار که به سرانجام لیست پرشتاب ترین خودروهای جهان نزدیک می شویم به همان مقدار با خودروهای پرشتاب تری روبرو می شویم که رکوردهای عجیب و غریبی از خود به جای گذاشته اند.

خودروی BLUE FLAME از یک پیشرانه موشکی بهره گرفته است و به لطف این پیشرانه سرعتی برابر با 1014 کیلومتر را در کارنامه خود دارد. این خودرو که به نظر می رسد شتاب هیچ موشکی یارای رقابت با آن را نداشته باشد در حال حاضر بازنشسته شده است و در موزه ای در آلمان نگهداری می شود.

2. خودروی THRUST2

این خودرو سرعتی برابر با 1047 کیلومتر در ساعت دارد و به لحاظ زیبایی شناختی طراحی آن از روی خودروی بت موبایل که در فیلم های بتمن شاهد آن هستیم صورت گرفته است. آزمایش سرعت خودروی THRUST2 در صحرای بلک راک در استان نوادا در سال 1983 انجام شد و به مدت 14 سال توانست رکورد سریع ترین و پرشتاب ترین خودروی جهان را از آن خود کند.

در خودروی THRUST2 شاهد حضور پیشرانه جت هستیم که شرکت رولزرویس ساخته است. این پیشرانه به راحتی هواپیماهای تراز اول جهان را به لحاظ شتاب پشت سر می گذارد و خودروی THRUST2 این روزها در موزه حمل و نقل انگلستان در معرض بازدید عموم قرار گرفته است.

1. خودروی THRUST SSC

در این قسمت به خودرویی رسیدیم که در روی زمین هیچ رقیبی ندارد و با سرعت 1240 کیلومتر در ساعت می تواند حتی دیوار صوتی را بشکند. جالب است بدانید رکورد سرعت خودروی THRUST SSC در سال 1997 ثبت شده است و با توجه به اینکه 20 سال از این رکورد می گذرد اما باز هم بعید به نظر می رسد در آینده ای نزدیک رکورد سرعت این خودرو شکسته شود.

در ساخت خودروی THRUST SSC از دانش هوایی یاری گرفته شده است و پیشرانه جنگنده های تیزپرواز را در این خودرو شاهد هستیم. این پیشرانه اندازه 110 هزار اسب بخار فراوری می نماید و 18 لیتر سوخت به ازای هر ثانیه مصرف دارد. کاملاً تعیین است پیشرفته ترین هواپیماهای جنگی باید خواب رسیدن به شتاب خودروی THRUST SSC را ببینند.

در سرانجام پیشنهاد می کنیم اگر شما هم به سرعت علاقه دارید و خودروهای پرشتابی را می شناسید، در قسمت نظرات نام این خودروها و تعیینات آن ها را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 14 مهر 1403 بروزرسانی: 14 مهر 1403 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 13634

به "خودرو هایی که از هواپیمای جت هم شتاب بیشتری دارند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرو هایی که از هواپیمای جت هم شتاب بیشتری دارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید