خوراکی های انرژی زا برای برطرف خستگی صبحگاهی

به گزارش آریا بلاگ، مجله دلتا/ آیا زمانی که از خواب بیدار می شوید حس می کنید به اندازه کافی استراحت نکرده اید؟ آیا از آن دسته افرادی هستید که برای آغاز صبح به چند لیوان قهوه احتیاج دارند؟ اگر صبح ها با احساس خستگی از خواب بیدار می شوید به احتمال زیاد بدن تان می خواهد چیزی به شما بگوید. شاید به غذاهای انرژی زایی مانند خرما یا موز احتیاج دارید تا احساس خواب آلودگی تان از بین برود و سرحال شوید. در این مطلب مجله دلتا شما را با تعدادی از خوراکی های انرژی زا برای برطرف خستگی صبح آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

خوراکی های انرژی زا برای برطرف خستگی صبحگاهی

1. آووکادو

آووکادو سرشار از ویتامین، مواد معدنی و چربی های سالم است که انرژی بدن را برای چند ساعت تامین می نماید. همچنین حاوی مقدار زیادی فیبر است که قند خون را در حالت پایدار نگه می دارد، بنابراین احتیاجی نیست که از شکر اضافی استفاده کنیم. سعی کنید آووکادو را به عنوان یکی از بهترین خوراکی های انرژی زا در بشقاب صبحانه خود بگنجانید. می توانید برای تامین انرژی بیشتر، مقداری از آن را با تخم مرغ میل کنید.

2. بادام

بادام منبعی غنی از پروتئین باکیفیت و فیبر است. همچنین با مجموعه ای از ویتامین های گروه B در تبدیل غذا به انرژی یاری تان می نماید. بادام غنی از منیزیم است که به برطرف خستگی عضلانی یاری می نماید. می توانید چند دانه بادام را به وعده صبحانه خود اضافه یا آن را به عنوان میان وعده در اواسط صبح میل کنید.

3. کلم

یکی دیگر از خوراکی های انرژی زا کلم است. کلم حاوی ویتامین های ضروری، مواد معدنی وآنتی اکسیدان هایی است که برای تامین انرژی به آن ها احتیاج داریم. کلم یکی از منابع گیاهی بسیار غنی آهن است که اکسیژن مورد احتیاج برای رشد بدن را به بافت ها و سلول های ما منتقل می نماید. همچنین منبعی عالی از کلسیم، فولات و ویتامین های B است.

صبح ها این گیاه فوق العاده را به صورت آبمیوه یا اسموتی مصرف یا به املت صبحانه خود اضافه کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3341

به "خوراکی های انرژی زا برای برطرف خستگی صبحگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکی های انرژی زا برای برطرف خستگی صبحگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید