اشنایی با محله های معروف تورنتو

به گزارش آریا بلاگ، اگر به کانادا سفر می کنید و راهی تورنتو هستید، پیشنهاد می کنیم از خیابان های معروف این شهر اطلاعاتی داشته باشید تا سفری مجذوب کننده را رقم بزنید.

اشنایی با محله های معروف تورنتو

زیباترین خیابان های تورنتو مجموعه ای از معماری های خیره نماینده، هویت های منحصر به فرد و زمینه های طبیعی هستند. تمام خیابان هایی که در این راهنما معرفی می کنیم برای پیاده روی، دوچرخه سواری یا رانندگی آزاد هستند و می توانید در آن ها با زیبایی واقعی تورنتو آشنا شوید.

رزدیل ولی رود

رزدیل ولی رود (Rosedale Valley Road) که در پاییز با درختان درخشان و خیره نماینده اش به اوج زیبایی می رسد، در جنوب شرق شهر قرار داشته و برای رانندگی یا دوچرخه سواری ایده آل است. البته اگر بخواهید آن را در جهت سربالایی بگردید شاید رکاب زدن کمی سخت باشد! همین منظره ها زیبای پر درخت و نمای برج ها این خیابان را از محله یورک ویل (Yorkville) در مرکز شهر تورنتو متمایز می نماید.

بلوار پالمرستن

بلوار پالمرستن (Palmerston) یکی از خیابان های مسکونی تورنتو است که بین کریا تاون (Koreatown) و ایتالیای کوچک واقع شده است. در امتداد آن می توانید چراغ های فلزی، دروازه های سنگی و آهنی یا سایبان درختان افرای نقره ای را دیدن کنید. پالمرستن یکی از زیباترین خیابان های مسکونی این شهر به شمار می رود. نام این خیابان در اوایل قرن بیستم به نام کنونی تغییر یافت که از نخست وزیر بریتانیا گرفته شده است. بیشتر خانه های اینجا بین سال 1903 تا 1910 ساخته شده اند و بزرگ ترینشان در شماره 469 واقع شده که عمارت جرج وستون (George Weston) نام دارد.

بریملی رود

بریملی رود (Brimley Road) خیابانی شمالی-جنوبی در تورنتو است و کاملاً داخل اسکاربرو (Scarborough) واقع شده است. این خیابان از اسکار برو بلافس (Scarborough Bluffs) در کنار دریاچه اونتاریو شروع شده و از میان این منطقه عبور می نماید. بیشتر قسمت های آن مسکونی است اما مراکز خرید منطقه ای را هم می توانید در آن ببینید. از میان نقاط معروف امتداد این خیابان می توانیم به پارک بریملی وود (Brimley Woods Park)، پلازای چارتول (Chartwell)، پارک بلافرز (Bluffers Park) و اورینتال سنتر (Oriental Centre) اشاره کنیم.

کینگ استریت

کینگ استریت (King Street) یکی از شاهراه های تجاری شرقی-غربی بزرگ تورنتو است. اینجا یکی از اولین خیابان هایی بود که در سال 1793 برای شهرک یورک ساختند که بعدها در سال 1834 به تورنتو تبدیل شد. بعد از ساخت میدان بازار (Market Sq.) در سال 1803 در خیابان های کینگ و جارویس (Jarvis)، برای جا دادن اولین بازار کشاورزی سنت لارنس (St. Lawrance) این خیابان به اولین خیابان تجاری تورنتو بدل شد. هسته اولیه آن در آتش سوزی بزرگ سال 1849 از بین رفت اما دوباره آن را بازسازی کردند.

کوئین استریت وست

کوئین استریت وست (Queen Street West) قسمت غربی خیابانی به این نام بوده و از شاهراه های بزرگ شرقی-غربی تورنتو به شمار می رود که مجموعه ای از محله ها یا منطقه ها تجاری آن را احاطه می نمایند. این خیابان در غرب خیابان یونگ (Yonge) در مرکز شهر واقع شده است. در قسمت غربی، این خیابان از تقاطع خیابان کینگ استریت شروع می گردد. این خیابان پایه نقشه ای سایر خیابان های شرقی-غربی تورنتو و یورک کانتی به شمار می رود. انتهای غربی کوئین بیشتر به عنوان مرکز خبرگزاری کانادا، موسیقی، مد، اجرا و هنرهای تجسمی معروفیت دارد. طی 25 سال اخیر کوئین وست تبدیل به یک مرکز هنری بین المللی و از جاذبه های اصلی گردشگری تورنتو شده است.

انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 9884

به "اشنایی با محله های معروف تورنتو" امتیاز دهید

1 کاربر به "اشنایی با محله های معروف تورنتو" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشنایی با محله های معروف تورنتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید