دلایلی عجیب برای فشار خون بچه ها

به گزارش آریا بلاگ، این متخصصان ، از موسسه بهداشت جهانی بارسلونا ، مادران و نوزادان شش شهر اروپا ، از جمله بردفورد در انگلیس را آنالیز کردند.

دلایلی عجیب برای فشار خون بچه ها

به گزارش خبرنگاران یک مطالعه جدید نشان می دهد اگر نوزادانی که هنوز در رحم هستند در معرض آلودگی هوا قرار بگیرند در کودکی با فشار خون بالاتر روبرو می شوند.

محققان اثرات قرار دریافت در معرض عوامل محیطی مانند آلودگی ، سر و صدا و ساختمان های متراکم بر روی نوزادان قبل و بعد از تولد را آنالیز کردند.

این متخصصان ، از موسسه بهداشت جهانی بارسلونا ، مادران و نوزادان شش شهر اروپا ، از جمله بردفورد در انگلیس را آنالیز کردند.

آنها متوجه ارتباط بین فشار خون بالا در دوران کودکی و قرار دریافت در معرض سطح بالایی از آلودگی هوا و همچنین تراکم ساختمان ، سر و صدا ، مجاورت کم با فضاهای سبز و شرایط اقتصادی-اجتماعی پایین یافتند.

فشار خون بالا یکی از عوامل اصلی خطر بیماری های قلبی عروقی ، مانند بیماری حملات قلبی است.

این کارشناسان می گویند برنامه ریزان شهری باید برای نجات بچه ها از بیماری های قلبی عروقی تا زمان بزرگسالی ، تأثیرات چنین عواملی را در نظر بگیرند.

چارلین وارمبورگ ، نویسنده مطالعه ، که در موسسه بهداشت جهانی بارسلونا مشغول به کار است می گوید: نتایج ما نشان می دهد که از زمان بارداری، محیط شهری می تواند بر فشار خون بچه ها پیش دبستانی تأثیر بگذارد.

این بدان معنی است که تعهد به طراحی شهری و برنامه ریزی حمل و نقل طراحی شده برای کاهش آسیب رساندن به محیط زیست دارای پتانسیل برای کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی در بزرگسالی است.

در این تحقیق و آنالیز تیم تحقیق، داده های 4279 کودک بین چهار تا پنج سال را مورد مطالعه قرار دادند.

طبق این آنالیز تراکم بالای ساختمان با فشار خون بالاتر همراه بود، در حالی که حمل و نقل شهری مناسب با فشار خون پایین مرتبط بود. همچنین قرار دریافت در معرض سر و صدا با فشار خون بالاتر در بچه ها ارتباط دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5107

به "دلایلی عجیب برای فشار خون بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایلی عجیب برای فشار خون بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید