دومین عصرانه صنایع دستی با موضوع تهران شهر آبگینه در پل طبیعت

به گزارش آریا بلاگ، معاون صنایع دستی تهران در دومین عصرانه صنایع دستی که روز آدینه 19 مهرماه بر روی پل طبیعت با موضوع تهران شهر آبگینه برگزار گردید، گفت: آبگینه از قدیمی ترین هنرهای سنتی در شهر تهران است و این نام زیبنده هنر اصیل تهران است.

دومین عصرانه صنایع دستی با موضوع تهران شهر آبگینه در پل طبیعت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، محمد انشایی با اظهار این که 40 نفر از هنرمندان برجسته آبگینه به صورت زنده کار فراوری آثار هنری را در رشته های نقاشی روی شیشه، نقاشی پشت شیشه، تراش شیشه، معرق شیشه، همجوشی شیشه و... انجام می دهند اعلام نمود: عصرانه های صنایع دستی باهدف ترویج و معرفی صنایع دستی در جامعه به ویژه ترغیب جوانان برای اشتغال در رشته های این حوزه، برگزار می گردد.

او اضافه کرد: این برنامه با همکاری و مشارکت مجموعه فرهنگی و گردشگری عباس آباد برگزار می گردد و امیدواریم به صورت یک برنامه منسجم رشته های بیشتری از صنایع دستی کشور را معرفی کنیم.

معاون صنایع دستی استان تهران اعلام نمود: ترویج صحیح صنایع دستی ایران مقدمه ای برای فروش داخلی و حتی صادرات پیروز در این حوزه است زیرا شناخت منجر به تصمیم گیری نزد مخاطب و سپس اقدام به خرید می گردد، در این رابطه فراوری زنده صنایع دستی نقش بسزایی در این تصمیم گیری دارد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 939

به "دومین عصرانه صنایع دستی با موضوع تهران شهر آبگینه در پل طبیعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین عصرانه صنایع دستی با موضوع تهران شهر آبگینه در پل طبیعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید