رؤسای جمهور روسیه و مصر رایزنی کردند

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر امروز دوشنبه با یکدیگر به رایزنی تلفنی پرداختند.

رؤسای جمهور روسیه و مصر رایزنی کردند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، طرفین در جریان این گفتگوی تلفنی درباره آخرین تحولات لیبی به بحث و گفتگو پرداختند.

دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) در بیانیه ای دراین خصوص گفت که مسکو اقدامات مصر درباره حل و فصل دیپلماتیک بحران در لیبی را مثبت ارزیابی نموده است.

در بیانیه کرملین آمده است که رؤسای جمهور روسیه و مصر بر عزم مشترک دو کشور مبنی بر ادامه هماهنگی ها در راستای تضمین آتش بس در لیبی و شروع مذاکرات در این کشور با نظارت سازمان ملل متحد تأکید کردند.

لازم به ذکر است از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی دیکتاتور مقتول لیبی در سال 2011، این کشور ذیل کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می نماید.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین 1398 با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را شروع کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه نظامیان متحد با آن روبرو شده و تا به امروز پیروز نشده است به داخل شهر نفوذ کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3446

به "رؤسای جمهور روسیه و مصر رایزنی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رؤسای جمهور روسیه و مصر رایزنی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید