تور ارزان ایتالیا: راز افزایش جمعیت 100 ساله ها در یک شهر کوچک ایتالیا

به گزارش آریا بلاگ، یک جشن تولد در روز بیستم فوریه (یکم اسفند) باعث می گردد تا یک شهر کوچک در ایتالیا، معروفیت ویژه ای پیدا کند.

تور ارزان ایتالیا: راز افزایش جمعیت 100 ساله ها در یک شهر کوچک ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش همشهری و به نقل از روزنامه گاردین، ویتوریو لای شنبه گذشته صدمین سالگرد تولد خود را در شهر پرداسدفوگو در جزیره ساردینیا جشن گرفت و پیوچا لای که با او نسبتی هم ندارد، 100 سالگی خود را در 20 فوریه جشن خواهد گرفت.

جشن تولد پیوچا لای در این شهر کوچک ایتالیایی با حدود 1765 نفر جمعیت، باعث می گردد که پرداسدفوگو به عنوان خانه 10 نفر که بالای 100 سال عمر نموده اند باشد و از این حیث برای خود رکوردی را در دنیا به ثبت برساند.

ساردینیا به عنوان یکی از پنج مکان در دنیا با بیشترین تمرکز افراد صد ساله با میانگین 33.6 نفر بالای 100 سال به ازای هر 100 هزار ساکن شناخته شده است.

پرداسدفوگو در سال 2012 و زمانی که نام خانواده ملیس به عنوان مسن ترین مجموعه 9 خواهر و برادر دنیا در کتاب رکورد های گینس به ثبت رسید، خبرساز شد.

دانشمندانی که این شهر را مورد مطالعه قرار داده اند می گویند هوای پاک، شیوه های زندگی فعال و رژیم های غذایی سالم همگی به احتمال زیاد به افزایش سن در این شهر یاری می نمایند.

لویزا سالاریس، استاد جمعیت شناسی در دانشگاه کالیاری، به گاردین گفت: حضور 10 نفر بالای 100 سال، طول عمر استثنایی ساکنان پرداسدفوگو را تأیید می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 9474

به "تور ارزان ایتالیا: راز افزایش جمعیت 100 ساله ها در یک شهر کوچک ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ایتالیا: راز افزایش جمعیت 100 ساله ها در یک شهر کوچک ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید