راهنمای خرید لپ تاپ برای افراد عادی

به گزارش آریا بلاگ، لپ تاپ ها این شاهکار مهندسی الکترونیک امروزه جای خود را در میان همه باز کرده اند و تمامی اقشار جامعه برای راحتی در کارشان به این نتیجه رسیده اند که یکی از آن ها را نیاز دارند.

راهنمای خرید لپ تاپ برای افراد عادی

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری خبرنگاران، لپ تاپ امروزه به جزء ضروری از زندگی همه ما تبدیل شده است و بیشتر افراد داشتن آن را لازم و حیاتی می دانند. شیوه انتخاب لپ تاپ هم تقریبا در تمام دنیا یکسان و بر پایه برند (نام تجاری، Brand) است. بسیاری از افرادی که برای خرید لپ تاپ راهنمایی می خواهند اولین سوال شان این است: چه مارکی بخرم؟ کدام برند ها در بازار بهتر هستند؟

از آنجا که مبلغ زیادی برای خرید لپتاپ باید هزینه کرد پس اشتباه در خرید لپ تاپ واقعا غیر قابل قبول است.

ممکن است ظاهر فریبنده یک مدل چشم شما را در همان لحظه اول بگیرد و دیگر به حجم سی پی یو و یا کاری که میخواهید از لپتاپ بکشید توجه نداشته باشید.

اما قبل از همه این ها باید بدانید برای چه می خواهید لپ تاپ بخرید؟

بهتر است در گام اول برای خود و فروشنده تشریح کنید که لپ تاپ را برای چه کاری نیاز دارید. ممکن است یک لپ تاپ برای دوست شما بهترین گزینه باشد در حالیکه برای شخص شما چندان گزینه مناسبی به نظر نرسد.

در صورتی که هدف شما از خرید این دستگاه دیجیتال تنها استفاده از پخش کننده های فیلم و موسیقی و یا انجام کارهای ساده مانند آفیس باشد شما نیازی به خرید یک لپ تاپ قوی با قیمت بسیار بالا ندارید. یک لپ تاپ با ویژگی های ساده یک گزینه مناسب برای شما است در حالی که همان لپ تاپ برای یک مهندس برنامه نویس گزینه مناسبی نخواهد بود. یک مهندس برنامه نویس نیاز دارد لپ تاپی بخرد که پردازنده قوی داشته و بتواند برنامه های سنگین را اجرا کند.

برای این گروه از کاربران توصیه می کنیم به اندازه و وزن دستگاه توجه داشته باشند .چرا که اگر دستگاه شما 2 کیلوگرم وزن داشته باشد با اضافه کردن وسایل دیگرمانند آداپتور، ماوس، کتاب، جزوه و… به وزنی در حدود 4 کیلوگرم می رسد که در این شرایط متوجه سختی جابجایی می شوید . همچنین توصیه می کنیم به قابلیت خروجی VGA هم توجه کنید چرا که با وجود معرفی پورت جدید و قوی تر HDMI هنوز هم بیشتر نمایشگر ها و ویدیو پرژکتور های قدیمی موجود در موسسات و دانشگاه ها از همان اتصال VGA استفاده می کنند.

این لپ تاپ ها بیشتر برای دسترسی به اینترنت و کاربردهای متنی مورد توجه هستند و به همین دلیل نیازی به پردازش قوی ندارند و می توان در میان مدل های ارزان قیمت محصولات مناسبی برای کارهای دانشجویی پیدا کرد. از سوی دیگر قابلیت های چند رسانه ای مثل پخش فیلم و موسیقی نیز در این مدل ها در سطح متوسط قرار دارند ولی انتظار زیادی در مورد بازی و پردازش های حرفه ای نباید از آنها داشت.

برای خرید لپ تاپ معمولی به این نکات توجه کنید:

قدرت پردازشی متوسط

قیمت مناسب

اندازه متوسط

امکانات جانبی

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4557

به "راهنمای خرید لپ تاپ برای افراد عادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید لپ تاپ برای افراد عادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید