راه اندازی سایت فروش کتاب های کودک با مشارکت کتاب فروشان محلی

به گزارش آریا بلاگ، محمدتقی حق بین، عضو هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان در گفت وگو با خبرنگاران ، با اشاره به اقدامات و برنامه های این انجمن در حوزه توسعه ویترین کتاب فروشی های کودک و نوجوان، گفت: از جمله اهداف و برنامه هایی که هیات مدیره انجمن دنبال م کند این است که کوشش کند کتاب های کودک و نوجوان در کتاب فروشی های فعلی ویترین ویژه و مخصوصی داشته باشند زیرا اکنون بخش کمی از کتاب فروشی ها به این بخش اختصاص دارد.

راه اندازی سایت فروش کتاب های کودک با مشارکت کتاب فروشان محلی

جهت دریافت مشاوره خدمات محاسبه هزینه طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

وی در این زمینه ادامه داد: انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان در صدد این است که با راه اندازی یک سایت جامع و کامل با حضور ناشران کودک و نوجوان پل ارتباطی میان ناشران و کتاب فروشان گردد تا آثار منتشر شده ناشران در همه کتاب فروشی ها فروخته گردد.

حق بین اضافه کرد: حدود یکسال و نیم است که روی این سایت کار نموده ایم و بخش زیادی از مراحل خود را طی نموده است و 90 ناشر کودک و نوجوان تا به امروز اعلام آمادگی نموده اند تا کتاب های خود را در این سایت قرار دهند.

وی با بیان اینکه به زودی مراسم رونمایی از این سایت با عنوان (لیبرنو) برگزار خواهد شد، گفت: ویژگی خاص این سایت در این است که برای اکثریت کتاب فروشی فعلی در سراسر کشور صفحات ویژه و مخصوص ایجاد نموده تا خریداران به این سمت سوق بدهند که از شهر خودشان و کتاب فروشی محل خودشان به دنبال کتاب هایشان باشند.

حق بین تاکید نمود: با رونق این سایت و فعالیت های آن کتابفروش به مرور زمان وقتی شاهد حضور مراجعه کننده و مشتری حوزه کودک و نوجوان می گردد بخشی از فروشگاه خود را به کتاب کودک اختصاص می دهد و این همان هدفی است که در این طرح به دنبال آن هستیم.

وی با بیان اینکه در این سایت برای اینکه جامعه نشر کتاب کودک هم از این قافله عقب نباشد ناشر کودک را به صورت مستقیم به کتاب فروش وصل می کنیم، شرح داد: بسیاری از کتاب فروشی ها به دنبال آثار خوب کودک و نوجوان هستند و زمانی که این سایت فعال گردد آن ها نیز به مرور متوجه می شوند که کتاب مورد احتیاج خود را از کدام ناشر بگیرند.

حق بین یادآور شد: در این شرایط بین ناشر و کتاب فروش هم اتفاق تجاری رخ می دهد و زمانی که این زنجیره کامل گردد در ادامه فروشگاه های زنجیره ای کودک و نوجوان به نوعی عدالت توسعه ویترین کتاب های کودک و نوجوان نیز در کتاب فروشی های سراسر کشور را ایجاد می گردد.

وی همچنین از تشویق مردم به خرید از کتاب فروشی های محلی را دیگر مزایای این سایت دانست و گفت: مردم باید با کتاب فروشی های محله خود ارتباط داشته باشند و لازم است که راه های حفظ و تقویت این ارتباط به روز گردد تا مردم از این مراکز فرهنگی محلی دور نشوند.

حق بین در خاتمه صحبت های خود درباره شرایط کنونی سایت لیبرنو نیز شرح داد: اکنون در حال بارگذاری کتاب ها و اطلاعات هستیم و درصددیم تا باگ ها را شناسایی کنیم همچنین نوع قرارداد و روال کار ناشر و کتاب فروش را نیز در دست آنالیز داریم تا بعد از رونمایی با کمترین ایراد و مشکل در حین اجرا روبرو گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7259

به "راه اندازی سایت فروش کتاب های کودک با مشارکت کتاب فروشان محلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سایت فروش کتاب های کودک با مشارکت کتاب فروشان محلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید