رایزنی قبایل یمنی برای تحویل دادن استان مأرب به نیروهای مقاومت

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از العالم، انجمن روزنامه نگاری یمن روز دوشنبه به نقل از منابع نزدیک به قبایل استان مأرب اعلام کرد که شماری از شیوخ و سران قبایل این استان، سرگرم رایزنی برای تحویل مأرب به ارتش و کمیته های مردمی یمن هستند.

رایزنی قبایل یمنی برای تحویل دادن استان مأرب به نیروهای مقاومت

این منبع در مصاحبه با انجمن روزنامه نگاری یمن اعلام کرد که شیخ ناجی بن معیلی العبیدی، شیخ قناف الغلق، شیخ حسین القبلی، و شیخ الشریف درصدد هستند بدون هرگونه درگیری نظامی، استان مأرب را به ارتش و کمیته های مردمی تحویل دهند تا از جنگ و خونریزی در این استان اجتناب گردد.

در همین حال یک عضو کمیته آشتی و حل سیاسی یمن، از تماس های مستمر با سران قبایل مأرب برای بازگشت آنان به آغوش وطن خبر داد. به گفته وی دولت صنعا روز سه شنبه منتظر پاسخ سران قبایل مذکور خواهد بود.

این تحولات در حالی رخ می دهد که ارتش و کمیته های مردمی یمن یکشنبه پس از آزادسازی شهر الحزم مرکز استان الجوف، در آستانه ورود به شهر مأرب قرار گرفته اند.

کمیته آشتی ملی یمن در صنعا، هفته گذشته طرح صلحی را به سران قبایل مأرب ارائه کرد تا بر اساس آن ضمن بازگشت به آغوش وطن، فرصت فتنه انگیزی را از ائتلاف متجاوز سعودی سلب نمایند و نقشه متجاوزان را که در صدد تخریب یمن و قتل عام یمنی ها برآمده اند، نقش بر آب نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2446

به "رایزنی قبایل یمنی برای تحویل دادن استان مأرب به نیروهای مقاومت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی قبایل یمنی برای تحویل دادن استان مأرب به نیروهای مقاومت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید