رستمی در وزنه برداری طلایی شد و رکورد دنیا را زد، متقیان در پرتاب نیزه نقره گرفت

به گزارش آریا بلاگ، روح الله رستمی نماینده وزنه برداری ایران علاوه بر کسب مدال طلا، رکورد جدیدی به نام خود در دسته 72 کیلوگرم دنیا ثبت کرد.

رستمی در وزنه برداری طلایی شد و رکورد دنیا را زد، متقیان در پرتاب نیزه نقره گرفت

از وبلاگ هم نفس دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران به جاکارتا، در دومین روز از رقابت های وزنه برداری، روح الله رستمی وزنه بردار دسته 72 کیلوگرم کشورمان به رقابت با حریفانش پرداخت و در سرانجام مدال باارزش طلا را از آن خود کرد. این پانزدهمین طلای کاروان ایران در بازیهای پاراآسیایی 2018 است.

رستمی در سه حرکت خود به ترتیب پیروز به مهار وزنه های 213 ، 218 و 225 کیلوگرم شد.

رستمی در حرکت چهارم و برای رکوردشکنی وزنه 229 کیلوگرم را انتخاب کرد که با مهار آن پیروز به ثبت رکورد جدیدی در دنیا به نام خود شد.

روح الله رستمی پیش از این پیروز به کسب مدال نقره پاراالمپیک لندن 2012 شده بود. او در بازیهای پاراآسیایی اینچئون 2014 و پاراالمپیک ریو 2016 در ترکیب ایران حضور نداشت.

در مسابقات عصر امروز، پس از نماینده ایران وزنه بردار عراق با مهار وزنه220 کیلوگرم به مدال نقره رسید و نماینده ترکمنستان با بلند کردن وزنه 185 کیلوگرم نشان برنز را از آن خود کرد.

نتایج دور پنجم شطرنج نابینایان/درخشش بانوان شطرنجباز

پنجمین دور مسابقات شطرنج نابینایان ظهر امروز به وقت محلی به سرانجام رسید و پنج برد، شش باخت و یک تساوی از آن شطرنجبازان کشورمان شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران از جاکارتا، در مسابقات بخش b1 آقایان، مهدی رومیفرد در مقابل حریف هندی مغلوب شد، عرفان محمدعلیزاده مغلوب نماینده میزبان شد و حسن قدیری نتیجه را به رقیب خود از کره جنوبی واگذار کرد.

در مسابقات b1 بانوان، لیلا زارعزاده ملیحه صفایی را شکست داد و زهرا محمدی راد برابر حریفی از میانمار به پیروزی رسید.

در مسابقات b2 و b3 آقایان، امید کریمی با نماینده فیلیپین به نتیجه تساوی دست یافت، مجید باقری مغلوب حریف هندی شد و علیرضا قورچی بیگی نیز مقابل نماینده هندوستان مغلوب شد.

در رقابت های گروه b2 و b3 بانوان، فریبا زنده بودی مقابل نماینده مالزی به پیروزی رسید، عاطفه نقوی حریف ویتنامی خود را شکست داد و فاطمه برقول مقابل نماینده دیگری از ویتنام به فزونی دست یافت.

متقیان به مدال نقره ماده پرتاب نیزه رسید

مسابقات دوومیدانی بازی های پاراآسیایی 2018 برای تیم کشورمان با دستیابی هاشمیه متقیان به مدال نقره پرتاب نیزه کلاس ادغامی F55/56 ادامه پیدا کرد.

مسابقات دوومیدانی بازی های پاراآسیایی جاکارتا عصر امروز (سه شنبه) با رقابت پارادوومیدانی کاران در ماده پرتاب نیزه بانوان کلاس F55/56 پیگیری شد.

تیم کشورمان در این بخش دو نماینده به نام های هاشمیه متقیان و پروین مقدم داشت که در این بین متقیان با پرتابی به طول 20.19 متر به مدال نقره رسید. در این رقابت لین میتونگ از چین با رکورد 18.79متر اول شد و ناتالیا سمینوا از ازبکستان با حدنصاب 17.29 متر به مدال برنز دست یافت.

پروین مقدم نیز با رکورد 15.33 به رتبه ای بهتر از ششمی آسیا نرسید.

رهبری در شنا 100 متر هفتم شد

محمدرضا رهبری نماینده کشورمان در کلاس 100 متر آزاد کلاس S5 با رقبایی از مالزی، تایلند، ویتنام، عراق، چین و هند به آب پرید که در نهایت به مقام هفتم دست یافت.

به علت ادغام در کلاس بندی و تغییر یکسری از کلاس ها، رهبری مجبور شد با شناگران از کلاس های بالاتر رقابت کند و این موضوع به ضررش این ورزشکار تمام شد.

رستمی: حریف بسیار قدری داشتم

مرد طلایی دسته 72کیلوگرم پارا وزنه برداری با بیان اینکه با این مدال پاسخ زحمات مربیانم را دادم گفت: از مردم کشورم به خاطر اینکه دعای شان را بدرقه راهم کردند متشکرم.

روح الله رستمی گفت:حریف بسیار قدری داشتم که با یاری خدا و هوشیاری مربیانم که به خوبی توانستند وزنه ها را انتخاب نمایند، من هم با تمام قدرت خواسته های آنها را اجرا کردم.

وزنه بردارطلایی دسته 72کیلوگرم پارا وزنه برداری با بیان اینکه با این مدال پاسخ زحمات مربیانم را دادم گفت: از مردم کشورم به خاطر اینکه دعای شان را بدرقه راهم کردند متشکرم.

استرکی: فرایند مسابقه را به راهنمایی کردیم

مربی تیم ملی پارا وزنه برداری کشورمان از رکورد شکنی روح الله رستمی ،به عنوان یکی از تا کتیکی ترین رقابتها نام برد.

استرکی پس از کسب مدال طلای وزنه بردار دسته 72 کیلوگرم گفت: از قبل پیش بینی نموده بودیم که رقابت بین روح الله رستمی و محسن رسول وزنه بردار عراقی ،رقابتی حساس و تنگاتنگ خواهد بود.

او دلایل این حساست را باخت روح الله به محسن رسول در رقابت های کسب سهمیه المپیک در ژاپن دانست و یاداور شد: پس از بازگشت به کشور ،زمان کمی برای برطرف نقاط ضعف داشتیم وبرای رسیدن به این مرحله همه کوشش مان را کردیم.

مربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان اضافه نمود : براساس آنچه که پیش بینی کردیم ، فرایندمسابقه را به راهنمایی کردیم و تمام برنامه ها را برروی پیروزیت روح الله به پیش بر دیم .

او ادامه داد: ما می دانستیم در حرکت اول ودوم باید نقره روح الله را تثبیت کنیم و در حرکت سوم حرکت خوبی زده شد، ضمن اینکه اقای محسن رسول وزنش کمتر بود و ابتدا ایشان باید مسابقه می دادند.

استرکی تامید کرد: مطمین باشید،اگر محسن رسول وزنه 225 را می زد ما حتما وزنه 226 را پیشنهاد می کردیم، چون وزن وزنه بردار عراقی از رستمی ما کمتر بود، او باید نخست وزنه می زد.

او ادامه داد: به این ترتیب همه نکات فنی را رعایت کردیم و با لطف خداوند توانستیم، مدال طلا وزن 72کیلوگرم را به دست بیاوریم.

مربی تیم ملی پاراوزنه برداری ارزیابی اش از سایر وزنه برداران کشورمان که قرار است در روزهای آینده به میدان بفرایند اینگونه بیان نمود: همه بچه ها خوب و اماده هستند، این میدان، میدانی سخت است و ما کوشش می کنیم تا ورزشکارانمان دست خالی از سومین دوره بازی ها خارج نشوند.

او مدال روح الله رستمی را یکی از تاکتیکی ترین مدال ها توصیف کرد و اضافه نمود: وقتی در پشت صحنه به عنوان مربی قرار می گیرید با مربیانی روبرو هستید که همگی در کشور خود از مدعیان محسوب می شوند به این ترتیب باید برای پیروزیت همانند بازی شطرنج باید عمل نمایند.

وی با بیان اینکه این رقابت ، مبارزه بین دو مربی بود از مربی وزنه بردار عراقی به عنوان یکی از مربیان کارکشته این رشته نام برد و در سرانجام اظهار امیدواری کرد: فرایند پیروزی در سایر وزن ها نیز ادامه پیدا کند.

استرکی این مدال را به مردم عزیز کشورمان ،کمیته ملی پارالمپیک ، کادر فنی و تمام کسانی در طول این مدت زحمت کشیدند، هدیه کرد و گفت: امیدواریم همه عزیزان خسته نباشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1746

به "رستمی در وزنه برداری طلایی شد و رکورد دنیا را زد، متقیان در پرتاب نیزه نقره گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستمی در وزنه برداری طلایی شد و رکورد دنیا را زد، متقیان در پرتاب نیزه نقره گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید