رفتار با فرزند تک والد

به گزارش آریا بلاگ، تربیت فرزند به تنهایی می تواند استرس آور باشد. اگر والد تنها هستید ، درک کنید که چگونه می توانید با فشار روبرو شوید ، فرزند خود را پیدا کنید و او را پرورش دهید.

رفتار با فرزند تک والد

به گزارش خبرنگاران ،خانواده های تک والد بیش از هر زمان دیگری شایع هستند. بدانید که چگونه بعضی از چالش های خاص والدین مجرد را مدیریت کنید و آنچه را که می توانید برای تربیت یک کودک شاد و سالم انجام دهید ، مدیریت کنید.

چالش های مشترک تک والدین

تربیت کودک تحت هر شرایطی ممکن است سخت باشد. بدون شریک زندگی ، سهام بیشتر است. به عنوان یک والد تنها ، شما ممکن است تنها مسئولیت کلیه جنبه های مراقبت روزانه کودک را داشته باشید.

پدر و مادر تنها بودن می تواند منجر به فشار ، استرس و خستگی گردد. اگر بیش از حد خسته یا حواس پرت شده اید تا بتوانید از نظر عاطفی حمایت کنید یا به طور مداوم کودک خود را نظم دهید ، ممکن است مسائل رفتاری ایجاد گردد.

خانواده های تک والد نیز معمولاً درآمد کمتری دارند و دسترسی کمتری به خدمات بهداشتی دارند. حقه بازی و مراقبت از کودک می تواند از نظر مالی سخت باشد و از نظر اجتماعی منزوی باشد. ممکن است نگران نبودن الگوی والدین زن یا مرد برای فرزند خود نیز باشید.

استراتژی های مثبت برای کاهش استرس در خانواده تنها والدین خود:

  • عشق خود را نشان دهید.

یادتان باشد که کودک خود را ستایش کنید. عشق و پشتیبانی بی قید و شرط خود را به او بدهید. هر روز زمانی را برای بازی ، خواندن یا نشستن با کودک خود اختصاص دهید. یک روال ایجاد کنید. ساختار - مانند وعده های غذایی منظم و زمان خواب - به کودک شما یاری می نماید تا بداند چه انتظاری دارد.

  • روش مراقبت از کودک با کیفیت را پیدا کنید.

اگر به مراقبت منظم از کودک احتیاج دارید ، به دنبال یک مراقب واجد شرایط باشید که بتواند در یک محیط امن تحریک را فراهم کند. به کودک بزرگتر به عنوان تنها کودک خود اعتماد نکنید. مراقب باشید که از یک دوست یا شریک زندگی جدید بخواهید کودک خود را تماشا کند.

  • محدودیت هایی را معین کنید.

قوانین و انتظارات خانه را برای کودک خود شرح دهید - مانند احترام گفتن - و آنها را اجرا کنید. برای تأمین نظم و انضباط مداوم ، با دیگر مراقبان زندگی کودک خود کار کنید. هنگامی که کودک توانایی پذیرش مسئولیت بیشتری را نشان می دهد ، بعضی از محدودیت ها مانند زمان نمایش کودک را مورد ارزیابی مجدد قرار دهید. احساس گناه خود را سرزنش نکنید و فرزند خود را غافل نکنید تا پدر و مادر تنها بودن را جبران کند.

  • مراقب خودت باش.

فعالیت های بدنی را در برنامه روزانه خود بگنجانید ، یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و به مقدار کافی بخوابید. برای انجام فعالیتهایی که از آنها به تنهایی یا با دوستانتان لذت می برید ، وقت بگذارید. با تنظیم حداقل چند ساعت در هفته برای مراقبت از بچه ها ، یک وقت منفی به خود اختصاص دهید. به دیگران تکیه دهید. با والدین دیگر برنامه کارپول را تنظیم کنید. به یک گروه پشتیبانی از والدین تنها بپیوندید یا به دنبال خدمات اجتماعی باشید.

  • عزیزان ، دوستان و همسایگان را برای یاری بخواهید.

انجمن های ایمانی نیز می توانند منابع مفیدی باشند. مثبت بمانید اگر در شرایط سختی با فرزندتان صادق هستید صادقانه است ، اما به او یادآوری کنید که اوضاع بهتر خواهد شد. به جای اینکه انتظار داشته باشید کودک مانند یک بزرگسال کوچک رفتار کند ، مسئولیت مناسب سن او را به او بدهید.

  • شوخ طبعی خود را هنگام برخورد با چالش های روزمره حفظ کنید.

توجه داشته باشید که بعضی تحقیقات نشان داده است که نوجوانان در خانواده های تک والدین خطر افسردگی و عزت نفس پایین تری دارند. علائم و نشانه های افسردگی ممکن است شامل انزوای اجتماعی باشد. احساس غمگینی ، تنهایی یا بی مهری دوست نداشتن نگاه کردن تحریک پذیری و احساس ناامیدی. اگر این علائم را در کودک یا نوجوان خود مشاهده کردید ، با پزشک وی صحبت کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5842

به "رفتار با فرزند تک والد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفتار با فرزند تک والد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید