رهبر حزب مرکل به صدراعظم شدن امیدوار است

به گزارش آریا بلاگ، رهبر جدید حزب آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اطمینان دارد که حمایت حزبش را برای نامزدی راست میانه به منظور رهبری جدید آلمان به دست می آورد. او و رقیبش پیشتر برای کسب صدراعظمی ابراز تمایل کردند.

رهبر حزب مرکل به صدراعظم شدن امیدوار است

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از ماه ها تنش میان آرمین لاشت، رئیس حزب اتحاد دموکرات مسیحی آنگلا مرکل و مارکوس سودر، رهبر اتحاد سوسیال مسیحی در بایرن، این بلوک اتحاد میخواهد به سرعت نامزدی را برای صدراعظمی معرفی کند.

آرمین لاشت و مارکوس سودر که فرمانده دو ایالت پرجمعیت آلمان هستند، رسما روز یکشنبه از تمایل برای نامزدی سخن گفتند اما تاکید داشتند که فورا یک راه حل هماهنگ پیدا خواهند کرد. آنها توضیحی درباره اقداماتشان ندادند.

رهبران این دو حزب روز یکشنبه نشستهای جداگانه ای برگزار کردند. آرمین لاشت در پاسخ به اینکه آیا می تواند رای اکثریت را برای نامزی از طرف حزبش به دست آورد، گفت: اینطور فکر میکنم. اما باید منتظر روز دوشنبه باشیم.

حمایت آرمین لاشت در حزب اتحاد دموکراتیک مسیحی عاملی معین کننده است چون نسبت به دو حزب دیگر عظیمتر است و در 15 ایالت از 16 ایالت آلمان فعال است، در صورتی که حزب اتحاد سوسیال مسیحی فقط در بایرن فعالیت دارد.

مارکوس سودر هم روز یکشنبه گفت در صورت حمایت حزب عظیمتر که حزب اتحاد دموکراتیک مسیحی است، برای نامزدی اقدام میکند. او اضافه نمود: همینطور اگر خواهر عظیم (حزب مرکل) بگوید که برنامه این نیست و ما پیشنهاد دیگری داریم، آن را می پذیریم.

انتخابات پارلمانی آلمان برای 26 سپتامبر برنامه ریزی شده و مرکل پس از 16 سال صدراعظمی قصد ندارد برای دوره پنجم نامزد گردد. همین امر موجب ریزش حمایت ها از آرمین لاشت میگردد. نظرسنجی های اخیر هم آمار بهتری را برای سودر نشان می دهد چرا که او در بحبوحه پاندمی کرونا توانست به خوبی عمل کند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 6715

به "رهبر حزب مرکل به صدراعظم شدن امیدوار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر حزب مرکل به صدراعظم شدن امیدوار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید