سامسونگ می خواهد شمار تراشه های اگزینوس در گوشی های پایین رده را افزایش دهد

به گزارش آریا بلاگ، سامسونگ از معدود شرکت هایی است که برای تعدادی از گوشی های خود از تراشه های اختصاصی موسوم به اگزینوس استفاده می نماید. اما برخلاف اپل که ساخت تراشه های خود را به شرکت دیگری واگذار می نماید، این غول کره ای خود سازنده تراشه های موبایل است و حتی برای شرکت هایی مانند کوالکام و مدیاتک هم چنین کاری را انجام می دهد. حالا به نظر می رسد مدیران این شرکت می خواهند استراتژی خود را برای استفاده از تراشه های اگزینوس در گوشی های مقرون به صرفه قیمت خود تغییر دهد.

سامسونگ می خواهد شمار تراشه های اگزینوس در گوشی های پایین رده را افزایش دهد

بر اساس یک گزارش نو، سامسونگ میخواهد بیش از پیش به گوشی های مقرون به صرفه قیمت خود توجه نشان بدهد و به همین دلیل به جای تمرکز بر کشورهای پیشرفته، بیشتر از گذشته به بازارهای نوظهور توجه نشان خواهد داد. بخشی از این استراتژی نو هم افزایش استفاده از تراشه های اختصاصی اگزینوس برای این گوشی ها است.

این شرکت مدتی قبل از گلکسی A13 4G مبتنی بر چیپست Dimensity 700 رونمایی کرد ولی حالا میخواهد برای بازار آمریکای شمالی این گوشی را با تراشه اگزینوس 850 به دست کاربران برساند. لازم به ذکر است نسل قبلی این گوشی یعنی گلکسی A12 توجه گسترده ای جلب کرد و بر اساس آمارهای منتشر شده حدود 51.8 میلیون واحد از آن در سال 2021 به فروش رسید. این یعنی پرفروش ترین گوشی سال 2021 بوده و گویا اولین گوشی هوشمندی است که توانسته بیش از 50 میلیون واحد به فروش برسد.

در رابطه با تراشه های سامسونگ هم به تازگی گزارشی منتشر شده که در آن آمده سامسونگ برای فراوری تراشه های 3 نانومتری خود با مسائل بزرگی روبرو شده است. همان طور که احتمالا می دانید تراشه های 3 نانومتری در مقایسه با نمونه های 4 نانومتری از عملکرد بهتر و مصرف انرژی کمتر بهره می برند. اما با پیشرفت فناوری ساخت، چالش های به وجود آمده هم بیشتر می شوند. سامسونگ میخواهد برای نسل بعدی اگزینوس 2200 از فناوری ساخت 3 نانومتری استفاده کند که با توجه به بازده پایین خطوط فراوری این تراشه ها، به نظر می رسد سال آینده این شرکت با کمبود تراشه های پرچم دار اگزینوس روبه رو خواهد شد. هنوز معین نیست که آیا سامسونگ در این زمینه می تواند بر مسائل غلبه کند یا نه.

روی هم رفته طی سال های گذشته تراشه های اگزینوس با حواشی زیادی روبه رو شده اند و به همین دلیل کاربران زیادی همیشه درخواست سرانجام استفاده از این تراشه ها را، به خصوص برای گوشی های پرچم دار، مطرح نموده اند. سامسونگ با وجود اینکه بودجه هنگفتی را برای ساخت این تراشه ها هزینه نموده، اما هنوز نتوانسته مانند مدیاتک، کوالکام و اپل در این زمینه عملکرد فوق العاده ای را ارائه کند. این در حالی است که تا همین چند سال قبل مدیاتک به عنوان سازنده تراشه های ضعیف شناخته می شد، اما حالا یکی از رقبای قدرتمند کوالکام محسوب می شود و حتی در زمینه بعضی تراشه ها و بعضی حوزه ها عملکرد بهتری نسبت به محصولات کوالکام ارائه می دهد.

در نهایت باید به حواشی ایجاد شده برای نوترین تراشه پرچم دار سامسونگ یعنی اگزینوس 2200 اشاره کنیم. این تراشه برای اولین بار از پردازنده گرافیکی طراحی شده به وسیله AMD بهره می برد ولی همین پردازنده گرافیکی به پاشنه آشیل این چیپست تبدیل شده است. طبق آنالیز های انجام شده، پردازنده موجود در اگزینوس 2200 تفاوت زیادی با اسنپدراگون 8 نسل 1 ندارد اما در زمینه پردازنده گرافیکی تفاوت زیادی بین این دو دیده می شود. اما تحت فشار زیاد، هر دو تراشه عملکرد خوبی از خود به نمایش نمی گذارند که مدیران کوالکام بر این باور هستند این مشکل به نحوه ساخت این تراشه در کارخانه های کوالکام برمی شود.

باید یادآوری کنیم که در کل کارشناسان بر این باور هستند تراشه های فراوری شده در کارخانه های شرکت TSMC کیفیت بهتری نسبت به تراشه های فراوریی سامسونگ دارند. به همین دلیل مدیران کوالکام تصمیم گرفته اند فراوری مدل پلاس اسنپدراگون 8 نسل 1 را به این شرکت تایوانی واگذار نمایند. در کل بخش تراشه های سامسونگ شرایط خوبی ندارد و طی چند سال گذشته هم بهبود چشم گیری در شرایط این بخش به دست نیامده است. باید ببینیم آیا سامسونگ در آینده نزدیک می تواند این مسائل را رفع کند یا نه.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 9913

به "سامسونگ می خواهد شمار تراشه های اگزینوس در گوشی های پایین رده را افزایش دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ می خواهد شمار تراشه های اگزینوس در گوشی های پایین رده را افزایش دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید