ستاد رفع موانع تولید شرکت های دانش بنیان تشکیل می شود

به گزارش آریا بلاگ، استاندار همدان در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری این استان گفت: برای بهبود شرایط فعالیت شرکت های دانش بنیان، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شرکت های دانش بنیان در استان تشکیل می شود.

ستاد رفع موانع تولید شرکت های دانش بنیان تشکیل می شود

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان به منظور آشنایی با توانمندی ها و نیز بررسی و رفع موانع تولید شرکت های دانش بنیان استان از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری همدان بازدید کرد.

قاسمی فرزاد در نشست با فعالان شرکت های دانش بنیان گفت: برای بهبود شرایط فعالیت شرکت های دانش بنیان در استان، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شرکت های دانش بنیان در همدان را ایجاد می کنیم.

استاندار همدان در جلسه با مدیران و نمایندگان شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور گفت: نامگذاری سال 1401 به عنوان تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین، راهبرد مشخص رهبر معظم انقلاب برای تمام مسئولان کشور محسوب می شود و دولت سیزدهم در این زمینه به صورت برنامه محور وارد عمل شده است.

وی لازمه ایجاد شرکت های دانش بنیان را بر اساس ظرفیت ها و پتانسیل های استان و متناسب با زیست بوم منطقه دانست و اضافه کرد: اکنون زمان ظهور و بروز شرکت های دانش بنیان است، چون در شرایط امروز، محصولات باید به گونه ای باشد که بتواند قابل رقابت در بازار های خارج و داخل باشد، زیرا ادامه شرایط با شیوه ها و روش های فعلی چه در جنبه داخلی و چه در جنبه صادرات خارجی مقرون به صرفه نیست.

قاسمی فرزاد شرح داد: دولت تسهیل گر و هموار کننده راه شرکت های دانش بنیان است و این رویکرد در استان نیز اولویت دارد و از امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شرکت های دانش بنیان استان تشکیل می شود و معاونت اقتصادی با تشکیل این ستاد از رئیس پارک علم و فناوری، شرکت های دانش بنیان و دستگاه های اجرایی مرتبط جهت بررسی و رفع مسائل و مسائل این حوزه دعوت نماید.

وی در ادامه به پارک علم و فناوری پرداخت و اضافه کرد: پارک علم و فناوری مانند یک بستر و جایگاهی است که شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور در آن رشد و سپس به مرحله ای از تکامل می رسند تا گره گشای تولید در کشور باشند.

استاندار همدان اضافه کرد: برنامه ما در سفر رئیس جمهور به استان همدان این است که نیاز و ظرفیت پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان را افزایش دهیم و همچنین مسائل و مسائل مربوط به اراضی، ساخت و ساز های پارک علم و فناوری و امکانات مورد نیاز شرکت های دانش بنیان در سفر رئیس جمهور مطرح و پیگیری خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم صندوق پیشرفت و عدالت را برای هر استان در نظر گرفته و در بودجه 1401 نیز لحاظ شده و سازوکار های پرداخت تسهیلات در آن روان و آسان است و در نظر داریم که بتوانیم نیاز های شرکت های دانش بنیان را تا حد توان تامین کنیم.

در این نشست همچنین مجید کزازی، رئیس پارک علم و فناوری همدان نیز در ابتدای جلسه ضمن معرفی پارک علم و فناوری همدان و زیر ساخت های آن به تشریح برنامه های پارک علم و فناوری همدان برای تحقق شعار سال و تقویت اکو سیستم فناوری در استان پرداخت و شرح داد با حمایت مدیریت ارشد استان و با برنامه های راهبردی دولت سیزدهم به پویایی و درخشش شرکت های دانش بنیان در استان دست می یابیم و نیز شاهد آثار مثبت آن در بخش های مختلف صنعت و کشاورزی خواهیم بود.

در این جلسه همچنین مدیران و نمایندگان شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور درخواست های خود را مطرح کردند و در پایان از دفتر کار چندین شرکت دانش بنیان بازدید شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 10138

به "ستاد رفع موانع تولید شرکت های دانش بنیان تشکیل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاد رفع موانع تولید شرکت های دانش بنیان تشکیل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید