تور ارزان ترکیه: سفر به شهرهای مقدس باستانی در ترکیه

به گزارش آریا بلاگ، سفر به ترکیه و مکان های مقدس باستانی این کشور

ترکیه یکی از کشورهایی است که جاذبه های باستانی فراوانی دارد و در سفر به این کشور می توانید از تماشا این مکان های تاریخی شگفت زده بشوید. در این یادداشت سه مکان باستانی را که جایگاه مذهبی نیز داشتند به شما معرفی می کنیم. با خبرنگاران همراه باشید:

تور ارزان ترکیه: سفر به شهرهای مقدس باستانی در ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

هیراپلیس (Hierpolis)

برای گشت و گذار در شهر مقدس ((Sacred City که یکی از شهرهای عهد باستان به شمار می رود، خوب است که سری به ویرانه های هیراپلیس که در جنوب غربی آنگولیا ((Angolia قرار گرفته است، بزنید. این خرابه ها اکنون در لیست میراث جهانی قرار گرفته است و یک منطقه توریستی برای گردشگران و هنردوستان تاریخ باستان است. امروزه مکان هایی که در آنها تئاتر باستانی برگزار می شده، قابل مشاده است. این تئاتر ها در تراس هایی سفید رنگ با ستون های سنگی که مشرف به شهر مدرن پاموکالPamukkale)) بوده، انجام می شده است.

مردم عهد باستان تصور می نموده اند که این مکان به وسیله خدای آپولو (Apollo) ایجاد شده است. بعلاوه تعداد زیادی از مردم برای استفاده از چشمه های آب گرم این منطقه که خاصیت درمانی داشته، به اینجا می آمده اند. اعتقاد بر این بوده است که پلوتو (Pluto)، خدای عالم اموات به وسیله این آب های گرم به شفای بیماران یاری می نموده است. از سویی دیگر، محققان بر این باورند که بسیاری از مردم باستان در سنین بالا به این منطقه می آمده و در آن به استراحت می پرداخته اند و یا دردهای خود را در مان می نموده اند.

اگر چه در خصوص زمان ساخت این خرابه ها در میان محققان اختلاف نظر وجود دارد، امّا، اعتقاد بر این است که این مکان ها در زمان پادشاهان سلوکی (Seleucid Kings) در قرن چهارم میلادی تاسیس شده است. در این زمان، ترکیه یک جهت تجاری پر رونق بین آفریقا و اروپا بود.

مکان مقدس کاپادوکیه (Cappadocia)

اگر قصد بازدید از ویرانه های باستانی ترکیه را دارید، نمی توانید از تماشا مکان مقدس کاپادوکیه صرف نظر کنید. این مکان مقدس، یک شبکه باستانی از خانه های غار مانند و کلیساهای کوچک است. در این مکان مقدس، سنگ هایی از کوه کاپادوکیه مشاده می شوند که حکاکی هایی روی آن ها صورت گرفته است. منظره سنگی که در این منطقه به چشم می خورد، به دوران رومی ها و مسیحیان اولیه باز می گردد. در ساخت این خانه ها از طبیعت الهام گرفته شده است، به طوری که کنده کاری بر روی خانه ها و دیگر سازه ها در آنها به چشم می خورد. این کنده کاری ها شبیه چیزی است که در پارک ملی گورمه (Goreme National Park) در مرکز ترکیه مشاهده می گردد.

در قرن 4 میلادی، مکان مقدس کاپادوکیه یک سیستم زیرزمینی شهری شامل خانه ها، کلیساها، اصطبل و انبار بوده است. در قرن هفتم میلادی، راهبان به طور خستگی ناپذیری برای تزئین خانه های غار مانند با نقاشی های دیواری که در کتاب مقدس آمده است، کوشش می نموده اند، حاصل کوشش راهبان تا امروز حفظ شده است. حتی در این غارهای باستانی، هتل ها و خانه هایی وجود دارد که در نوع خود منحصر به فرد هستند و می توان از تماشا آنها لذت برد.

کلیسای سنت جان (St. Johns Basilica)

کلیسای سنت جان، در نزدیکی ویرانه های باستانی افسس (Ephesus) واقع شده است و یکی از محبوب ترین مکان های مذهبی قرون وسطی به شمار می رود. در این مکان، بازدیدکنندگان می توانند زیبایی های نادر و فراموش نشدنی را که متعلق به یک تمدن بزرگ می باشد را ببینند. از جمله این آثار زیبا می توان به ستون های شکسته در دامنه های تپه آیاسولوک (Ayasoluk Hill) اشاره نمود.

بر اساس یک روایت، امپراتور یوستینیانوس (Emperor Justinian) این کلیسا را در قرن ششم میلادی به منظور ادای احترام به سنت جان که 300 سال قبل در این مکان دفن شده بود، تأسیس کرد. در دوران قرون وسطی، هزاران نفر از مردم برای زیارت به مکان های مقدس و از جمله به این کلیسا می رفتند.

در طول قرن ها، این کلیسا بر اثر حملات متعدد و از جمله حمله اعراب تخریب شده است. در سال 1330 این کلیسا تبدیل به یک مسجد شد و در نهایت در سال 1402 به وسیله مغولان به کلی نابود شد. امّا، با وجود نابودی کلیسای سنت جان در خرابه های آن نیز می توان نشانه های عظمت ترکیه را در زمانی که مرکز تجارت و فرهنگ بوده است، دید.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 9773

به "تور ارزان ترکیه: سفر به شهرهای مقدس باستانی در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: سفر به شهرهای مقدس باستانی در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید