جاذبه های گردشگری آنتالیا ، شهر چندبعدی در ترکیه

به گزارش آریا بلاگ، آنتالیا شهری زیباست که در آن، برای همه، کارهای بسیاری برای انجام دادن وجود دارد. اگر علاقه به بازدید از جاهای دیدنی این شهر دارید، تعداد زیادی جاذبه گردشگری فوق العاده برای مشغول نگه داشتن شما یافت می شود. این شهر قدیمی پر پیچ و خم ، مملو از بناهای تاریخی قابل توجه است. همچنین این شهر در موقعیت و مکان ایده آلی قرار گرفته است که می تواند در مدت زمانی که برای بازدید از ویرانه های پر عظمت تاریخی ، به نواحی اطراف خارج از شهر می روید، به عنوان محل اقامت شما مورد استفاده قرار گیرد. البته جذابیت این شهر تنها در بخش های تاریخی آن خلاصه نمی شود. این شهر همچنین مکان فوق العده ای برای لذت بردن و کسب آرامش در سواحل ماسه سفید و آب های سبزآبی کشور ترکیه است. بنابراین عاشقان تعطیلات ساحلی و خوره های تاریخ، هر دو از سفر به این شهر دوست داشتنی، رضایت کامل خواهند داشت. در ادامه با سفر به آنتالیا و تماشای جاهای دیدنی آنتالیا و جاذبه های گردشگری آنتالیا با ما همراه باشین.

جاذبه های گردشگری آنتالیا ، شهر چندبعدی در ترکیه

شهر قدیمیOld Town (Kaleiçi)

در سفر به آنتالیا و دیدنی جاهای دیدنی آنتالیا محله پیچ در پیچ و معماگونه Kaleiçi برای قدم زدن و گشت و گذار ساخته شده است. عمارت های سفید رنگ بازسازی شده دوره عثمانی با سقف های سرخ رنگ، که در خیابان های سنگفرش شده به صف شده اند، هم اکنون به هتل های کوچک، فروشگاه های سوغات، گالری های هنری و رستوران های زیبا تبدیل شده اند. با این که به نظر می رسد این شهر تنها دارای فضای جالبی سرشار از نشانه های جهانی قدیم است، اما در واقع تعداد زیادی جاذبه گردشگری کوچک برای بازدید وجود دارند. میدان اصلی شهر Kale Kapısı دارای یک دروازه بزرگ و یک برج ساعت پوشیده از سنگ می باشد و مسجد قرن هجدهمی Tekeli Mehmet Paşa که بخاطر معماری داخلی و کاشی کاری شگفت انگیزش، ارزش بازدید دارد. در خیابان Hesapçı Sokak از جاذبه های گردشگری آنتالیا ، می توانید مسجد Kesik Minare (به معنی مناره کوتاه شده) را پیدا کنید. این بنا به عنوان یک معبد رومی ساخته شده بود و بعدها به یک کلیسای بیزانس و در نهایت (پس از حمله اعراب) به یک مسجد تبدیل شد. اما در قرن نوزدهم میلادی به دلیل آتش سوزی صدمه دید و آن چیزی که هم اکنون مشاهده می کنید، بقایایی از بنای اصلی می باشد.

بندر قدیمی

بندر قدیمی در سفر به آنتالیا که در شکافی بین صخره ها قرار گرفته، مجموعه چشم نوازی از بوتیک ها، کافه های زیبا، بازارها و قایق های رنگارنگ در کناره دریای درخشان مدیترانه است. وقتی به قایق های تفریحی و فضای خوشایند و پرآرامش این بندر توجه می کنید، تصور این که زمانی، مرکز اصلی مالی شهر آنتالیا و جاذبه های گردشگری آنتالیا بوده است به نظر مشکل می آید. اما در حقیقت، از قرن دوم تا اواسط قرن بیستم میلادی، این بندر، بندر اصلی شهر به شمار می رفته و باعث آورده شدن تجارت و سود به شهر و نواحی اطراف آن بوده است. این روزها، گردشگران به این بندر می آیند تا خرید کنند و سپس در حالی که قطره قطره از ماگ قهوه خود می نوشند، غروب خورشید را روی دریا دیدن کنند یا این که با یکی از قایق های فراوانی که در بندر پیدا می شوند به گردش روی آب، شنا و بازدید از بناهای تاریخی بروند یا حوله خود را روی ساحل پهن کنند و آفتاب بگیرند.

موزه آنتالیا Antalya Museum

اگر حتی ذره ای به تاریخ کشور ترکیه و سفر به آنتالیا علاقمند هستید، بازدید از این موزه در مجموع جاهای دیدنی آنتالیا که فوق العاده است را از دست ندهید. نمایشگاه های این موزه ، تمامی برترین اشیاء یافته شده در حفاری ها و کاوش های سرتاسر سواحل ترکیه را به نمایش گذاشته اند. نکته جالب تر این که این کلکسیون طوری چیده شده است که درک تاریخ غنی (و بسیار پیچیده) کشور ترکیه برای بازدید کنندگان راحت تر باشد. بخش بزرگ باستان شناسی این موزه از جاذبه های گردشگری آنتالیا ، اشیائی را از دوره برنز تا دوره بیزانس به نمایش گذاشته اند که اغلب آنها از ویرانه های اطراف همین منطقه کشف شده اند. اگر وقت زیادی ندارید، مستقیما به گالری هایی بروید که شامل موزاییک هایی از امپراطوری سلوکیه Seleukeia، گنجینه های نقره متعلق به شهر باستانی آسپندوس Aspendos یونان و مجسمه های الهه های شهر Perge از آناتولی می باشد.

مسجد Yivli Minare

برجسته ترین جاذبه شهر آنتالیا در سفر به آنتالیا، مسجد Yivli Minare است که از طریق سلطان سلجوقی، علاء الدین کیقباد (بین سال های 1219 و 1236) ساخته شده است. این مسجد که نمونه ای بسیار خوب از معماری دوران سلجوقی به شمار می رود از یک محوطه چهار گوشی که روی ان مناره ای شیار مانند قرار گرفته است و داخل ان گالری های متعددی تا بالای منار کشیده شده ، تشکیل شده است. این مسجد که متعلق به قرن چهاردهم میلادی است، هنوز پابرجا و در دست استفاده است. روبروی این مسجد که در کنار دروازه شهر قدیم واقع شده، برج ساعت آنتالیا در مجموعه جاهای دیدنی آنتالیا قرار گرفته است که متعلق به دوره امپراطوری عثمانی است و در نزدیکی آن، آرامگاه هایی قرار دارند که قدمت آنها به قرن چهاردهم میلادی بر می شود.

دروازه هادریان Hadrians Gate

دروازه هادریان Hadrians Gate یکی از برجسته ترین و به عبارتی مهمترین و زیباترین بنای تاریخی در شهر آنتالیای ترکیه و سفر به آنتالیا مهم ترین دروازه ورودی به منطقه Kaleiçi است. این دروازه از جاهای دیدنی آنتالیا که بخشی از دیواری باستانی است که به گرداگرد شهر قدیمی کشیده شده ، به افتخار سفر و بازدید هادریانوس، امپراتور روم در آن زمان، به آن منطقه در سال 130 پس از میلاد مسیح ساخته شده است. این دروازه سه طاقه مرمرین خارق العاده که در میان دو برج قرار گرفته است، از مجسمه های تزئینی پوشیده شده است. زمانی که در حال عبور از زیر این دروازه با طاق های سه گانه هستید، به سقف نگاه کنید تا حکاکی های بسیار زیبای به جای مانده از آن عصر را دیدن کنید.

قلعه رومی Hıdırlık Kalesi

این برج استوانه ای شکل 14 متری که در قرن دوم میلادی ساخته شده است، در کناره پارک Karaalioǧlu Park و مشرف به بندر قدیمی قرار گرفته است. هیچ کس دقیقا نمی داند هدف اصلی و کارکرد واقعی این برج چه بوده است، اما اکثریت اعتقاد دارند که از این برج به عنوان برج مراقبت یا فانوس دریایی استفاده می شده است. هم اکنون، ویژگی اصلی و مهم این برج این است که مکان فوق العاده ای برای دیدنی غروب آفتاب یا دیدنی چشم انداز های زیبا از بندر قدیمی و اطراف آن محسوب می شود. خود این پارک نیز، محلی مناسب برای برگزاری پیک نیک های خانوادگی و نقطه ای پر از گل برای فرار از خیابان های شهر به شمار می رود. همان کاری را بکنید که مردم محلی انجام می دهند و در هنگام غروب، برای قدم زدن به این پارک بیایید. اگر بعد از گردش در شهر و بازدید از مکان های دیدنی آن، نیاز به بازیابی نیروی خود دارید، کافه های بسیار عالی نیز در آن نزدیکی قرار دارند.

آسپندوسAspendos

دلیل اصلی که طرفداران و علاقمندان تاریخ به آنتالیا سفر می کنند، دیدار یک روزه از آسپندوس Aspendos است. این مکان باستان شناسی در مجموعه جاهای دیدنی آنتالیا، شامل بنای ویژه تئاتر رومی ، یکی از حفظ شده ترین بناهای تاریخی جهان و برترین جاذبه های گردشگری کشور ترکیه می باشد. روزهای درخشان و باشکوه این شهر باستانی خارق العاده، مربوط به قرن های دوم و سوم میلادی می باشد؛ زمانی که بیشتر این ویرانه ها تازه ساخته شده بودند. به غیر از این بنای تئاتری که به طور کامل بازسازی شده و می تواند 15000 دیدنگر را در بر بگیرد، بیشتر این مکان همچنان مخروبه است و به احتمال زیاد، تنها برای بازدید کنندگان بسیار علاقمند جالب در سفر به آنتالیا به شمار می رود.

ترمسوس Termessos

شهر ترمسوس Termessos در سفر به آنتالیا با طبیعت آرام و بکرش، فضایی متفاوت تر و تأثیرگذارتر نسبت به سایر شهرهای باستانی ترکیه دارد. آسپندوس Aspendos ممکن است معروفیت گردشگری بسیار بالایی داشته باشد، اما فضای شهر ترمسوس Termessos آنچنان تاثیر گذار است که از این نظر آسپندوس Aspendos را شکست می دهد. نه یونانی ها و نه رومی ها ، هیچ کدام نتوانستند مردم جنگجوی پیسیدیه را که در شهر کوهستانی ترمسوس، به شدت در جهت حفظ استقلال خود می کوشیدند رام کنند. ویرانه های به دقت حفظ شده این شهر باستانی، در یک منطقه پر از تپه های شیب دار با چشم انداز های خیره کننده از طبیعت زیبای اطراف از جاذبه های گردشگری آنتالیا قرار گرفته است. اگر قصد دارید این مکان را به طور کامل ببینید و در گوشه و کنار آن گردش کنید، کفش های محکم بپوشید و میزان زیادی آب بهمراه ببرید. ردیف ستون ها و محل تجمع این شهر، از بخش های تاثیر گذار این منطقه هستند؛ اما نقطه ای که نباید دیدن آن را از دست بدهید، محوطه تئاتر است که از آن می توانید چشم انداز خارق العاده قله های کوه ها از جاذبه های گردشگری آنتالیا و جاهای دیدنی آنتالیا را که به طرز فراواقع گرایانه ای زیبا هستند دیدن کنید.

شهر Perge

ورزشگاه وسیع و پر از سنگ و کلوخ از جاهای دیدنی آنتالیا ، معابد نیمه ویران و محل گردهمایی پر ستون و بزرگ شهر پرگ Perge، همگی از فضای باشکوه گذشته اشباع شده اند. این شهر، زمانی مرکز پامفیلیه Pamphylia محسوب می شد. کشوری که ابتدا تحت حکمرانی یونانی ها و سپس رومی ها شکوفا شده بود. ویرانه های این منطقه به خوبی ویرانه ها و بناهای تاریخی دیگر سواحل ترکیه حفظ نشده اند؛ اما این می تواند نکته مثبتی محسوب شود، چرا که جمعیت گردشگران کمتری از این منطقه بازدید می کنند و در نتیجه، بازدید کنندگان می توانند به آسانی و در آرامش، در خیابان های پر ستون و معابد نیمه ویران آن به گشت و گذار بپردازند. حمام های رومی، دروازه Hellenistic Gate و آکروپولیس Acropolis از جاذبه های گردشگری آنتالیا به طور ویژه بسیار جالب هستند.

الیمپوس Olympus و شیمایرا Chimaera

شهرهای دو قلوی الیمپوس Olympus و شیرالی Çıralı در ساحلی بسیار زیبا و دوست داشتنی در نزدیکی ویرانه های بزرگ شهر باستانی لیکیه قرار گرفته اند. علاوه بر ویرانه ها، جاذبه مشهور این منطقه شیمایرا Chimaera می باشد. شعله دائمی طبیعی که از درون صخره های ویژه آن ناحیه بیرون زده است. شهر الیمپوس Olympus محبوب گردشگران جوانیست که با کوله پشتی به این منطقه سفر می کنند و معروفیت این شهر بخاطر شب های پر جنب و جوش و پر انرژی آن است؛ اما شیرالی Çıralı شهر آرام تری است و برای استراحت و کسب آرامش در ساحلش مشهور تر است. هر دو این شهر ها برای کسانی که در پی تعطیلات ساحلی هستند ایده آل به شمار می روند و از نقاط گردشگری شلوغ و پرجمعیت کشور ترکیه دور هستند.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 11586

به "جاذبه های گردشگری آنتالیا ، شهر چندبعدی در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری آنتالیا ، شهر چندبعدی در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید