سفر رحمان به مسکو از اهمیت قابل توجهی برخوردار است

به گزارش آریا بلاگ، سفیر روسیه در تاجیکستان سفر آینده رئیس جمهور تاجیکستان به مسکو را برای این کشورمهم ارزیابی کرد.

سفر رحمان به مسکو از اهمیت قابل توجهی برخوردار است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان هفته آینده بعد از 12 سال به روسیه سفر می کند.

ایگور لیاکین فرولوف سفیر روسیه در دوشنبه در این مورد گفت: سفر آینده رحمان به مسکو از اهمیت قابل توجهی برای این کشور برخوردار است زیرا این نخستین سفر رسمی رئیس جمهور تاجیکستان به روسیه بعد از 12 سال است.

فرولوف افزود: با توجه به تهدیدات امنیتی ناشی از افغانستان به منطقه و تاجیکستان همکاری نظامی و فنی بین 2 کشور اهمیت ویژه ای دارد که استقرار پایگاه نظامی 201 روسیه جزء مهم ترین آنها به شمار می رود.

وی ابراز اطیمنان کرد: سفر آینده رحمان به روسیه باعث ایجاد انگیزه جدیدی برای همکاری های 2 کشور در تمامی زمینه ها خواهد شد زیرا در این سفر امضای تعداد زیادی از اسناد دوجانبه برنامه ریزی شده است.

فرولوف افزود: در چارچوب سفر رحمان به مسکو قرار است توافقنامه کریدور سبز در زمینه تسهیلات گمرکی به امضا برسد که انتظار می رود به افزایش صادرات کالاهای تاجیکی به ویژه محصولات کشاورزی این کشور به بازارهای روسیه کمک خواهد کرد.

وی ارتباطات بین 2 کشور را از دیگر موضوعات مهم سفر رحمان به کشورش خواند و گفت: در چارچوب سفر رئیس جمهور تاجیکستان به روسیه هفتمین کنفرانس همکاری های بین منطقه ای 2 کشور با شرکت نمایندگان مناطق مختلف و تجار 2 کشور برگزار می شود.

فرولوف افزود: در چارچوب این سفر همچنین قرار است تعدادی از اسناد در مورد مهاجرت به امضا برسند که انتظار می رود به تقویت همکاری 2 کشور در این حوزه کمک خواهد کرد.

وی گفت: سفر رئیس جمهور تاجیکستان همچنین به اجرای یکی دیگر از توافقات مهم در سطح عالی 2 کشور، یعنی ساخت 5 مدرسه روسی در شهرهای دوشنبه، خجند، باختر، کولاب و ترسونزاده که انتظار می رود در چارچوب این سفر اسناد مرتبط در این زمینه به امضا برسند، کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 102

به "سفر رحمان به مسکو از اهمیت قابل توجهی برخوردار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر رحمان به مسکو از اهمیت قابل توجهی برخوردار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید