سواستفاده هکرها از ویروس کرونا برای سرقت اطلاعات افراد

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، هکرها با استفاده از پوشش رسانه ها درباره ویروس کرونا، افراد را اغوا می کنند تا به طور تصادفی یک بدافزار دانلود کنند.

سواستفاده هکرها از ویروس کرونا برای سرقت اطلاعات افراد

کارشناسان امنیت سایبری هشدار داده اند برخی لینک های حاوی اخبار یا ویدئوهایی درباره شیوع ویروس کرونا دارای بدافزار هستند. در حقیقت این لینک ها دارای کدی هستند که برای سرقت اطلاعات شخصی افراد ساخته شده است.

هکرها با انتشار مطالب، پست ها و ویدئوهای به ظاهر بی ضرر در قالب فرمت های مختلف فایل(پی دی اف و ام پی 4) اقدام به گسترش این بدافزارها می کنند.

اگر فرد در رایانه یا موبایل خود برای دانلود این مطالب کلیک کند، هکرها می توانند به اطلاعات ذخیره شده در دستگاه او دسترسی یابند و آنها را مسدود، تخریب یا کپی کنند.

این ویروس به دلیل شیوع در سراسر جهان و هشدار سازمان جهانی بهداشت، مورد توجه رسانه است. به همین دلیل شرکت های بزرگ فناوری مانند فیس بوک، گوگل و توئیتر با اقداماتی خاص سعی دارند از انتشار اخبار جعلی در این باره مقابله کنند. در این میان مجرمان سایبری نیز قصد دارند از این آب گل آلود ماهی بگیرند.

آنتون ایوانف یکی از تحلیلگران شرکت کسپراسکای می گوید: ویروس کرونا موضوع بحث اخبار امروز است. به همین دلیل مجرمان سایبری از آن به عنوان طعمه استفاده می کنند. تابه اکنون ما حداقل 10 فایل حاوی بدافزار رصد کرده ایم. اما با توجه به افزایش توجه رسانه ها به موضوع کرونا پیش بینی می کنیم تعداد فایل های حاوی بدافزار بیشتری کشف شود. همزمان با افزایش نگرانی مردم درباره سلامت شان، تعداد بدافزارهای بیشتری کشف می شود که داخل فایل های تقلبی مربوط به ویروس کرونا مخفی شده اند.

کارشناسان امنیتی توصیه می کنند کاربران برای اجتناب از این بدافزارها، اطلاعات و اخبار را از منابع رسمی دریافت کنند. یک روش اصلی برای رصد بدافزار، بررسی پایان آدرس لینک است. اگر در آدرس فایل docx،pdf یا mp4 وجود ندارد، احتمالا لینک مذکور جعلی است. همچنین فایل های ویدئو و Document دارای فرمت exe یا Inc نیز جعلی هستند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2197

به "سواستفاده هکرها از ویروس کرونا برای سرقت اطلاعات افراد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سواستفاده هکرها از ویروس کرونا برای سرقت اطلاعات افراد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید