پشت پرده افشاگری علیه بایدن

به گزارش آریا بلاگ، روزنامه نیویورک پست در گزارشی به ایمیل های جو بایدن که ادعا می گردد شواهدی از سوءاستفاده هانتر بایدن پسر نامزد حزب دموکرات از قدرت پدرش که در آن موقع معاون رئیس جمهور آمریکا بود، پرداخته، این در حالیست که این ادعا ها در گذشته نیز توسط ترامپ و هواداران مطرح شده و اینیار نیز چیز جدیدی به مطالب قبلی اضافه نشده است.

پشت پرده افشاگری علیه بایدن

به گزارش خبرنگاران، ایمیل اصلی که از سوی روزنامه نیویورک پست برجسته شده است، پیغامی مربوط به ماه مه سال 2015 است که در آن ادعا شده است که از سوی وادیم پوژارسکی، مشاور شرکت بوریسما برای هانتر بایدن ارسال شده است. نیویورک پست می گوید که در این ایمیل او از هانتر بایدن تشکر می نماید که به واشنگتن دعوتش کرد و فرصتی برای دیدار با جو بایدن در اختیار او گذاشته است.

واکنش بایدن و ترامپ

کارزار انتخاباتی بایدن در بیانیه ای بیان کرد که برنامه های بایدن را در آن موقع آنالیز نموده است و هیچ جلسه ای برگزار نشده است. اندرو بیتس، سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن تاکید نموده است که کمیته های سنا به رهبری جمهوری خواستار پیش از این به این نتیجه رسیده اند که بایدن هیچگونه تخلفی در ارتباط با اوکراین انجام نداده است.

دونالد ترامپ در واکنش به افشاگری نیویورک پست، در توییتی به این نشریه برای رو کردن دست بایدن تبریک گفت. ترامپ در توییتی نوشت: تبریک به نیویورک پست برای نشان دادن فسادی که جو بایدن خواب آلود و کشور ما را احاطه نموده است. او همواره سیاستمداری فاسد بوده است. شرم آور است!

بایدن و ترامپ هر دو به این گزارش واکنش نشان داده اند

نیویورک پست گفته است که به وسیله رودی جولیانی وکیل ترامپ به یک هارد دیسک حاوی پیغام ها [ایمیل ها]و عکس های هانتر بایدن رسیده است. آن ها گفته اند که این مطالب در یک کامپیوتر رها شده در یک تعمیرگاه وسایل کامپیوتری پیدا شده است.

در این گزارش آمده است که نمی توانند تایید نمایند فردی که کامپیوتر را به تعمیرگاه سپرده است، هانتر بایدن بوده باشد. نیویورک پست همچنین می گوید که اف بی آی در جریان این موضوع قرار داشت، اما رسانه های دیگر آمریکایی می گویند که اف بی آی از اظهارنظر در این باره خودداری نموده است.

محدودیت در انتشار گزارش از سوی توییتر و فیسبوک

این در حالیست که ترامپ و هوادارانش به دلیل محدود کردن دسترسی به یک گزارش درباره جو بایدن، نامزد دموکرات ها در انتخابات پیش روی آمریکا، به توییتر و فیس بوک اعتراض کردند. این دو شبکه اجتماعی عظیم آمریکایی روز چهارشنبه دسترسی به گزارشی در روزنامه نیویورک پست را که ادعا می نماید به ایمیل هایی دست پیدا نموده است که اقدام خلاف قانون جو بایدن و خانواده اش را نشان می دهد، محدود کردند.

توییتر می گوید که تصاویر موجود در گزارش شامل اطلاعات شخصی و خصوصی مانند آدرس های ایمیل و شماره تلفن ها بود که قوانین ما را نقض می نمایند.

از سوی دیگر اندی استون، سخنگوی فیس بوک نیز بیان کرد این شرکت در کوشش است تا انتشار گزارش را در فیس بوک کاهش دهد. وی تاکید نمود که این شبکه اجتماعی اگر نشانه هایی درباره غلط بودن یک مطلب داشته باشد می تواند به طور موقت علیه محتوای منتظر آنالیز از سوی سازمان های خبری و افراد دیگر اقدام کند.

نیویورک پست نیز در واکنش به این اقدام گفت: ابتدا سانسور کنید و سپس سوال کنید: این یک نگرش توهین آمیز است که دو غول آمریکایی شبکه های اجتماعی در پیش گرفته اند.

افشاگری حاوی مطالب جدیدی نبود

امیرعلی ابوالفتح تحلیل گر مسائل آمریکا در تبادل نظر با خبرنگاران با اشاره به افشاگری روزنامه نیویورک پست در خصوص ایمیل های جو بایدن، گفت: این ایمیل ها حامل دو مطلب اصلی بوده است، اول اینکه بایدن در زمان حضور در پست معاونت رئیس جمهوری ایالت متحده از سمت خود سوء استفاده نموده و با فشار به دولت اوکراین باعث تبرئه پسر خود شده، در این زمینه حتی دادستان پرونده نیز عوض شده، مورد دوم نیز مرتبط با اعتیاد هانتر پسر بایدن است، که در ایمیل های بایدن وجود داشته است.

وی اضافه نمود: این دو فکت قبلا نیز بار ها توسط هواداران ترامپ به آن ها پرداخته شده و این ایمیل ها حاوی نکات تازه ای نبوده است، در همان زمان که بایدن اعلام نامزدی کرد، ترامپ و هوادارانش بایت پرونده پسرش او را بار ها مورد حمله قرار دادند و مسئله جدیدی نیست، در خصوص اعتیاد پسرش نیز او در مناظره با ترامپ صراحتا بیان کرد که فرزندش اعتیاد داشته و الان ترک نموده است، این ها موضوعات جدیدی نبوده که الان افشاگری به حساب آید، اما رودی جولیانی وکیل ترامپ که این اسناد را در اختیار نیویورک پست قرار داده، اعلام نموده به زودی جزئیات جدید و منتشر نشده ای را از سوء استفاده های بایدن از قدرت منتشر خواهد نمود.

ابوالفتح بیان داشت: اگر این مطالب واقعا منتشر گردد و باعث رسوایی بایدن گردد، به واقع می توان گفت، که سورپرایز اکتبر در انتخابات آمریکا اتفاق افتاده و ممکن است همان بلایی که سال 2016 بر سر هیلاری کلینتون آمد، این دوره بایدن آن را تجربه کند، اما تا الان که مطالب افشا شده چیز جدیدی نبوده، بنابراین این ایمیل های افشا شده تاثیری بر روی شرایط بایدن و ترامپ نداشته است، اما اگر مطالب جدیدی افشا گردد که حاوی چیز های جدیدی باشد، آن موقع است که اوضاع فرق خواهد نمود و بایدن با خطرات بسیار عظیمی روبرو خواهد بود.

این کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به اینکه همچنان در بیشتر نظرسنجی هایی که اجرا شده، بایدن رجحان خود نسبت به ترامپ را حفظ نموده است، اضافه نمود: در حال حاضر یکی از مهم ترین چالش هایی که ترامپ با آن روبرو است، مسئله تضعیف صندلی وی در بین رای دهندگان بالای 65 سال است، ترامپ در بین این قشر و رده سنی صندلی و پایگاه رای بسیار قوی داشته، به طوریکه این مسئله از نقاط قوت او به شمار می رفت، اما به دلیل شیوع گسترده کرونا در آمریکا و تشدید آن طی روز های اخیر آن ها بسیار نگران شرایط سلامت خود هستند و بیم این دارند در صورتیکه ترامپ انتخاب گردد، اوضاع کرونا در آمریکا حتی وخیم تر گردد.

آمریکایی ها نگران لغو قانون بیمه های درمانی خود از سوی ترامپ هستند

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ترامپ خود به کرونا مبتلا شد و در این زمینه نیز بعد از مرخص شدن از بیمارستان، هیچ گونه رعایتی نمی نماید، بسیاری از افراد سالمند آمریکایی از انتخاب دوباره ترامپ نگران هستند، از سوی دیگر مسئله بیمه های درمانی در آمریکا همچنان مناقشه برانگیز است، قانون مربوط به این بیمه های درمانی که به اوباماکر معروف است، در صورتیکه ترامپ انتخاب گردد، به احتمال زیاد لغو خواهد شد از سوی او و این مسئله برای بسیاری از آمریکایی ها بسیار زیان آور خواهد بود.

ابوالفتح با تاکید بر اینکه ترامپ برای ماندن در کاخ سفید احتیاج به یک دستاورد و عملکرد عظیم و تاثیرگذار دارد، یادآور شد: مسئله مالی در آمریکا طی این روز ها بسیار داغ شده، ترامپ اعلام نموده که با وجود وخیم شدن اوضاع کرونا در آمریکا، دیگر تعطیل نخواهد نمود این کشور را، این مسئله برای جمهوری خواستار بسیار مهم است و می تواند رای آن ها را بیشتر از گذشته نصیب ترامپ کند، اما در سوی مقابل آن قشری از آمریکایی ها که نگران سلامت خود هستند، از این اقدام ترامپ نگران شده اند، حال اگر در این مدت به جامانده، ترامپ بتواند نرخ بیکاری در آمریکا را کاهش بیشتری دهد، قدر مسلم شانس خود را تا حدودی زیادی افزایش خواهد داد.

این کارشناس مسائل آمریکا مطرح نمود: در حال حاضر نیز نمی توان پیش بینی دقیقی در خصوص برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کرد، زیرا که این ایام به جامانده بسیار مهم و است و یک اتفاق می تواند به کل ورق را برگرداند، از سوی دیگر دو مناظره به جامانده بین ترامپ و بایدن که قرار است، برگزار گردد، از اهمیت بسیاری برخوردار است، عملکرد این دو در مناظرات می تواند بر روی تصمیم گیری کسانیکه هنوز مردّد هستند که به چه کسی رای بدهند، بسیار تاثیرگذار باشد، بنابرابن رای های خاکستری می توانند، نتیجه رقابت بین نامزد های دموکرات و جمهوری خواه را رقم بزند.

وی خاطرنشان ساخت: به طور کلی این عملکرد ترامپ است که تعیین می نماید، چه کسی برنده است، اگر رئیس جمهور فعلی آمریکا تا موعد برگزاری انتخابات همچنان با چالش های فراوانی دست و پنجه نرم کند، او قدر مسلم باز هم از رقیب دموکراتش در نظرسنجی ها عقب خواهد ماند، اما اگر بتواند در این زمان به جامانده اقدامات موثری را انجام دهد، شانس خود را افزایش خواهد داد.

منبع: فرارو
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4782

به "پشت پرده افشاگری علیه بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پرده افشاگری علیه بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید