سیل و طوفان در اسپانیا و پرتغال 8 کشته برجای گذاشت

به گزارش آریا بلاگ، در اثر وزش باد شدید و بارش شدید باران در کشورهای پرتغال و اسپانیا طی سه روز گذشته دستکم 8 نفر کشته شده اند.

سیل و طوفان در اسپانیا و پرتغال 8 کشته برجای گذاشت

با تور اسپانیا از سرزمین جشن و موسیقی دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دو طوفان مهیب طی سه روز گذشته کشورهای پرتغال و اسپانیا را درنوردیده و تا کنون موجب کشته شدن دستکم 8 نفر شده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، سخنگوی خدمات اورژانس آندلوس اسپانیا گفت تنها در این منطقه دو نفر جان باخته اند. در مادرید نیز فردی در اثر سقوط یک قطعه سنگ بنای ساختمانی جان خود را از دست داد.

آژانس دفاع مدنی اسپانیا گفت آخرین جبهه ورودی طوفان به این کشور ممکن است وزش بادهایی شدید با سرعت 140 کیلومتر در ساعت و امواجی با ارتفاع 9 متر را در سواحل ایجاد کند.

به گفته سخنگوی دولت اسپانیا، روز آدینه در منطقه آستوریاس یک نفر در اثر رانش زمین، یک نفر در اثر تخریب یک دیوار و فرد دیگری نیز در اثر جاری شدن سیل جان خود را از دست داده اند.

در کشور پرتغال نیز روز پنجشنبه، فردی در حوالی پایتخت، در پی وزش باد شدید و سقوط یک درخت جان خود را از داد. فرد دیگری نیز در شمال این کشور اثر تخریب منزلش کشته شد.

یکی از مقامات خدمات حمایت مدنی پرتغال روز شنبه گفت بارش شدید باران و بادهای سهمگین موجب کنده شدن درختان، جاری شدن سیل و آسیب به زیرساخت های این کشور شده است.

روز شنبه، حدود 250 نفر از ساکنین روستاهای مرکز پرتغال به دلیل طغیان رودخانه ها مجبور به ترک منازل خود شدند. همچنین طوفان و بارندگی شدید موجب قطع برق و فلج شدن زندگی هزاران شهروند پرتغالی شد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1883

به "سیل و طوفان در اسپانیا و پرتغال 8 کشته برجای گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل و طوفان در اسپانیا و پرتغال 8 کشته برجای گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید