طرح جاماندگان سهام عدالت در نوبت آنالیز است

به گزارش آریا بلاگ، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره سهام عدالت و افرادی که پیروز به در یافت این سهام نشده اند گفت: طرح جاماندگان سهام عدالت در نوبت آنالیز در صحن علنی است و منابع اقتصادی آن هم تعیین شده است.

طرح جاماندگان سهام عدالت در نوبت آنالیز است

محمدرضا پور ابراهیمی گفت: در آخرین جلسه ای که با رئیس کل بانک مرکزی داشتیم، قرار شد این بانک محدودیت های ناشی از صادرات را برای شرکت های صادراتی به ویژه شرکت هایی که فعالیت های بورسی دارند، بردارد.

پورابراهیمی اضافه نمود: این کار امکان صادرات در برابر واردات را عملیاتی خواهد نمود و با ارائه حواله های صادراتی به صادرنمایندگانی که به وسیله ثبت سفارش اقدام می نمایند، انگیزه صادراتی را افزایش می دهد.

رئیس کمیسون اقتصادی مجلس ابراز امیدواری کرد این اقدامات در تنظیم بازار و افزایش ظرفیت های فراوری و سودآوری شرکت ها و ظرفیت های صادراتی موثر واقع گردد تا به زودی شاهد ثبات مناسبی در حوزه اقتصادی باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره سهام عدالت و افرادی که پیروز به در یافت این سهام نشده اند نیز گفت: طرح جاماندگان سهام عدالت در نوبت آنالیز در صحن علنی است و منابع اقتصادی آن هم تعیین شده است.

وی اضافه نمود: براساس اطلاعات ما حدود 20 میلیون نفر از کسانی که در زمان عرضه سهام عدالت در سال های 1384 و 1385 مالک سهام عدالت شدند، جزو شش دهک پایین درآمدی کشور محسوب نمی شدند، یعنی 20 میلیون از جمعیت کم درآمد کشور هم از سهام عدالت محروم شده اند.

به گفته پورابراهیمی در گزارشی که کمیته امداد امام خمینی ارائه نموده است، هم اکنون یک میلیون و 200 هزار نفر از افراد تحت پوشش این کمیته فاقد سهام عدالت هستند و سازمان بهزیستی نیز اعلام نموده است حدود دو میلیون و 300 هزار نفر از افراد تحت پوشش این سازمان سهام عدالت دریافت ننموده اند. وی گفت در طرح مجلس تکلیف جاماندگان از سهام عدالت تعیین خواهد شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4893

به "طرح جاماندگان سهام عدالت در نوبت آنالیز است" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرح جاماندگان سهام عدالت در نوبت آنالیز است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جاماندگان سهام عدالت در نوبت آنالیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید