طلوع و غروب آفتاب از فضا چگونه به نظر می رسد؟

به گزارش آریا بلاگ، همه ما در زندگی خود غروب های بسیاری دیده ایم، اما آیا تا به امروز به این فکر نموده اید که غروب آفتاب از فضا چگونه به نظر می رسد؟!

طلوع و غروب آفتاب از فضا چگونه به نظر می رسد؟

فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) با عکس برداری از این چشم انداز ها، به ما دیدگاهی نو از این پدیده روزمره ارائه داده اند.

یکی از خیره نماینده ترین تصاویر غروب آفتاب از فضا به وسیله الکساندر گِرست، فضانورد آژانس فضایی اروپا (ESA) و زمین شناس، در دومین مأموریت خود در ISS تحت عنوان مأموریت افق ها گرفته شده است.

این تصویر که در 18 اکتبر 2018 ثبت شده، ابرهای جو زمین را غرق در رنگ صورتی-نارنجی غروب نشان می دهد، در حالی که آسمان تاریک شب در پشت آن ها دیده می گردد.

نمایی آتشین از جو زمین

یکی دیگر از تصاویر گرفته شده به وسیله یکی از اعضای مأموریت 49 ناسا (NASA) در سال 2016 نیز چشم انداز ای آتشین مانند از لایه های جو زمین در هنگام غروب آفتاب بر فراز اقیانوس اطلس جنوبی را نشان می دهد. خط روشن نارنجی-قرمز در این تصویر مربوط به تروپوسفر (troposphere)، پایین ترین لایه جو زمین و محل ابرها، دود و ذرات گرد و غبار است. دود و ذرات گرد و غبار باعث می شوند که غروب ها رنگ های خاص خود را داشته باشند.

تجربه 16 غروب و طلوع آفتاب در روز

از آنجایی که ISS هر 90 دقیقه یک بار به دور زمین می چرخد، فضانوردان می توانند روزانه 16 غروب آفتاب تماشایی را مشاهده نمایند. همین تعداد طلوع آفتاب نیز قابل مشاهده است، اگرچه بیشتر آن ها به علت خواب یا کار به وسیله فضانوردان نادیده گرفته می شوند.

در مأموریت افق ها، گِرست با عکاسی زمان گریز (timelapse) از یک طلوع آفتاب، این پدیده را به تصویر کشیده. در این فیلم، هر ثانیه دو عکس گرفته شده و نتیجه نهایی شباهتی به یک کسوف دارد. ابتدا خط نازکی از نور ظاهر می گردد و سپس با آمدن خورشید، نور به طور کامل روی زمین پخش می گردد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 11 تیر 1403 بروزرسانی: 11 تیر 1403 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 13605

به "طلوع و غروب آفتاب از فضا چگونه به نظر می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طلوع و غروب آفتاب از فضا چگونه به نظر می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید