فرهنگ انعام در کشور روسیه

به گزارش آریا بلاگ، روسیه یکی از کشورهای عظیم جهان محسوب می گردد و همچنین بیستمین مقصد گردشگری در جهان به حساب می آید. این کشور با فرهنگی غنی، معماری زیبا، طبیعت شگفت انگیز و خاص به شما تجربه یک سفر بی نظیر را ارائه می نماید. اما در این فرهنگ غنی صندلی تشکر و پاداش دادن چیست؟ مخصوصاً که این روزها تب مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 که در روسیه برگزار می گردد نیز داغ شده است، خالی از لطف نیست که فرهنگ انعام در این کشور را باهم آنالیز کنیم.

فرهنگ انعام در کشور روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

ابتدا بعضی از رفتارهای اجتماعی کلی را که بهتر در روسیه به آن ها توجه کنید را با هم مرور کنیم:

  1. روسها افراد صریح و رک هستند، بنابراین بهتر است خیلی تعارفی نبوده و با گارد با آن ها برخورد نکنید.
  2. مطمئناً افراد محلی به سرعت شما را به عنوان گردشگر شناسایی می نمایند لذا بهتر است با آرامش و کمی لبخند با آن ها ارتباط بگیرید.
  3. شاید بهتر است بگوییم بابت خریدهای خود چانه زنی انجام ندهید اما فروشندگان آنجا بعضا تا حدی چانه زنی را قبول می نمایند و تخفیف خواهند داد.
  4. به هیچ وجه از لباسهای غیر عرف (کوتاه، چسب و یا غیره) استفاده نکنید.
  5. بطور کلی مردمان روسی جنبه پرخاشگری و تندخویی داشته و لذا بهتر است در ارتباطات خود این نکته را در نظر داشته باشید.

خوب حال سؤال اینجا است که چه مبلغی را باید بابت انعام پرداخت کرد؟

ابتدا نباید فراموش کنید که همواره پول نقد همراه داشته باشید چرا که بسکمک از مجموعه های خدماتی از کارتهای اعتباری استفاده نمی نمایند.

برای خدمه کافه: در محل صرف انواع نوشیدنی دادن انعام مرسوم نیست اما نهایتاً می توانید به جامانده گرد شده به روبل بالاتر را به عنوان انعام بگذارید.

برای گارسون های رستورانها: اگر روی صورت حساب هزینه خدمات حساب نشده بود بهتر است حداکثر تا 10 درصد مبلغ صورت حساب را به عنوان انعام در نظر بگیرید. در فست فود و رستورانهای بدون گارسون نیازی به دادن انعام نیست.

برای لیدر تور خارجی: شاید بهتر باشد که به ازای هر نفر در روز بین 200 تا 300 روبل به لیدر تور بدهید اما اگر راننده هم دارید بد نیست که 100 روبل هم به او جداگانه انعام بدهید و یا اگر در رستورانی غذا میل می کنید که سرویس رایگان برای راننده در نظر نمی گیرند حداقل پول غذای راننده را تقبل کنید و او را مهمان کنید.

برای راننده تاکسی: نیازی به دادن انعام نیست اما گرد کردن هزینه تاکسی به نزدیکترین روبل بعدی به عنوان بد نمی باشد اما نباید فراموش کنید که تاکسی های غیرقانونی در روسیه فراوان کار نموده و هزینه ای که بابت سفر از شما می گیرند دو تا سه برابر حد استاندارد آن است. شاید بهتر باشد از اپلیکیشنهای تاکسی های آنلاین روسی مثل Uber استفاده کرد.

راننده حمل و نقل فرودگاهی به هتل، راهنمای هتل: اصلاً نیازی به انعام نیست اما اگر برای حمل چمدانها کمکتان کرد بهتر است حداکثر تا 50 روبل به ازای هر چمدان به او بدهید.

پادوها، نظافتی ها و پیشخدمتهای هتل: به ازای حمل هر چمدان یا بار شما به پادوها بین 30 تا 100 روبل و به ازای هر شب ماندن در هتل برای نظافت چی اتاق بین 50 تا 120 روبل به عنوان انعام در نظر بگیرید.

دربان و نگهبان: اگر دربان یا نگهبانان برای راحتی شما کاری انجام دادند غیر از باز و بسته کردن درب، مثلاً راستا را نشان دادند، توصیه های راهبردی در سفر شهری به شما دادند، جهت رزرو مکان یا کاری به شما کمک کردند و خلاصه به شما کمک رسانند بهتر است بین 200 تا 500 روبل بطور کلی برای کل دوران اقامت خود نیز به آن ها انعام دهید.

اگر از سایر خدمات شهری مثل آرایشگاه، Spa و غیره استفاده کردید به هیچ وجه نیازی به دادن انعام نیست.

منبع: مجله سفر
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3120

به "فرهنگ انعام در کشور روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگ انعام در کشور روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید