فروش تسلیحات به تایوان به روابط پکن- واشنگتن لطمه جدی می زند

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وانگ وِنبین سخنگوی وزارت خارجه چین روز چهارشنبه هشدار داد چنانچه قرارداد جدید فروش تسلیحات آمریکا به تایوان-که روز سه شنبه در کنگره آمریکا به تصویب رسید- اجرایی گردد، مقامات پکن به این اقدام واشنگتن پاسخی مقتضی و اساسی خواهند داد.

فروش تسلیحات به تایوان به روابط پکن- واشنگتن لطمه جدی می زند

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وانگ در ادامه بیان داشت که قرارداد تسلیحاتی آمریکا و تایوان با ارزشی بالغ بر 600 میلیون دلار مداخله ای بی رحمانه در امور داخلی چین بشمار می رود و حاکمیت و منافع امنیتی چین را به طور جدی تضعیف می نماید.

این سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین اعلام نمود که واکنش پکن مطابق با فرایند تغییر موقعیت است.

لازم به ذکر است که روز سه شنبه و همزمان با انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، آژانس همکاری امنیت پدافندی ایالات متحده (DSCA)، که بخش رسیدگی به برنامه فروش تسلیحات خارجی در پنتاگون است، خاطرنشان کرد که وزارت خارجه آمریکا قرارداد فروش تسلیحات به تایوان را با ارزشی بالغ بر 600 میلیون دلار تصویب نموده است.

به عبارت دیگر، وزارت خارجه آمریکا با ارسال یک ابلاغیه رسمی به کنگره این کشور در خصوص فروش احتمالی چهار ففرایند پهپاد پیشرفته ساخت آمریکا به تایوان، آخرین گام را در جهت نهایی شدن قرارداد فروش تسلیحات به تایوان برداشت.

در واقع می توان گفت که از زمان تغییر سیاست دولت آمریکا در حوزه صادرات تکنولوژی پیشرفته پهپادها و اتخاذ رویکردی آسان گیرانه تر در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، این توافق 600 میلیون دلاری نخستین مورد از قرارداد فروش تسلیحاتی از این دست به تایوان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5011

به "فروش تسلیحات به تایوان به روابط پکن- واشنگتن لطمه جدی می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش تسلیحات به تایوان به روابط پکن- واشنگتن لطمه جدی می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید