فروغ عباسی: خداحافظی ام از اسکی دروغ است؛ هنوز تصمیمی برای آینده نگفته ام، در 25 سالگی می گویند پیر شده ام!

به گزارش آریا بلاگ، بانوی ملی پوش اسکی خبر خداحافظی اش از دنیای قهرمانی را تکذیب کرد و گفت که هنوز هیچ تصمیمی برای آینده اش نگرفته است.

فروغ عباسی: خداحافظی ام از اسکی دروغ است؛ هنوز تصمیمی برای آینده نگفته ام، در 25 سالگی می گویند پیر شده ام!

فروغ عباسی بانوی ملی پوش اسکی ایران در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، با رد خبر خداحافظی اش از جهانی قهرمانی گفت: سال گذشته و پس از حضور در المپیک زمستانی این موضوع مطرح شد. اخیراً هم با من از یکی از رسانه ها تماس گرفتند و گفتند که چه تصمیمی برای المپیک 2022 گرفته ام؟ که پاسخ دادم فکر نمی کنم بمانم و البته هنوز تصمیمی برای حضور یا عدم حضور در المپیک زمستانی آینده نگرفته ام.

وی اضافه نمود: من قرار است به همراه سایر ملی پوشان در مسابقات قهرمانی جهان که نیمه دوم بهمن ماه به میزبانی سوئد برگزار می گردد، شرکت کنم. حضور در این تورنمنت یکی از انگیزه هایم برای ادامه فعالیت است. من در سال 2013 قرار بود به آمریکا بروم، حتی ویزای ورزشکاران هم آمد، اما در آخرین لحظه گفتند که نمی توانیم برویم. در سال 2015 نیز نفر اول تیم ملی بود، اما فدراسیون اعلام نمود که نفرات اول و دوم به بازی های آسیایی ساپورو می روند و ورزشکاران بعدی در مسابقات قهرمانی جهان در سوئیس شرکت خواهند کرد. به هر حال سال جاری این فرصت پیش آمده تا برای نخستین بار در مسابقات قهرمان جهان شرکت کنم که از این بابت خوشحالم.

ملی پوش اسکی ادامه داد: واقعیت این است که با توجه به رویکردی که وجود دارد، از آینده می ترسم. ترسم از این است که سه، چهار سال عمرم را بذارم و همه تلاشم را به کار بگیرم، اما به المپیک زمستانی 2022 اعزام نشوم. من مثل بسیاری از اسکی بازان حقوقی نیم گیرم و اگر قرار است چنین سرنوشتی داشته باشم، ترجیح می دهم دیگر در ورزش نباشم. به هر حال همه چیز بستگی به رویکرد مسئولان دارد.

عباسی گفت: زمانی که قرار بود به المپیک زمستانی 2018 بروم، 24 ساله بودم، اما گفتند که برای ادامه فعالیت در این رشته پیر هستم. وزارت ورزش گفته بود که جوانگرایی صورت بگیرد و کمیته فنی هم عنوان می کرد که سنم بالاست، اما رئیس فدراسیون حمایت زیادی کرد، به طوریکه برای اعزام به المپیک چهار مسابقه انتخابی برگزار گردید و من در آنها نفر اول شدم و پیونگ چانگ رفتم.

وی خاطر نشان کرد: آنقدر به من گفتند که سنم بالا رفته، خودم هم کم کم باور شده بود، اما خانواده ام تشویقم کرد و اگر این اتفاق نمی افتاد، شاید سال جاری در اسکی نبودم. من دو بار به المپیک رفته ام و در 25 سالگی در اوج تجربه هستم، اما می گویند که پیر شده ام.

بانوی المپیکی اسکی ایران با بیان اینکه اعضای تیم اسکی جوانان فاصله زیادی با بزرگسالان دارند و این نگرانی درخصوص نفرات بعدی تیم ملی در صورت خداحافظی احتمالی اسکی بازان با تجربه ای همچون او و کلهر وجود دارد، توضیح داد: شاید سن امثال من از بقیه بیشتر باشد، اما هنوز 25 سال بیشتر ندارم. این در حالی است که قهرمان اسکی جهان 38 ساله است. پس ورزش کردن خیلی به سن و سال نیست. می خواهند جوانگرایی نمایند، به همین دلیل نفرات باتجربه را با کوهی از تجربه کنار می گذارند. مثل آن می ماند که نهالی را بکاریم، رشد کند و تبدیل به درخت گردد، درست زمانی که میوه می دهد، آن را قطع کنیم و یک نهال به جایش بکاریم. کاشتن نهال کار خیلی خوبی است، اما باید از درختانی که قرار است میوه بدهند و به اوج رسیده اند، حمایت کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 60

به "فروغ عباسی: خداحافظی ام از اسکی دروغ است؛ هنوز تصمیمی برای آینده نگفته ام، در 25 سالگی می گویند پیر شده ام!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروغ عباسی: خداحافظی ام از اسکی دروغ است؛ هنوز تصمیمی برای آینده نگفته ام، در 25 سالگی می گویند پیر شده ام!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید