فواید خوابیدن در اتاق سرد

به گزارش آریا بلاگ، شاید هرگز در خصوص فواید سلامتی خوابیدن در یک اتاق سرد چیزی نشنیده باشید. تحقیقات علمی نشان می دهد، خوابیدن در یک اتاق سرد فوایدی برای سلامتی دارد.

فواید خوابیدن در اتاق سرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران ، بیشتر مردم بعد از یک روز کار و فعالیت روزانه شب هنگام احتیاج به خوابی آرام و راحت دارند تا نیرو و انرژی لازم برای آغاز روز بعد و فعالیت های روزمره را به دست آورند لذا داشتن خواب راحت و کامل مقوله ای است که در سراسر ابعاد زندگی فرد مؤثر است.

جوان تر به نظر می رسید

دمای سردتر میزان ملاتونین شما را افزایش می دهد. ملاتونین نه تنها هورمون خواب است بلکه نوعی آنتی اکسیدان است که از پوست در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می نماید. همچنین باعث افزایش فراوری کلاژن می گردد که از ایجاد چروک جلوگیری می نماید.

خوابیدن در یک اتاق سرد باعث کاهش افسردگی می گردد

هنگامی که در یک اتاق سرد می خوابید، خواب شما عمیق تر و آرام تر است. این امر به کاهش سطح کورتیزول یاری می نماید. خواب خوب شبانه، ذهنیت شما را بهبود می دهد و یاری تان می نماید تا با اضطراب و افسردگی مبارزه کنید. بی خوابی و افسردگی می توانند یکدیگر را تغذیه نمایند.

خواب تان عمیق تر می گردد

مطالعه ای در سال 2018 برای اولین بار نشان داد که دمای پایین عامل مهمی در فراوری ملاتونین است. ملاتونین هورمونی است که خواب شما را تنظیم می نماید.

خوابیدن در یک اتاق سرد باعث تسریع کاهش وزن می گردد

وقتی نمی توانید بخوابید، سطح کورتیزول افزایش می یابد. کورتیزول اضطراب و استرس را بالا می برد و اضطراب احتمال پرخوری را افزایش می دهد. دمای پایین اتاق خواب همچنین متابولیسم را تقویت می نماید.

دمای پایین التهاب و درد را کاهش می دهد

یک اتاق خواب خنک توانایی کاهش التهاب و درد را دارد. بسیاری از ورزشکاران برای یاری به بازیابی بدن و کاهش سطح التهاب، پس از انجام تمرینات، خوابیدن در اتاق سرد را انتخاب می نمایند.

خوابیدن در اتاق سرد احتمال عفونت های قارچی را کاهش می دهد

دمای پایین اتاق خواب می تواند به کاهش عفونت قارچی و باکتریایی در زنان یاری کند. باکتری ها و قارچ ها در محیط های گرم و مرطوب تکثیر می شوند. وقتی در یک اتاق سرد می خوابید، احتمال عفونت ادراری یا واژن را کاهش می دهید.

می تواند باروری مردان را بهبود ببخشد

خوابیدن در یک اتاق سرد می تواند بر قدرت باروری مردان تأثیر بگذارد. محققان بر این باورند که قرار دریافت طولانی مدت در برابر گرما باعث کاهش فراوری اسپرم در مردان می گردد. دانشمندان هنوز در حال مطالعه این موضوع هستند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5625

به "فواید خوابیدن در اتاق سرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید خوابیدن در اتاق سرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید