فیلم ، اسکلت خارجی روباتی برای راه رفتن بیمار قطع نخاعی

به گزارش آریا بلاگ، یک مرد فرانسوی 30 ساله قطع نخاع شده که دست ها و پاهایش فلج بود با یاری یک اسکلت خارجی روباتی که با ذهنش آن را کنترل می نماید می تواند راه برود.

فیلم ، اسکلت خارجی روباتی برای راه رفتن بیمار قطع نخاعی

این مرد 30 ساله فرانسوی در سال 2015 پس از سقوط از ارتفاع از 15 متری از روی بام یک باشگاه به علت قطع نخاع گردنی دیگر نمی توانست دست ها و پاهایش را تکان دهد.

او اکنون با وجود فلج بودن عضلاتش توانسته است با استفاده از یک اسکلت خارجی روباتی که از سقف آویزان است و می تواند پیغام های ذهنی او را به حرکت بدل کند، راه برود.

دانشمندان سازنده این اسکلت خارجی روباتی که نتایج کارشان را در ژورنال پزشکی لنست نورولوژی منتشر نموده اند، ساخت این وسیله پیشرفت مهمی در زمینه می شمارند. البته به گفته آنها این فناوری هنوز در مراحل اولیه تحقیقاتی است و هنوز زمان زیادی تا استفاده از آن در زندگی روزمره باقی مانده است.

در حال حاضر علاجی برای افرادی دچار فلج دست و پاها به علت قطع نخاع وجود ندارد و مبتلایان باید روی جایگاه چرخدار بنشینند و نیز به مراقبت مداوم دارند.

این مرد با استفاده از دو حسگر بی سیم که در مغزش در منطقه مربوط به کنترل حرکات کاشته شده است به این اسکلت روباتی فرمان حرکت می دهد. بیمار قبل از استفاده از این اسکلت خارجی در یک محیط شبیه سازی مجازی ساده استفاده از آن را برای حرکت دادن اندام هایش تمرین نموده بود. در یک آزمایش دیگر در محیط واقعی او استفاده از این اسکلت روباتی را برای خاموش و روشن کردن مجموعه ای از چراغ ها امتحان نموده بود.

در آزمایش نهایی بیمار با فرستادن پیغام ذهنی آغاز و توقف به این اسکلت خارجی آویزان از سقف می تواند با یاری آن گام بردارد.

  • بیماران قطع نخاع شده از جا برمی خیزند

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 852

به "فیلم ، اسکلت خارجی روباتی برای راه رفتن بیمار قطع نخاعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، اسکلت خارجی روباتی برای راه رفتن بیمار قطع نخاعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید