قطعات موتور خودروهای سبک طراحی و فراوری شد، ثبت 40 گواهینامه ثبت اختراع

به گزارش آریا بلاگ، رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: هسته فناور دانش صنعت مستقر در این مرکز قطعات موتور خودروهای سبک را طراحی و فراوری نموده است.

قطعات موتور خودروهای سبک طراحی و فراوری شد، ثبت 40 گواهینامه ثبت اختراع

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ دیجیتال کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران - مجتبی آزادیان؛ مراکز رشد با هدف کاهش مخاطرات و تضمین پیروزیت مؤسسات نوپا در بسیاری از کشورهای دنیا تجربه شده اند. مرکز رشد واحدهای فناور، مرکزی است با مجموعه ای از فعالیت ها که در آن کارآفرینان و مؤسسات کوچک و متوسط به اطلاعات و مشاوره های ضروری و نیز خدمات و تجهیزات با ارزش افزوده بالا دسترسی دارند.

این مجموعه از خدمات زمینه شکل گیری رشد و توسعه مؤسسات نوپای فعال در زمینه های فناوری با جهت گیری اقتصادی را فراهم می نمایند. مرکز رشد واحدهای فناور، مرکزی است با مدیریت متخصصان حرفه ای که با ارائه خدمات حمایتی پیوسته و قابل دسترس و ارائه مشاوره های لازم، ایجاد و توسعه حِرَف جدید در قالب مؤسسات نوبنیاد را فراهم می آورد.

به همین مناسبت با محمدمهدی وکیلیان رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان درباره نحوه راه اندازی، اهداف، مأموریت ها، دستاوردها، فعالیت های اجرا شده، چشم انداز و برنامه های آینده این مرکز به مصاحبه نشستیم که مشروح آن را می خوانید.

خبرنگاران: خلاصه ای از تاریخچه مرکز رشد واحدهای فناور و چگونگی راه اندازی آن در واحد همدان را بفرمایید.

وکیلیان: مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با مجوز راه اندازی اولیه، اردیبهشت 1392 در زمینه صنایع غذایی و صنایع تبدیلی و صنایع خودرو با استقرار در دو ساختمان مجزا با عنوان مرکز فعالیت های فناورانه شهید احمدی روشن شروع به کار کرد.

مرکز رشد واحدهای فناور واحد همدان با فراخوان در سطح استادان، دانشجویان و علاقه مندان به جذب عناصر و ایده های فناورانه در راستای این حوزه ها اقدام کرد و تا به امروز پیروز به جذب بیش از 60 ایده مبتنی بر دانش از سوی ایده پردازان شده و با حمایت های اجرا شده پیروز به دریافت چند گواهی ثبت اختراع هم شده است. این مرکز با شرکت در ده ها نمایشگاه و جشنواره در سطوح استانی، منطقه ای و کشوری پیروز به کسب لوح سپاس و دیپلم افتخار شده است.

خبرنگاران: مرکز رشد واحد همدان اکنون میزبان چه تعداد هسته، واحد فناور و شرکت دانش بنیان است؟

وکیلیان: مرکز رشد واحدهای فناور واحد همدان از ابتدای فعالیت خود تا به امروز پیروز به پذیرش بیش از 30 هسته و واحد فناور و فراوری بیش از 60 نمونه آزمایشگاهی محصولات حاصل از فراوری هسته و واحدهای فناور شده است که بعضی از نمونه فراوریات با حمایت دانشگاه و کوشش مخترعان و ایده پردازان به مرحله فراوری تجاری رسیده اند.

در این میان می توان به صورت ویژه فراوریات هسته فناور دانش صنعت که به طراحی و فراوری قطعات موتور خودروهای سبک اقدام نموده است را نام برد. هسته فناور آوانور هم به فراوری محتوای رسانه ای از قبیل انیمیشن، فیلم های کوتاه و فیلم های مستند اقدام نموده و قراردادهایی با نهادها، ارگان های دولتی و خصوصی منعقد نموده است.

خبرنگاران: از برنامه های در حال انجام، اهداف و برنامه های پیش روی مرکز رشد واحد همدان بگویید.

وکیلیان: برگزاری رویدادهای استارت آپی از فعالیت های مرکز رشد واحدهای فناور برای کشف ایده ها و استعدادهای فناورانه و حمایت از این ایده هاست. در این راستا می توان به دو رویداد استارت آپی اخیر با عنوان نوآوری در ایمنی صنعتی و سلامت شغلی HSE و نوآوری در صنایع بسته بندی اشاره نمود.

از دیگر فعالیت های مرکز رشد واحدهای فناور، حمایت از اختراعات و اکتشافات ایده پردازان و مخترعان و یاری به ثبت اختراعات و دریافت گواهینامه های مرتبط از مراجع ذی صلاح بوده که در این راستا از ابتدای فعالیت مرکز رشد تا به امروز بیش از 40 گواهینامه ثبت اختراع در مرکز رشد ثبت شده است.

مرکز رشد واحدهای فناور واحد همدان به منظور معرفی ایده پردازان و مخترعان فعال خود و ارائه محصولات فراوریشده، همیشه در نمایشگاه های تخصصی استانی، منطقه ای و کشوری شرکت فعال و مؤثر داشته است، از این نمایشگاه ها می توان نمایشگاه تخصصی رینوتکس، نمایشگاه دستاوردهای فناورانه ربع رشیدی، نمایشگاه های تخصصی دستاوردهای پژوهشی و فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی، نمایشگاه های برگزارشده توسط استانداری همدان و نمایشگاه های برگزارشده توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در هفته های پژوهش را نام برد.

عقد تفاهم نامه با مراکز، نهادها و ارگان های مختلف مرتبط از دیگر فعالیت های مرکز رشد واحد همدان بوده که در این میان می توان به عقد تفاهم نامه با شرکت پست استان همدان به منظور توسعه تجارت الکترونیک بین مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان و شرکت پست استان همدان به منظور شناسایی، ارزیابی و آموزش شرکت های نوپا (استارت آپی) در حوزه کسب و کار الکترونیک اشاره نمود.

سرای نوآوری یک نهاد اجتماعی است که به وسیله ایجاد شبکه نوآوری شامل آموزش های فناوری و خلاقیت، مدارس کسب و کار، مراکز نوآوری و شتاب دهنده ها، مراکز رشد، پارک علم و فناوری و بهره گیری از زیرساخت های آزمایشگاهی، کارگاهی و تحقیقاتی، زیرساخت های تجاری سازی، زیرساخت های حقوقی، زیرساخت های اقتصادی با تمرکز بر یک حوزه فناورانه منجر به پیشرفت جامعه در آن حوزه می گردد.

در این راستا مرکز رشد واحدهای فناور واحد همدان اقدام به ایجاد و راه اندازی دو سرای نوآوری با عنوان سرای نوآوری سفال و صنایع دستی استان همدان و سرای نوآوری گردشگری نموده است که با راه اندازی و فعالیت این سراهای نوآوری، گام بزرگی در پیشرفت علمی و فنی در حوزه های مختلف در استان همدان برداشته خواهد شد.

جذب شرکت های دانش بنیان خارج از دانشگاه و حمایت و استقرار آنها به منظور فراوری محصولات دانش بنیان در مرکز رشد واحد همدان از دیگر برنامه های این مرکز بوده که از اهداف اصلی آن فراوری محصولات فناورانه و مبتنی بر دانش و استفاده از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان برای همکاری و اشتغال زایی در صنایع و شرکت های دانش بنیان استان همدان است.

به گزارش خبرنگاران، محل مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در ساختمان اداری سوله شماره 9 این دانشگاه مستقر بوده و آماده پذیرش، حمایت و همکاری با تمام دانشجویان، استادان و ایده پردازان فناور در راستای تحقق ایده ها به محصول است.

4103/4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4337

به "قطعات موتور خودروهای سبک طراحی و فراوری شد، ثبت 40 گواهینامه ثبت اختراع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطعات موتور خودروهای سبک طراحی و فراوری شد، ثبت 40 گواهینامه ثبت اختراع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید