قیمت پنت هاوس های لوکس بر چه اساسی معین می گردد؟

به گزارش آریا بلاگ، شاید شما هم بارها کلمه پنت هاوس را در بنگاه های معاملاتی و یا در گفتمان های شهری شنیده باشید و شاید هم یکی از ساکنان پنت هاوس های لوکس باشید. به طورکلی پنت هاوس به واحدهایی گفته می گردد که در آخرین طبقه برج های مرتفع و مجلل قرار گرفته است. این واحدها دارای چشم انداز زیبا و دید بسیار وسیع، بالکن های وسیع و روباز و همچنین هوای مطلوب هستند.

قیمت پنت هاوس های لوکس بر چه اساسی معین می گردد؟

طی چند سال اخیر، بسیاری از معماران و سازندگان برج با به کارگیری بهترین تکنولوژی ها و همچنین بهترین طرح و مصالح، اوج هنر خود را در این واحدها به رخ کشیده اند و این موارد باعث شده پنت هاوس قیمت بسیار بالایی داشته باشند. این موضوع موجب شده است که ما در مطلب امروز در خصوص پنت هاوس و امکانات آن برای شما بنویسیم. اگر به این موضوع علاقمندید با ما همراه شوید.

پنت هاوس ها بیشتر در کجای تهران هستند؟

در حال حاضر ساخت پنت هاوس مربوط به یک منطقه خاص تهران نیست و نمونه این واحدهای لوکس را می توانید به تعداد انبوه در غرب و یا شرق تهران ببینید؛ اما اگر به دنبال شاهکارهای هنری و قیمتی پنت هاوس در تهران هستید، باید سری به مناطق شمال شهر بزنید. این واحدها به اندازه ای گران و لوکس ساخته می شوند که حتی برای بازدید آن ها باید مالک از توانایی اقتصادی شما مطمئن گردد.

مشخصات پنت هاوس های شمال تهران

به طورکلی لوکس سازی و تجمل گرایی ویژگی شاخص پنت هاوس هاست. این واحدهای وسیع و لاکچری از بهترین مصالح و تجهیزات داخلی ساخته شده اند و بیشتر آن ها توسط طراحان به نام دکوراسیون شده اند. از قلم نیاندازید که بعضی از این واحدها مهر و امضای معمار رادارند که خود این امضای شناسنامه پنت هاوس محسوب می گردد.

امکانات پنت هاوس ها

اگر شما به دنبال خرید یا اجاره پنت هاوس هستید، باید بدانید که این واحدها برای خود دنیای متفاوتی دارند. البته هر سال امکانات این واحدها بیشتر و متنوع تر می گردد. در حال حاضر بیشتر پنت هاوس ها دارای استخر روی بام، سونا، جکوزی، آسانسور اختصاصی حمل ماشین به داخل واحد، آسانسور نفربر اختصاصی، دستگیره ها و شیرآلات آب طلا، سیستم سرمایشی و گرمایشی از کف، مبدل برق از انرژی خورشیدی، آشپزخانه مبله، سیستم ضد حریق، سیستم صوتی، زمین ورزشی و باغچه و صدها فاکتور دیگر هستند.

مساحت پنت هاوس ها

به طورکلی متراژ زیاد مشخصه پنت هاوس ها است و مساحت کوچک ترین این واحدها بدون احتساب تراس 200 متر و عظیم ترین آن ها بالای هزار متر است. این واحدها به فراخور وسعت دید و تجهیزات ساختمانی قیمت های میلیاردی دارند.

بهشت پنت هاوس های شمال تهران

اگر به دنبال بهشت پنت هاوس در تهران هستید باید سری به نیاوران بزنید. آپارتمان های میدان یاسر، خیابان صادقی قمی، محله جماران و کمی بعدتر خیابان بوکان تا گلاب دره مملو از پنت هاوس های لوکس است. این محله ها معدن لاکچری ترین پنت هاوس های کشور هستند. سازندگان این برج ها کوشش نموده اند که از مصالح و منابع کم نگذارند و از بهترین شیرآلات خارجی و دستگیره های آب طلا داده شده استفاده نمایند.

بعد از مکان های گفته شده، شما می توانید بخش دیگر پنت هاوس ها را در مناطقی مانند زعفرانیه، اقدسیه، الهیه، اوین، باغ فردوس، تجریش، دارآباد، درکه، دربند، فرمانیه، فرشته، قیطریه، کامرانیه، محمودیه، ولنجک و نیاوران، جردن و… ببینید. بیشتر این واحدها در بخش های مرتفع تهران ساخته می شوند تا دید وسیع و چشم اندازی زیبا را برای ساکنان پنت هاوس ها به نمایش بگذارند.

مشخصات داخلی پنت هاوس ها

بیشتر پنت هاوس ها دارای بهترین مصالح و پیشرفته ترین تکنولوژی های سرمایشی، گرمایشی و صوتی و تصویری هستند. به طور مثال، یک پنت هاوس 452 مترمربعی در برج سفیر به شماره 38 سه راه یاسر، داری تراس حول محور واحد، سونا، جکوزی، استخر، سیستم زباله، آسانسور حمل ماشین، در کددار، شیرآلات طلا و روف گاردن (باغ بالای بنا) است.

همچنین زیربنای پنت هاوسی در مجاورت چهارراه کور نور، دارای هزار و 717 متر است. این پنت هاوس دارای استخر روی بام، سونا، جکوزی، آسانسور اختصاصی حمل خودرو به داخل واحد، بالابر اختصاصی، دستگیره ها و شیرآلات آب طلا، سیستم سرمایشی و گرمایشی از کف، مبدل برق از انرژی خورشیدی، آشپزخانه مبله، سیستم ضد حریق، سیستم صوتی، زمین ورزشی و باغچه است.

قیمت پنت هاوس های لوکس بر اساس متراژ نیست

به گفته کارشناسان مسکن و مشاوران املاک، به طور کلی پنت هاوس ها از روی متراژ قیمت گذاری نمی شوند؛ زیرا مصالح و سلیقه های خاص و نابی در آن ها به کار می رود و سیستمی برای قیمت گذاری آن در کشور وجود ندارد. اگرچه این واحدها به صورت فرضی قیمت گذاری می شوند، اما قیمت نهایی را مالک مشخص نموده و به علت اینکه احتیاجی به پول این واحدها ندارد، عجله ای برای فروش هم ندارد؛ بنابراین واحدها را در زمان مقتضی وارد بازار می نماید؛ البته از قلم نیاندازید که این واحدها همیشه مشتریان پر و پا قرصی دارند.

مصالح ساخت خانه های سوپر لوکس وارداتی است

به گفته بیشتر مشاوران املاک، مصالح ساختمانی این واحدها کاملاً وارداتی است. به طور مثال بیشتر سنگ های این واحدها از کشور ایتالیا و سوئد وارد کشور می شوند. در چنین خانه هایی دستگیره درها، شیرآلات، چارچوب درها و بسیاری امکانات دیگر آن ها از فلزات و مواد گران بها و از کشورهای اروپایی وارد می شوند.

برندینگ در این خانه ها حرف اول را میزند و باید دکوراسیون این واحدها از بهترین های دنیا باشد. به طور مثال کاغذ دیواری های طلا، دستگیره های مزین به سنگ های قیمتی و مطلا جزو لاینفک پنت هاوس های لاکچری کشور به حساب می آیند که بیشتر این محصولات از کشورهای اروپایی وارد می شوند و هرکدام از کالاها دارای شناسنامه، کد ویژه و نحوه نگهداری خاصی هستند.

اجاره حرف اول را پنت هاوس ها می زند

اجاره پنت هاوس در برابر خرید و فروش املاک لاکچری و سوپر لوکس مفهوم شناخته شده ای برای افراد با قدرت اقتصادی بسیار بالا است. به طورکلی مستأجران این واحدها به دو بخش سرمایه داران که سرمایه خود را وارد بازار کارنموده اند و یا افراد فوق مشهور تقسیم می شوند. به هر روی قیمت اجاره در پنت هاوس ها کاملاً توافقی است و مالک اگر به مستأجری تمایل داشته باشد، پنت هاوس خود را با قیمت مناسب تر به وی ارائه می دهد؛ اما به طور کلی این واحدها بسته به امکانات، نام سازنده و معمار، سال ساخت، متراژ، منطقه، همسایگی با افراد مشهور کشور، تجهیزات لاکچری، تزیینات اروپایی، منطقه قرارگیری و حتی نوع گل و گیاه های روف گاردن، قیمت گذاری می شوند و قیمت اعلام شده معمولاً به صورت توافقی میان موجر و مستأجر مشخص می گردد. توافقی که بر اساس امکانات ویژه ای مانند مساحت تراس و عرض آن، گل آرایی و فضای سبز موجود در تراس، نوع چشم انداز (چشم انداز درجه پاناروما یا 360)، تعداد و نوع استخرها و محل قرارگیری آن ها، سونای خشک، بخار و جکوزی صورت می گیرد.

همچنین تعداد پارکینگ ها برای مشتریان اجاره پنت هاوس یکی از شاخصه های بسیار مهم است. معمولاً این افراد به بیش از چهار جای پارک سرپوشیده احتیاج دارند. ازاین رو در ضوابط ساخت به طور کلی پنت هاوس ها حداقل چهار پارکینگ و عمدتاً بیش از این تعداد دارند. از سوی دیگر هرچه معماری یک پنت هاوس معروف تر باشد، احتمالاً مشتریان بیشتری خواهد داشت. طراحی و چیدمان اتاق خواب ها و امکانات اختصاصی آن ها نیز در مشخص قیمت اجاره پنت هاوس مؤثر است.

بعضی از پنت هاوس ها سالن بیلیارد یا سینمای سه بعدی دارند. سالن ورزش، سالن رخت شویی، سالن تعویض لباس، کمد جداگانه آقا و خانم، اتاق بازی و سینمای کودک، سالن تشریفات، سالن سینمای حوض و آبگینه داخلی ازجمله ویژگی هایی هستند که روی قیمت پنت هاوس ها تاثیر می گذارد. از سوی دیگر فضاهای پذیرایی و استقبال از مراجعه نمایندگان مانند لابی و تالار مهمانی در پنت هاوس باید مجلل و شیک باشد. در حال حاضر بخشی از سقف این بخش ها مزین به نقاشی های ایرانی یا رومی است که توسط نقاشان به نام کشیده می شوند. شخصی که پنت هاوس اجاره می نماید، قطعاً روابط اجتماعی خاص خود را دارد و احتیاجمند فضاهایی خاص و ویژه در این زمینه است.

از سوی دیگر بخش مهمی از اجاره پنت هاوس به جزئیات و نکات ظریف ساخت مربوط می گردد. دستگیره ها و شیرآلات طلا می توانند نکته بسیار مثبتی برای اجاره این املاک باشند؛ چون معمولاً افرادی که برای اجاره پنت هاوس مراجعه می نمایند، دید موشکافانه ای روی جزئیات دارند. سالن ورزشی خصوصی، کتابخانه و سوئیت کار یا مطالعه و نوع مبلمان و وسایل آن نیز بسیار مهم است.

همچنین برند و نوع مبلمان آشپزخانه در اجاره پنت هاوس تاثیر بسزایی دارد. از سوی دیگر میزان استفاده از سیستم های هوشمند ساختمانی همچون درب و پنجره برقی، پرده های اتوماتیک، سیستم پخش موسیقی در سرویس های بهداشتی و حمام، سیستم های روشنایی هوشمند و تأسیسات این چنینی باعث می گردد خریداران برای اجاره پنت هاوس شما علاقه بیشتری نشان دهند.

خرید پنت هاوس

به طور کلی با وجود قیمت بسیار بالای این واحدها، تعداد زیادی از خریداران پنت هاوس های تهران را تجاری که از شهرهای مجاور به تهران می آیند شامل می شوند. به گفته مشاوران املاک محدوده کامرانیه و فرشته از ابتدای امسال حدود 10 پنت هاوس در این 2 محدوده به فروش رسیده است که 6 خریدار محل زندگی خارج از تهران داشته و شهرستان نشین بوده اند. بر اساس اطلاعات به دست آمده، بیشتر این افراد با فروش زمین و باغات خود وارد معامله پنت هاوس می شوند. بیشتر این خریداران پنت هاوس ، برخلاف مشتریان مشهور یا هنرمند، علاقه وافری به نمای سنگی و محوطه داخلی سنگی و طلا دارند؛ بنابراین بیشتر مشتریان دیوارهای طلاکوب، دستگیره های مطلا، وان و سرویس بهداشتی های زرین شهرستانی هستند.

سخن پایانی

اگر به دنبال زندگی لاکچری در یکی از پنت هاوس های تهران هستید، باید سری به شمال شهر به ویژه نیاوران، کامرانیه، قیطریه، فرشته و زعفرانیه بزنید. این پنت هاوس ها دارای نمای 360 درجه، دستگیره و شیرآلات مطلا، کاغذ دیواری های زرین، تجهیزات و دکوراسیون لاکچری و محوطه های زیبا هستند. اجاره و فروش این واحدها توافقی بوده و به علت قیمت های بسیار بالا به صورت اجاره دادوستد می شوند.

به این مقاله از خبرنگارن چه امتیازی می دهید؟

منبع: هومینگ
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3291

به "قیمت پنت هاوس های لوکس بر چه اساسی معین می گردد؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "قیمت پنت هاوس های لوکس بر چه اساسی معین می گردد؟" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت پنت هاوس های لوکس بر چه اساسی معین می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید