ماجرای جنجالی مردی که یک دلفین را دزدید!

به گزارش آریا بلاگ، پلیس چین در جست و جوی دزد دلفین

پلیس چین به دنبال مردیست که در شهر گوانگ دونگ دلفینی را به دوش انداخته و از ساحل دور شده است. هنوز قصد این فرد از دزدیدن این دلفین مشخص نیست. در ادامه خبر با خبرنگاران همراه شوید.

ماجرای جنجالی مردی که یک دلفین را دزدید!

شاید در کشور پهناوری مثل چین که بیش از یک میلیارد نفر هم جمعیت دارد، چنین اخباری چنان دور از ذهن نباشد. اگر اخبار این کشور بزرگ را دنبال کنید، متوجه خواهید شد که هر روز در گوشه ای از آن اتفاقات عجیب و غریبی می افتد که شاید در هیچ کجای دنیا نمونه آن رخ ندهد.

اما اینبار در گوشه ای از چین به نام شهر گوانگ دونگ، تصویر فردی در یک ویدیو مشاهده می شود که دلفینی کوچک را به دوش انداخته است و آرام آرام و با اعتماد به نفس از ساحل دور می شود. این فرد تحت تعقیب پلیس ملی کشور چین قرار گرفته است.

افرادی که این صحنه را از نزدیک دیده اند در اینباره می گویند که دلفین در ساحل جزیره هیلینگ به خشکی افتاده بود و در حال جان دادن بود. مقامات محلی شهر گوانگ دونگ هم گفته اند که در صورت دستگیری این فرد، او را به دادگاه خواهند سپرد.

تصویر دزدیده شدن این دلفین نگونبخت توسط این فرد، در وبسایت میاوپایی که یکی از پر بازدید ترین سایت های اشتراک گذاری ویدیو در چین است، بیش از 6 میلیون بار دیده شده است. این فیلم روز اول ماه می منتشر شده است.

طبق گفته شاهدان عینی این ماجرا، این دزد به نظر یک توریست بوده است و دلفینی را که بر روی ماسه های ساحل افتاده بود بر روی دوش خود انداخته، سوار ماشین خود کرده و احتمالا به همراه خودرو و دلفین ساحل را ترک کرده است.

اما اقدام این فرد بازتاب بسیار گسترده ای در رسانه ها و شبکه های اجتماعی داشت. این اقدام خشم کاربران چینی این شبکه های اجتماعی را برانگیخت و شدیدا مورد انتقاد این افراد قرار گرفت. یکی از این کاربران نوشته است: اگر خیلی دل و جرات داری برو و یک کوسه ماهی را از دریا بدزد تا ببینی چه به سرت می آید. دلفین را به حال خودش رها کن. دیگری نوشته است: من نمی دانم مجازات کسی که چنین کاری می کند، چه می تواند باشد.

در بیانیه ای که بخش امنیت عمومی چین منتشر کرده است، گفته شده است که بازرسان در حال بررسی این حادثه هستند و از افرادی که از این فرد اطلاع دارند خواسته شده است که اطلاعات خود را در اختیار ماموران پلیس قرار دهند.

لازم به ذکر است که در کشور چین دلفین ها از حیوانات حفاظت شده هستند و در صورتی که این فرد دستگیر شود، مجازات خواهد شد.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 894

به "ماجرای جنجالی مردی که یک دلفین را دزدید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای جنجالی مردی که یک دلفین را دزدید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید