ماجرای هشدار جعلی طوفان تورنادو چیست؟ ، هکرها اهالی تگزاس در ایالات متحده را غافلگیر کردند

به گزارش آریا بلاگ، گروهی از هکرها در تگزاس با هشدار جعلی در مورد وقوع طوفان تورنادو مردم را وحشت زده و غافلگیر کردند. این هشدار ساعت 2 بامداد منتشر شد و اهالی بعضی از شهرهای تگزاس را روانه پناهگاه کرد.

ماجرای هشدار جعلی طوفان تورنادو چیست؟ ، هکرها اهالی تگزاس در ایالات متحده را غافلگیر کردند

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، طوفان تورنادو یکی از آسیب زا ترین طوفان ها است که هر چند مدت یکبار در تگزاس ظاهر می گردد و اتفاقا این روزها نیز مسئولان تگزاس درباره خطر قریب الوقوع این ماجرا هشدار داده اند. اما به نظر می رسد هکرها پیش دستی نموده و مردم را غافلگیر نموده اند.

شهرهای مهم ایالت تگزاس برای هشدار سریع به مردم در مورد وقوع طوفان تورنادو، اقدام به نصب آژیرهای سقفی هوشمند در مراکز مهم و کلیدی نموده اند. اما هکرها با سوء استفاده از این موقعیت مردم را به وحشت انداخته اند.

هکرها با فعال کردن این آژیرها در دو شهر مهم تگزاس به مردم پیام جعلی دادند و از آنان خواستند به شکل اضطراری به پناهگاه ها بروند. این موضوع باعث شد بسیاری از مردم هراسان به سمت پناهگاه ها حرکت نمایند اما در میانه راه متوجه جعلی بودن خبر شوند.

این حادثه دی سوتو و لانکستر؛ دو شهر در شهرستان دالاس، را تحت تاثیر قرار داد. این ماجرا به ترتیب در ساعات 2:30 و 4:30 صبح به وقت محلی رخ داد وصدها خانواده را وحشت زده کرد.این آژیر خطر بیش از 30 بار صدا کرد و باعث شد همه شهر بیدار شوند.

اما یکی از منفی ترین تبعات این زنگ نا امیدی و بی اعتمادی مردم بود. چرا که پیش از این و طی هفته های گذشته مقامات دولتی آزمایشاتی برای آنالیز این سیستم انجام دادند و درواقع مانورهای آمادگی برای شهروندان برگزار کردند. اما این آزمایش ها اغلب در ساعات صبح و ظهر انجام می شد و حمله هکرها در نیمه شب از دید مردم به عنوان هشدار واقعی در نظر گرفته شد و در نتیجه اکنون بسیاری از مردم در توییتر اعلام نموده اند که دیگر نمی توانند تشخیص دهند هشدارها حاصل از مانور است، حمله هکری است یا واقعا طوفان تورنادو در راه است.

مقامات لانکستر در بیانیه ای گفتند: بر اساس تاثیر گسترده ای که روی آژیر های فضای باز در دو شهر جداگانه از جمله لانکستر اتفاق افتاده است، معین شده که یک فرد یا افرادی با هدف خصمانه عمدا شبکه هشدار دهنده را هدف قرار داده اند .

منبع: انتخاب
انتشار: 7 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 94

به "ماجرای هشدار جعلی طوفان تورنادو چیست؟ ، هکرها اهالی تگزاس در ایالات متحده را غافلگیر کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای هشدار جعلی طوفان تورنادو چیست؟ ، هکرها اهالی تگزاس در ایالات متحده را غافلگیر کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید