محققان: بطری شامپو شما را چاق می نماید

به گزارش آریا بلاگ، محققان در تازه ترین آنالیز های خود به یک عامل مهم در چاقی افراد دست یافته اند که ارتباطی با سبک زندگی سالم ندارد.

محققان: بطری شامپو شما را چاق می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از دیلی میل، دانشمندان 11 ماده شیمیایی را در پلاستیک های رایج کشف کردند که منجر به افزایش وزن می گردد.

محققان دانشگاه علم و صنعت نروژ 34 محصول پلاستیکی مختلف را آنالیز کرد تا ببیند حاوی کدام مواد شیمیایی است؛ این ظروف شامل ظروف ماست، اسفنج آشپزخانه و بطری های شامپو/نوشیدنی بود.

تحقیقات نشان داد، 11 مورد از 55 هزار جزء شیمیایی موجود در آنها با متابولیسم تداخل دارند؛ ممکن است روشی عجیب برای افزایش وزن به نظر برسد، اما این مطالعه نو نشان می دهد که پلاستیک موجود در بطری های شامپو و بعضی از بطری های دیگر در واقع می تواند افراد را چاق کند.

مارتین واگنر، دانشیار دانشگاه علم و صنعت نروژ گفت: آزمایش های ما نشان می دهد که محصولات پلاستیکی معمولی حاوی ترکیبی از مواد هستند که می توانند عاملی مرتبط و دست کم گرفته شده برای اضافه وزن و چاقی باشند که به رشد سلول های چربی یاری می نمایند. در نتیجه، شناسایی و درک سایر عوامل محیطی به جز سبک زندگی برای مدیریت چاقی بسیار مهم است. با توجه به اینکه سیستم غدد درون ریز اشتها، سیری، متابولیسم و وزن را کنترل می نماید، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مختل نماینده غدد درون ریز یکی از این عوامل است.

حدود دو میلیارد نفر در دنیا اضافه وزن دارند و حدود 650 میلیون نفر از آنها چاق طبقه بندی می شوند؛ این مطالعه در مجله Environmental Science & Technology منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 9440

به "محققان: بطری شامپو شما را چاق می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان: بطری شامپو شما را چاق می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید