مسافرگیری 3 نفره تاکسی ها مشرط به داشتن کاور نایلونی

به گزارش آریا بلاگ، مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور با اشاره به شروع استفاده از کاورهای نایلونی در تاکسی های تهران تاکید نمود: مسافرگیری سه نفر برای تاکسی ها تنها با داشتن کاور نایلونی امکان پذیر است.

مسافرگیری 3 نفره تاکسی ها مشرط به داشتن کاور نایلونی

مرتضی ضامنی در مصاحبه با خبرنگاران، در تشریح فرایند مسافرگیری تاکسی ها درپی شیوع کرونا گفت: در اخرین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور که از همه دستگاه ها نمایندگانی حضور دارند یکی از مباحث ما به عنوان حوزه تاکسیرانی این بود که از لحاظ مالی مسافرگیری دو نفر برای رانندگان مقرون به صرفه نیست و این درخواست مطرح شد.

وی افزود: باید طرح هایی ارائه گردد که همراهی رانندگان به علاوه رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشد لذا بحثی که وزارت بهداشت دارد این است که چون رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسیرانی که فضای داخل خودرو کوچکتر است در معرض خطر بیشتری هستند لذا موضوع مسافرگیری دو نفر مطرح شد.

وی ادامه داد: به این ترتیب تاکید شده اگر بحث کاور برای رانندگان تاکسی انجام نگردد صرفا باید طبق مصوبه وزارت بهداشت عمل گردد که با دو مسافر موافقت شده است و اگر کاور برای محفظه دور رانندگان منظور گردد که در تهران این اقدام اغاز شده است راننده می تواند 3 مسافر جابجا کند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور تاکید نمود: کاور نایلونی حتما باید اجرایی گردد تا ناوگان تاکسیرانی در این ایام سه مسافر سوار کند در غیر این صورت بحث سلامت راننده ها بسیار اهمیت دارد که باید با پروتکل وزارت بهداشت به پیش بفرایند.

وی درباره تامین اقلام بهداشتی برای تاکسی ها نیز گفت: برابر اخرین مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، ناوگان حمل و نقل عمومی به عنوان ناوگان پرخطر معرفی شده و استفاده از ماسک و دستکش و ضدعفونی مستمر برای این بخش الزام شده است که یکی از مسائل ما تهیه همین اقلام بود.

وی ادامه داد: طی نامه ای به دولت اعلام و مقرر شد به وسیله وزارت صمت پیگیری لازم انجام گردد تا این نیازمندی ها در حوزه حمل و نقل عمومی تامین گردد. در حال حاضر روزانه به 600 هزار دستکش و 600 هزار ماسک و حدود 300 هزار لیتر محلول نیازمندیم تا فرایند ضدعفونی و ایمن سازی انجام گردد.

وی تاکید نمود: مقرر شد وزارت کشور هماهنگی لازم با وزارت صمت انجام دهد تا تهیه این اقلام راحت تر گردد البته در خصوص محلول مشکل از قبل حل شد و پیش از عید نوروز برای شهرداری هایی که نمی توانستند محلول تهیه نمایند با درخواست محلول در اختیارشان قرار می گرفت ولی برای دستکش و ماسک مشکل داریم و ضروری است پیگیری ها انجام گردد تا سهمیه تعیین تخصیص داده گردد و بتوانیم این اقلام به دست راننده ها برسانیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2959

به "مسافرگیری 3 نفره تاکسی ها مشرط به داشتن کاور نایلونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافرگیری 3 نفره تاکسی ها مشرط به داشتن کاور نایلونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید