معرفی تعدادی از خطرناک ترین شهرهای آسیا

به گزارش آریا بلاگ، بهترین، بزرگترین، زیباترین، به صرفه ترین و خطرناک ترین! در بیشتر لیست هایی که درباره ترین ها نوشته می شوند، این آخری پیدا نمی شود. در متنی که خواهید دید ما شما را با خطرناک ترین شهرهای آسیا آشنا خواهیم کرد که در سفر به آنها باید دقت بیشتری داشته باشید. با ما و نا امن ترین شهرها در قاره آسیا همراه بمانید.

معرفی تعدادی از خطرناک ترین شهرهای آسیا

جوهورو بهرو (Johor Baharu)

شاید نام این شهر را تا به حال نشنیده باشید، ولی این شهر دومین شهر بزرگ مالزی و مرکز استان جوهور بوده که به علت بالا بودن نرخ جرم و جنایت مشهور است. Shin min daily روزنامه چینی بوده که در یکی از شماره های خود درباره خطرات این شهر نوشته و قسمت های خطرناک و جرم هایی که در آن رخ می دهند را نام برده است. این نشریه از فروشگاه ها به صورت مکانی که در آن ها جیب بری و کیف قاپی انجام می شود، یاد کرد. این نشریه به مکان هایی مثل ایستگاه و ترمینال ها هم اشاره کرد که در ساعاتی از روز در آنها جرم و جنایت هایی همچون دزدی رخ می دهند.

کزون سیتی (Qouzon City)

این مورد از خطرناک ترین شهرهای آسیا از آمار بالایی در جرم و جنایت برخوردار است. خطرناک ترین ساعات برای تردد در این شهر از غروب تا پاسی از شب بوده که بسیاری از جرم ها در این زمان اتفاق می افتند. اگر روزی به این شهر سفر کردید، ما به شما توصیه می کنیم که در زمان تاریکی در محل اقامت خود بمانید و گشت و گذار را برای بعد بگذارید. بیشتر سارقین، قاتلین و خلافکاران مردانی هستند که در محدوده سنی 25 تا 50 سال قرار دارند. بیشتر این افراد به دلیل فقر، تنگدستی و بیکاری دست به این کارها می زنند. البته، این آمار در حال کاهش بوده و شاید روزی دیگر جرم و جنایت را در این شهر بزرگ نبینیم.

مانیل

مانیل از نرخ جرم و جنایت زیادی برخوردار است. هرچند که این شهر جز شهرهای توریستی بوده، اما باز هم باعث برطرف شدن نیازهای مالی خیلی از اقشار جامعه نشده و در همه جا به تمام گردشگران توصیه می شود که در محل های نامعتبر نوشیدنی یا غذا نخورند و با انسان هایی که نمی شناسند صحبت نکنند و با افراد ناآشنا رفت و آمد نداشته باشند. در جای جای این مورد از نا امن ترین شهرها در قاره آسیا شما می توانید باند های خلافکاری را ببینید که در انتظار جرمی هستند یا منتظر کودکی تا او را بربایند. اگر در این شهر قدم بزنید، برخوردهای بسیاری را خواهید دید که نمایانگر حجم بالای جرم و جنایت هستند.

اولان باتور (Ulaan Baatar)

اولان باتور هم دارای حجم بالایی از جرم و جنایت هست. در این شهر قوانین سفت و سختی برای کسانی که به گردشگران آسیبی بزنند، وضع شد. در این شهر قانون شکنی هایی همچون جیب بری، حمله و دزدی از گردشگران بچشم می آیند. با وجود اینکه قوانینی برای مقابله با آزار و اذیت گردشگران وضع شده، اما باز هم به شما توصیه می کنیم در هنگام شب بیرون نروید، زیرا به احتمال زیاد مورد هجوم و سرقت قرار خواهید گرفت. البته این مورد از خطرناک ترین شهرهای آسیا هم مانند شهر قبلی در حال پیشرفت است.

داکا

در داکا ارتش و پلیس برای امنیت و صلح و کم کردن میزان جرم و جنایت تلاش می کنند، ولی باز هم چندان پیروز نبودند. معمولا شنیده ایم که پایتخت هر کشور از امنیت بالاتری نسبت به باقی کشور برخوردار بوده، اما این قانون در این شهر پابرجا نیست و این شهر نه تنها یکی از بدترین شهرها از نظر امنیت در آسیا بوده، بلکه از این لحاظ در جهان نیز معروف است. بیشتر جرم ها در این شهر بر پایه خشونت ها هستند و البته بیشترین دلیل این خشونت ها چند دستگی سیاسی و اجتماعی است.

کلانگ

باندهای خلافکار این شهر به دلیل فقر و تنگدستی و از دست دادن کار شکل گرفته اند و خیلی از مردم و منابع براین باورند که چینی و هندی ها این گروهک ها را هدایت می کنند. اما درستی این ادعا ثابت نشد. این شهر با اینکه با کوالالامپور فاصله چندانی نداشته، اما از لحاظ امنیت اوضاع خوبی ندارد. چند سال پیش، کارگران هندی را از کار بیکار کردند و کارگران هندی هم برای انتقام از این کار وارد این گروهک ها شدند. امروزه این گروهک ها که معمولا سارقان حرفه ای بوده، به بیشترین میزان خود رسیده اند.

گورگان

این شهر از امنیت بسیار کمی برخوردار است و شاید شنیده باشید که پلیس هند هم به اندازه کافی وظیفه شناس نبوده و گاهی در این شهر خود پلیس ها هم فعالیت های غیرقانونی می کنند. در سال های اخیر مردم به تنگ آمده اند و حال خود به دنبال اجرای قانون هستند، اما باز هم در مقابل این حجم از خلافکاری نمی توانند کاری انجام دهند. مقامات هند خیلی به این شهر توجهی ندارند و اوضاع این شهر روز به روز درحال بدتر شدن است. چند سال پیش در یک ماه بیش از 200 مورد دزدی اتومبیل گزارش شد و از این حیث، این یک رکورد به حساب می آید. این شهر یکی از خطرناک ترین شهرهای آسیا هست.

پتالینگ جایا

این شهر شهری صنعتی بوده که در سال های گذشته پیشرفت های زیادی کرده و فرصت زیادی برای سارقان و خلافکاران به وجود آورد. این شهر از سال 2006 مسکونی شده و قبل از آن شهری صنعتی بود. این شهر یکی از مهمترین شهرهای مالزی بوده و به دلیل جمعیت زیاد، جرم و جنایت نیز در آن زیاد است. برای مثال، صبح ها که شما در حال رفتن به محل کار خود هستید، زمان مناسبی برای سارقان بحساب می آید.

کوالالامپور

کوالالامپور از لحاظ گردشگری شهر معروفی بوده و شاید در کنار زیبایی چشم نوازش این محیط خطر نک را ندیده باشید. اما این شهر شهری مطمئن نبوده و در رتبه دوم این لیست قرار می گیرد. در این شهر سارقان و جیب برهای زیادی وجود دارند و این جیب برها در محل های شلوغ منتظر شما هستند تا اموال شما را بدزدند. بیشتر این جنایت ها بر روی گردشگران صورت می گیرند و این اصلا وجهه خوبی برای صنعت گردشگری این شهر ندارد. تاکسی ها تا بتوانند بیشتر از مبلغ تعریف شده از گردشگران دریافت می کنند و این به تنهایی نوعی دزدی به حساب می آید. به شما توصیه می کنیم که در صورتیکه به این شهر سفر می کنید، حواستان به موتورسواران باشد.

کراچی

در این شهر جنایاتی همچون حملات تروریستی، سرقت، خشونت، درگیری های مسلحانه، انفجار و بمب گذاری را می توان دید. این شهر از لحاظ درآمدزایی بزرگترین شهر پاکستان بوده و مرکز مالی است. در کراچی دست کم 2700 نفر در سال 2013 کشته شدند. در این شهر هم مانند شهر قبلی بیشترین جرم ها با موتور صورت می گیرند، زیرا می توان با این وسیله به راحتی فرار کرد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همگردی
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2657

به "معرفی تعدادی از خطرناک ترین شهرهای آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از خطرناک ترین شهرهای آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید