معرفی شهر قونیه در ترکیه (تور ترکیه ارزان)

به گزارش آریا بلاگ، قونیه یکی از شهرهای بسیار زیبای ترکیه است. ما ایرانی ها این شهر را با مقبره مولانا یا شاید بهتر بگویم پایکوبی سماع در مقبره مولانا می شناسیم زیرا به این شاعر شگفت انگیز پارسی گو علاقه مند هستیم و می دانیم آرامگاه وی در قونیه واقع شده است. در واقع چند شهر ترکیه از جمله استانبول، آنتالیا، کوش آداسی و ازمیر در نزد گردشگران محبوب تر هستند اما چندیست که قونیه هم در لیست شهرهای پرتردد ایرانی ها قرار گرفته است. در این مطلب قصد داریم شهر زیبای قونیه را به شما عزیزان معرفی کنیم تا با دید بازتری تور قونیه را بخرید. همراه خبرنگاران باشید تا در کوچه و خیابان های شهر بچرخیم و از ویژگی هایش بگوییم.

معرفی شهر قونیه در ترکیه (تور ترکیه ارزان)

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

قونیه کجاست؟

قونیه در سطح جهانی، هفتمین شهر مشهور ترکیه محسوب می گردد و در ناحیه آناتولی مرکزی واقع شده است. از زمان سلطنت سلجوقیان شهر قونیه رونق بیشتری یافت و حالا هم دارای بناهای تاریخی زیبا و طبیعتی دلفریب است.قدمت شهر قونیه به زمان هیتی ها می رسد. هیتی ها مردمی باستانی بودند و برای نخستین بار در قونیه ساکن شدند. بنابراین بناهای تاریخی متعددی در قونیه وجود دارد که البته شمار آنها در سال های گذشته بیشتر بود و بر اثر درگیری های مختلف تعدادی از آنها ویران شدند. حدود سال 800 هجری بود که عثمانیان قونیه را فتح کردند و از آن پس این شهر به دست مسلمانان افتاد. بد نیست بدانید که در حال حاضر مساحت شهر قونیه 38,873 کیلومتر مربع است.

اطلاعات کلی شهر قونیه

پیش از سفر به شهر قونیه خوب است که اطلاعاتی کلی چون زبان رسمی، جمعیت و... را بدانید بنابراین به صورت خیلی کوتاه اطلاعات مفیدی را که در سفر به قونیه شما را کمک خواهند کرد، در اختیارتان قرار می دهیم:

جمعیت: 2.161 میلیون نفر

زبان: ترکی

واحد پول: لیر

کد تلفن: 332

آمبولانس: 112

پلیس: 155

جاذبه های تماشای مشهور شهر قونیه

سبک و سیاق سفر به قونیه گردش در میان اماکن تاریخی است بعلاوه گردشگران می توانند از پارک های کوچک و بزرگ شهری نیز تماشا کنند و یا اوقاتشان را در پارک آبی هیجان انگیز این شهر سپری کنند. با این حال بعضی از تماشای های معروف شهر قونیه را از نظر می گذرانیم:

مهمترین بناهای تاریخی قونیه

آرامگاه مولانا: معروفترین بنای شهر است که پایکوبی مشهور سماع صوفیان هم در همین مکان اجرا می گردد.

آرامگاه شمس تبریزی: مقبره شمس تبریزی هم در شهر قونیه واقع شده است.

مدرسه قاراتای قونیه: این مدرسه به دستور یکی از پادشاهان سلجوقی ساخته شد و از مهمترین بناهای تاریخی شهر به شمار می آید.

مسجد علاالدین: این مسجد در سال 1235 میلادی ساخته شد و از کهنترین بناهای شهر است.

مسجد عزیزیه قونیه: این عبادتگاه، مسجد کوچک و زیبایی است که معماری مجذوب کنندهی دارد.

مسجد سلیمیه قونیه: از دیگر مساجد تماشای قونیه است که در قرن شانزدهم ساخته شد.

طبیعت گردی در قونیه

پارک مرام: این پارک دارای استخر است و وسایل بازی گوناگونی هم دارد.

پارک آکیوکوس: از دیگر پارک های مجذوب کننده قونیه است که طبیعت زیبایی دارد.

پارک کاراسلان: پارکی شهری است که فضای مناسب پیاده روی دارد.

پارک سیلر دام: این پارک دارای دریاچه زیبایی است که اغلب برای بازدید از دریاچه به آن مراجعه می کنند.

آب و هوای شهر قونیه

قونیه سرزمینی هموار است و خاک حاصلخیزی دارد. می توانیم بگوییم که آب و هوای این دیار سرد و خشک است؛ بنابراین تابستان های این ناحیه گرم می باشد و میانگین دمایش 30 درجه سانتی گراد است و در بالاترین حالت به 40 درجه سانتیگراد می رسد. زمستان ها نیز در قونیه هوا بسیار سرد می گردد و اغلب برف نیز می بارد. میانگین دمای شهر قونیه در فصل زمستان در حدود منفی 4 درجه سانتیگراد است و گاهی از این مقدار سردتر هم می گردد. میانگین بارش باران در قونیه کم است اما همه ساله در فصول زمستان و بهار شاهد بارش باران هستیم.

حمل و نقل در شهر قونیه

همه می دانیم که در ترکیه و به خصوص شهر استانبول وسایل نقلیه عمومی گوناگونی وجود دارد که استفاده از آنها نیز آسان است. گردشگران ایرانی که به قونیه سفر می کنند یا باید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و یا تورهای گردشگری را خریداری نموده و با ترنسفر تورها به این سو و آن سو بروند، البته همیشه کرایه اتومبیل های شخصی هم یکی از انتخاب هاست. در هر صورت اگر بخواهید قونیه را با استفاده از وسایل نقلیه عمومی بگردید باید یکی از وسایل زیر را انتخاب کنید:

اتوبوس: اتوبوس یکی از آسانترین وسایل نقلیه عمومی در قونیه است و مسافران می توانند با خرید یک کارت اتوبوس از این وسیله استفاده کنند.

مترو: بی شک متروی این شهر به مقدار متروی شهر استانبول غنی نیست اما با این حال باز هم از برترین وسایل نقلیه عمومی در قونیه به شمار میرود.

هواپیما: قونیه یک فرودگاه دارد که با نام فرودگاه قونیه شناخته می گردد و گردشگرانی که می خواهند هوایی به این شهر بروند باید از همین فرودگاه استفاده کنند.

فرهنگ مردم قونیه

قونیه مردم میهمان نوازی دارد که فرهنگ آنها تحت تاثیر ادبیات و تاریخ غنی این ناحیه قرار گرفته است. به علت وجود آرامگاه مولانا در این شهر، همیشه شعر و ادبیات با زندگی مردم این دیار عجین شده است و این موضوع در رفتار مردم نیز قابل مشاهده می باشد.از نظر فرهنگ غذایی نیز باید بگوییم که ساکنان قونیه نیز پیروی فرهنگ غذایی سایر ترکها هستند؛ آنها به انواع کباب علاقه مند هستند و در خوراکی هایشان به وفور از سبزیجات استفاده می کنند. بعلاوه باید اشاره نمود که رستوران هایی که غذای حلال ارائه می کنند تعدادشان در شهر قونیه زیاد است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رستوران های برتر قونیه این لینک را از دست ندهید.

سخن خبرنگاران

در این سفر مجازی نگاهی داشتیم به شهر زیبای قونیه و کمی از زیبایی ها و تماشای هایش برایتان گفتیم. نظر شما درباره قونیه چیست؟

پیشنهاد می کنیم که اگر راهی شهر زیبای قونیه هستید، کمی هم با غذاهای معروف ترکی آشنا شوید، برای این کار از لینک برترین غذاهای ترکیه تماشا کنید.

آیا تا به حال به این شهر سفر نموده اید؟ چه نکته ای دررابطه با قونیه وجود دارد که برایتان مجذوب کننده تر است؟

منتظر نظرات شما خوبان هستیم.

منبع: فاینداتور
انتشار: 10 دی 1401 بروزرسانی: 10 دی 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 11526

به "معرفی شهر قونیه در ترکیه (تور ترکیه ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شهر قونیه در ترکیه (تور ترکیه ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید