معرفی فرودگاه بین المللی راس الخیمه

به گزارش آریا بلاگ، فرودگاه بین المللی راس الخیمه | Ras Al Khaimah International Airport

راس الخیمه یکی از شهرها و شیخ نشین های هفت گانه کشور امارات است که در نزدیکی خلیج فارس قرار گرفته است. این منطقه که پر است از جاذبه های دیدنی، یک فرودگاه قرار گرفته است که به نام فرودگاه بین المللی راس الخیمه معروف می باشد. این فرودگاه که به آن فرودگاه راک نیز می گوشند، با مرکز شهر راس الخیمه از لحاظ زمانی تنها 20 دقیقه فاصله دارد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، فرودگاه بین المللی راس الخیمه در کشور امارات را به اتفاق یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم.

معرفی فرودگاه بین المللی راس الخیمه

تاریخچه فرودگاه بین المللی راس الخیمه

این فرودگاه بین المللی در سال 1976 میلادی توسط یکی از حاکمین وقت کشور امارات به نام شیخ ساقر بن محمد القاسمی ساخته و افتتاح شد. فرودگاه راس الخیمه همانطور که در مقدمه هم گفتیم، در شهر راس الخیمه قرار گرفته و تنها 20 دقیقه با مرکز این شهر فاصله دارد. این فرودگاه، جز معدود فرودگاه های اماراتی است که بر خلاف فرودگاه های بین المللی چون فرودگاه بین المللی دبی تبدیل به مرکز کارگو و حمل و نقل بین المللی تا به الان تبدیل نشده است.

فرودگاه راس الخیمه تا 12 سال پیش به صورت یک فرودگاه محلی فعالیت می کرد تا این که در سال 2007 میلادی، با قرار داد و ورود شرکت هواپیمایی آر. ای. کی ایرو ویز (RAK Airways) که این فرودگاه را به عنوان هاب خود در نظر گرفته شود، وارد عرصه فرودگاه های بین المللی شد. البته طولی نکشید که فرودگاه راس الخیمه به علت آغاز بحران اقتصادی و تورم جهانی در سال 2008 مجبور شد تا عملیات روتین و منظم این پروازها را به صورت تعلیق درآورد. این فرایند تا 2 سال آینده برای فرودگاه بین المللی راس الخیمه همچنان ادامه داشت تا این که در سال 2010 این فرودگاه مجددا با استفاده از نام تجاری و مدیدت جدید، مجددا راه اندازی شد.

در سال 2014 میلادی بود که شرکت هواپیمایی ایر عربیاروازهای تجاری خود را به مقصد کشورهای مختلفی از جمله: پاکستان، مصر، عربستان و بنگلادش را به سمت این فرودگاه آغاز نمود. در حال حاضر فرودگاه بین المللی راس الخیمه در زمینه پروازهای بین المللی و محلی در کشور امارات متحده عربی فعال است و پروازهای مستقیم و ترانزیت را به صورت ورودی و خروجی در خود پذیرا می باشد. در حال حاضر فرودگاه بین المللی راس الخیمه پروازهای زیادی به مقصد خاورمیانه، شمال و شرق آفریقا، آسیای مرکزی و شبه قاره هند دارد.

اطلاعات فرودگاه بین المللی راس الخیمه

نام فرودگاه بین المللی راس الخیمه: Ras Al Khaimah International Airport

کد یاتا: RKT

کد ایکائو: OMRK

نوع فرودگاه: عمومی

ارتفاع از سطح دریا: 31 متر

وب سایت رسمی فرودگاه بین المللی راس الخیمه: www.rakairport.com

جهتهای دسترسی به فرودگاه بین المللی راس الخیمه

قطار

به علت این که شهر راس الخیمه فاقد هرگونه سیستم ریلی و خطی می باشد، برای این فرودگاه هیچ گونه جهت دسترسی به قطار تعریف نشده است.

تاکسی

مسافران برای رفتن به فرودگاه بین المللی راس الخیمه می توانند تا از تاکسی های مجهز به تاکسی متر استفاده نمایند که کرایه آن مبلغی در حدود 30 درهم می شود. اگر که شما در یکی از هتل های این شهر اماراتی اقامت خواهید کرد و یا حتی در حال حاضر اقامت داریدریال می توانید تا از خودروهای خود هتل برای رفتن به فرودگاه استفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید که فرودگاه شارجه 80 کیلومتر، فرودگاه دبی 90 کیلومتر و فرودگاه ابوظبی 240 کیلومتر تا شهر راس الخیمه فاصله دارند.

آدرس فرودگاه بین المللی راس الخیمه: Ras al Khaimah - United Arab Emirates

خدمات داخلی فرودگاه بین المللی راس الخیمه

  • اینترنت وای فای رایگان: فرودگاه بین المللی راس الخیمه اینترنت وای فای رایگان را در تمامی بخش های ترمینال های پروازهای ورودی و خروجی خود به مسافران و مراجعین ارائه می دهد.
  • دستگاه خود پرواز: مسافرین و مراجعین این فرودگاه می توانند تا از دستگاه های خودپرداز استفاده نمایند.
  • رستوران و فروشگاه: رستوران هایی مانند شعب رستوران های زنجیره ای عربی و فروشگاه های فروش سوغاتی و چندین کافه و رستوران از دیگر امکانات این فرودگاه می شوند.
  • چرخ چمدان: برای حمل چمدان و بارهایتان می توانید از چرخ های رایگانی که داخل و خارج ترمینال هتل وجود دارند، استفاده نمایید.
  • صرافی: در بخش بین المللی صرافی فرودگاه تبدیل ارز، بیمه مسافرتی و کارت تلفن ارائه می شود.
  • اتاق کودک و مادر: در این فرودگاه برای مادران و یا فرزندانشان، اتاقی تعبیه شده است تا آن ها بتوانند به فرزندان خود رسیدگی لازم نمایند.

دانستنی هایی درباره شرایط جدید حمل و نقل رایگان در فرودگاه بین المللی راس الخیمه

همانطور که می دانید، در کشور امارات فرودگاه هایی همچون فرودگاه دبی و یا فرودگاه بین المللی آل مکتوم از دیگر فرودگاه های این کشور بسیار معروف تر هستند. به همین دلیل، مسئولین شهر راس الخیمه تصمیم گرفتند تا در راستای افزایش گردشگر در شهر خود و دادن امتیازهای ویژه، هزینه حمل و نقل از فرودگاه به شهر و بر عکس را برای مسافران این فرودگاه رایگان نمایند.

این سرویس رایگان که مخصوص فصل پر سفری همچونفصل تابستان است، ایترنت پر سرعت رایگان، بطری های آب و همچنین نقشه هایی برای مسافران وجود دارد که در اختیار گردشگران و افرادی که به این شهر از طریق فرودگاه بین المللی راس الخیمه می آیند. به وجود آوردن این فرصت برای گردشگران و ساکنین این شهر در واقع فرصتی را فراهم می کند که به راحتی و بدون دقدقه وارد مرکز راس الخیمه و محل اقامتی مورد نظر خود شوند. افراد می توانند تا به صورت آنلاین، بلیط های اتوبوس شاتل خود را با انتخاب دو نقطه مبدا و مقصد در سایت را انتخاب و خریداری نمایند. این سرویس حمل و نقلدر مدت زمان 45 دقیقه ای مسافران را به مرکز شهر می رساند. به خاطر داشته باشید که در طول سه ماه تابستان، این سرویس به صورت رایگان در اختیار بازدید نمایندگان قرار خواهد گرفت.

برای اطلاع از پروازهای این فرودگاه به وب سایت رسمی آن مراجعه بفرمایید. ✈

rakairport.com

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3027

به "معرفی فرودگاه بین المللی راس الخیمه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بین المللی راس الخیمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید