مقایسه مرسدس بنز کلاس E کروک با خودروهای هم رده

به گزارش آریا بلاگ، رقابت و مقایسه با کلاس E مرسدس بنز به اندازه کافی سخت و نفس گیر هست. و حالا این سخت و نفس گیر بودن رقابت، به مرسدس بنز کلاس E کروک هم سرایت کرده است. در این جا نیز رقبای هموطن همیشگی شانه به شانه هم آمده اند تا بازار را به طور مطلق در اختیار دیگری نگذارند. در ادامه این مطلب نگاهی داریم به مقایسه مرسدس بنز کلاس E کروک با ب ام و سری 6 کروک و پورشه باکستر و در نهایت تلاش می کنیم تا این خودروهای همرده را از منظرهای مختلف بررسی کنیم.

مقایسه مرسدس بنز کلاس E کروک با خودروهای هم رده

مقایسه مرسدس بنز کلاس E کروک با ب ام و سری 6 کروک

بنز و ب ام و دو رقیب، دو هموطن و دو برند معتبر بازار خودرو، ظاهراً قصد ندارند به این زودی ها دست از سر همدیگر بردارند. یکی از مهم ترین رقبای بنز سری E کروک را باید ب ام و سری 6 کروک بدانیم.

ب ام و سری 6 کروک در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه می گردد ولی تنها نسل دوم آن در نسخه 630i به بازار ایران راه پیدا کرد. این خودروها، بااین که کروکی محسوب می شوند، جادارتر از کروکی های دیگر بازار هستند. پس مزیت اول آن ها را باید جادارتر بودن شان بدانیم.

ب ام و سری 6 کروک نیز مانند رقیب خود، در دو نسل بیش تر حضور داشته است؛ 2005 تا 2010 و 2012 تا 2014. هرچند قبل از آن نیز این خودرو سابقه حضور در ایران را داشته است. مشکل عمده نسل اول این خودرو در سقف پارچه ای و خراب شدن زودهنگام موتور جمع کردن سقف آن بود. مشکل محفظه جاگیر شدن سقف را هم داشت. البته این مسائل در نسل 2012 تا 2014 تاحدودی رفع شد. کیفیت ساخت بالا، شتاب و عملکرد قابل قبول، پایداری در سرعت های بالا و پیچ ها و… از داشته های مثبت این خودرو محسوب می گردد.

این خودرو نیز حجم پیشرانه های متفاوت 3 لیتر و 4.4 لیتر دارد که می تواند قدرت 272 و 450 اسب بخار را تولید کند. از نظر شتاب و حداکثر سرعت هم تفاوت معناداری با رقیب خود، مرسدس بنز، ندارد.

در مقایسه مرسدس بنز کلاس E کروک با ب ام و سری 6 کروک از نظر آپشنال بودن، شرایط تقریباً برابر است، با این تفاوت بزرگ که هوشمندی بنز کلاس E کروک هوشمندتر به نظر می رسد و کروز کنترل راداری و دیگر داشته های هوشمند این خودرو برگ برنده اش محسوب می گردد. در مقایسه بنز کلاس E کروک با همتای ب ام و خود بسیاری از کارشناسان معتقدند که مشکل عمده بنز کروک کلاس E قیمت بالای آن است که بیش تر از ارزش واقعی آن است.

مقایسه مرسدس بنز کلاس E کروک با پورشه باکستر

در این بخش به مقایسه مرسدس بنز کلاس E کروک با پورشه باکستر می پردازیم. پورشه باکستر خودرویی با نامی ترساننده است که از اعتبار و کلاس بالایی برخوردار است. قیمت تمام شده این خودرو در مدل 2017 از بنز کلاس E کروک بیش تر است، هرچند سن وسال ساخت کروک بنز به یکی دو سال قبل تر برمی گردد.

ضمن این که پورشه باکستر 2017 دو مدل 718 و 718S هم دارد که در حجم پیشرانه باهم تفاوت دارند؛ اولی 2 لیتر و دومی 2.5 لیتر است. قدرت تولیدشده آن ها نیز 300 و 350 اسب بخار است. طبیعی است که حداکثر سرعت ایجادشده پورشه هم بالاتر باشد.

از نظر امکانات و آپشن ها نیز تفاوت معنادار فقط در همان هوشمندی بیش تر مدل کروک بنز کلاس است؛ کروز کنترل راداری که باعث می گردد این کلاس از بنز، دست برتر را در بیش تر مقایسه ها داشته باشد. تعلیق دوحالته هوشمند، لانچ کنترل، سیستم صوتی قدرتمند و امکان انتخاب چهار حالت مختلف برای رانندگی هم از دیگر داشته های پورشه باکستر است که البته کم وبیش در رقیبش نیز وجود دارد.

از نظر طراحی نیز هر دو خودرو شانه به شانه هم حرکت می کنند و سلیقه، حرف اول و آخر را می زند.

درباره مرسدس بنز کلاس E کروک بیشتر بخوانید:

  • معرفی مرسدس بنز کلاس E کروک و بررسی بازار ایران
  • تجربه رانندگی با مرسدس بنز کلاس E کروک

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیوار
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3751

به "مقایسه مرسدس بنز کلاس E کروک با خودروهای هم رده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه مرسدس بنز کلاس E کروک با خودروهای هم رده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید