مقایسه کیا اسپورتیج 2400 سی سی با هیوندای توسان و رنو کولیوس

به گزارش آریا بلاگ، بسیاری از ایرانیان اولین تجربه خوش و متفاوت رانندگی را با خودروهای کلاس کراس اوور کامپکت و خودروهایی همانند کیا اسپورتیج، هیوندای توسان، سوزوکی گرند ویتارا تجربه نموده اند.در این مقاله، قصد داریم به آنالیز مقایسه کیا اسپورتیج 2400 سی سی با خودروهای هم رده بپردازیم.

مقایسه کیا اسپورتیج 2400 سی سی با هیوندای توسان و رنو کولیوس

مقدمه ای بر کیا اسپورتیج 2400 سی سی

زمانی که سومین نسل از کیا اسپورتیج پا به عرصه رقابت با کراس اوورهای کامپکت گذاشت، به جدال خودروهای این کلاس، رقابت گروه مرگ می گفتند و بیشتر خودروسازان نامدار دنیا در زمینه فراوری کراس اوورهای کوچک و میان سایز، حضور چشمگیری داشتند. برای کیا اسپورتیج 2400 سی سی می توان فهرست بلندی از رقیبان تهیه کرد، ولی دربین این حریفان نامدار، دو خودروی هیوندای توسان و رنو کولیوس از قدیمی ترین و مهم ترین رقبای اسپورتیج به شمار می آیند.

کیا اسپورتیج 2400 سی سی از نمای روبه رو

مقایسه کیا اسپورتیج 2400 سی سی با هیوندای توسان

با وجود اینکه مدت هاست کمپانی های خودروسازی کیا و هیوندای باهم ادغام شده اند و تشبیه های فراوانی بین محصولات آنها دیده می گردد، ولی خریداران هنگام انتخاب بین خودروهای شرکت های فوق، بی گمان دست به مقایسه می زنند تا انتخاب بهتری داشته باشند. مقایسه کیا اسپورتیج 2400 سی سی با هیوندای ix35 (توسان)، از زمان عرضه اولین نسل از این کراس اوور کامپکت هیوندای در سال 2004 میلادی، همیشه مطرح بوده است و با عرضه دومین نسل هیوندای ix35 در اواخر سال 2009 میلادی در 3 مدل GL و GLS و Limited، همچنان ادامه داشته است. به همین دلیل، قصد داریم به مقایسه کیا اسپورتیج 2400 سی سی و آخرین مدل های نسل دوم هیوندای توسان بپردازیم.

در بحث طراحی ظاهری نسل سوم کیا اسپورتیج زیباتر و جوان پسندتر به نظر می رسد، در حالی که دومین نسل هیوندای توسان دارای طراحی بیرونی محافظه کارانه تری است. باوجود یکسان بودن کیفیت متریال به کاررفته در هردو خودرو، کابین هیوندای توسان دارای این ویژگی های متمایز است:

  • بالاتر بودن حجم فضای بار؛
  • تسلط و دید بهتر سرنشینان نسبت به اطراف؛
  • قرارگیری دکمه ها و ابزارآلات مختلف داخل کابین به صورت ارگونومیک و کاربردی تر؛
  • جادارتر بودن جایگاه های عقب و … .

در مقابل، اسپورتیج دارای کابین تنگ تر، کم حجم تر و با دید کمتری نسبت به اطراف است و سرنشینان عقب این خودرو، راحتی سرنشینان هیوندای توسان را ندارند. استفاده از پیشرانه مشابه در این دو اتومبیل کره ای، قدرت، شتاب، حدبیشتر سرعت و مقدار مصرف سوخت یکسانی را به آنها بخشیده است. جدای از عملکرد تاحدودی مطلوب تر هندلینگ محصول کیا، فزونی نسبی آن در بحث امکانات رفاهی نیز به چشم می خورد.

لازم به ذکر است که باوجود قرارگیری این دو خودرو در بازه قیمتی یکسان، بازار خریدوفروش کیا اسپورتیج از رونق بیشتری برخوردار است و اساساً خودروی محبوب تری دربین ایرانیان محسوب می گردد. درمجموع، ضمن اعتراف به تشابه و هم سطح بودن عمده ویژگی های این کراس اوورهای کامپکت کره ای، باید ازطرفی به طراحی مجذوب کننده و فریبنده تر اسپورتیج و عملکرد اسپورتش اشاره نمود.

ازسوی دیگر، نباید رانندگی آسان و روان و فضای خانوادگی هیوندای توسان از نظر پنهان بماند. اما با آنالیز همه موارد و درنظر گرفتن تشابه ها و تفاوت های موجود، خرید کیا اسپورتیجِ خوش نام تر و محبوب تر، به مراتب عقلانی تر به نظر می رسد.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه هیوندای توسان 2400 سی سی با خودروهای هم رده را مطالعه کنید.

نمای داخلی کیا اسپورتیج 2400 سی سی

مقایسه کیا اسپورتیج 2400 سی سی با رنو کولیوس

رنو کولیوس (RENAULT Koleos) عنوان یک کراس اووری کامپکت از کمپانی رنو فرانسه است که نسل اول آن در سال 2007 میلادی عرضه و طی سال های 2011 و 2013 میلادی دو بار فیس لیفت شد. پس از ورود کولیوس در سال 2012 میلادی به ایران، مدل فیس لیفت دوم آن در سال 2014 میلادی به کشور ما راه یافت و باوجود مقاومت اولیه دربرابر ظاهر نه چندان شکیل آن، به مرور تبدیل به یکی از خودروهای پیروز این کلاس در بازار ایران شد. در ادامه به مقایسه همین مدل ارتقایافته رنو کولیوس با سومین نسل کیا اسپورتیج پرداخته ایم.

رنو کولیوس از یک پیشرانه 4 سیلندر خطی با حجم 2488 سی سی برخوردار است که توانایی فراوری 170 اسب بخار قدرت و 233 نیوتن متر گشتاور را دارد. درمقابل، پیشرانه 2400 سی سی اسپورتیج به لحاظ اطلاعات عددی، فزونی نامحسوسی در این زمینه دارد. بعلاوه با مصرف کمی بیشتر از 9 لیتر بنزین به صورت ترکیبی، مصرفشان هم میزان است و شتاب اولیه کولیوس با شتاب 9.8 ثانیه است و آنچنان تفاوتی با رقیب کره ای ندارد. در بخش آپشن ها فزونی از آن کیا اسپورتیج است. عدم مجذوب کنندهیت طراحی خارجی و سادگی کابین کولیوس حتی در مدل های ارتقایافته، در بحث طراحی رقابت را به اسپورتیج واگذار می نماید. اما متریال به کاررفته در این محصول رنو بسیار باکیفیت تر، فضای سرنشینان و صندوق بارش بیشتر و میدان دید مناسب تری دارد.

با درنظر گرفتن محدودیت های ارائه خدمات پس از فروش و کمیاب بودن لوازم یدکی رنو کولیوس و بازار خریدوفروش بسیار پُررونق تر کیا اسپورتیج، خرید کراس اوورکره ای لااقل در کشور ما عقلانی تر از رقیب فرانسوی اش به نظر می رسد.

نمای پشتی کیا اسپورتیج 2400 سی سی

امیدوارم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی درباره مقایسه هایما S7 توربو در اختیارتان قرار داده باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش کیا اسپورتیج به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ کدام یک از خودروهای فوق ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 10339

به "مقایسه کیا اسپورتیج 2400 سی سی با هیوندای توسان و رنو کولیوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه کیا اسپورتیج 2400 سی سی با هیوندای توسان و رنو کولیوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید