مهاجرت اولویت اصلی سفر فرستاده ویژه واشنگتن به آمریکای مرکزی

به گزارش آریا بلاگ، فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا به 3 کشور آمریکایی میخواهد در جریان سفر 2 روزه خود به آمریکای مرکزی درباره راهکارهای مقابله با بحران مهاجرت رایزنی کند.

مهاجرت اولویت اصلی سفر فرستاده ویژه واشنگتن به آمریکای مرکزی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، ریکاردو زونیگا فرستاده ویژه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا میخواهد در جریان سفر دو روزه خود به 3 کشور آمریکای مرکزی یعنی گواتمالا، السالوادور و هندوراس، درباره راهکارهای مقابله با بحران روزافزون مهاجران خارجی با مقام های این کشورها بحث و گفتگو کند.

بر اساس این گزارش فرستاده ویژه دولت بایدن دوشنبه شب به وقت محلی با آلخاندرو گیاماتی رئیس جمهور گواتمالا ملاقات می نماید.

این 3 کشور آمریکای مرکزی طی سال های اخیر بخش عمده ای از مهاجران خارجی را که به سوی مرز آمریکا روانه شده اند، تشکیل داده اند.

سفر زونیگا در حالی است که آمارهای رسمی نشان می دهد تعداد مهاجران غیرقانونی که ماه گذشته از مرز آمریکا و مکزیک عبور نموده اند، به طور فزاینده ای رشد داشته است. این مساله فشارها بر دولت بایدن برای مقابله با بحران مهاجرت در مرز مکزیک را تشدید نموده است.

زونیگا قرار است سه شنبه هم با سایر مقام های گواتمالایی ملاقات کند. دفتر رئیس جمهور گواتمالا ضمن اعلام این خبر اضافه نمود: دو طرف بعلاوه درباره توسعه مالی و مسائل امنیتی مذاکره خواهند کرد.

کاخ سفید هم اعلام نموده است که فرستاده ویژه آمریکا قرار است بعد از گواتمالا به السالوادور سفر کند.

وزارت خارجه هندوراس هم گفت: در حالی که زونیگا قرار است طی هفته جاری به هندوراس سفر کند، وی پیش از این درباره مهاجرت مذاکرات مفصل و جامعی را با وزیر خارجه هندوراس داشته است.

این در حالی است که آمارهای اولیه حاکی است بیش از 171 هزار مهاجر در ماه مارس به وسیله مقام های آمریکایی در مرز مشترک این کشور با مکزیک بازداشت شده اند که این بالاترین رکورد ماهانه در دو دهه اخیر به تعداد می رود.

ثبت رکورد بی سابقه بازداشت مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک نشانگر تشدید بحران انسانی و چالش بزرگی است که دولت جو بایدن با آن روبرو است.

بازداشت این تعداد مهاجران خارجی در مرز مکزیک از آوریل 2000 تا به امروز بی سابقه بوده است، یعنی وقتی که بیش از 180 هزار مهاجر بازداشت شدند.

این گزارش اضافه نمود: در ماه مارس بیش از 19 هزار کودک مهاجر بدون همراه و 53 هزار عضو خانواده که با همدیگر مسافرت می کردند، بازداشت شده اند. بزرگسالان تنها هم 99 هزار نفر از این آمار را تشکیل داده است.

دولت بایدن برای اسکان بچه ها مهاجر تازهی که به مرز مکزیک رسیده اند، با چالش های گسترده ای روبرو شده است. بحران شیوع ویروس کرونا هم به مسائل دامن زده است.

تعداد مهاجران بازداشتی در ماه مارس با رشد 178 درصدی نسبت به ماه قبل روبرو شده است.

در حالی که جو بایدن هفته گذشته مدعی شده بود که بیشتر مهاجران به مکزیک بازگردانده شده اند ولی آمارهای تازه نشان می دهد بیش از 19 هزار نفر که در ماه فوریه در مرز گرفتار و بازداشت شده اند هنوز به مکزیک بازگردانده نشده اند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7732

به "مهاجرت اولویت اصلی سفر فرستاده ویژه واشنگتن به آمریکای مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت اولویت اصلی سفر فرستاده ویژه واشنگتن به آمریکای مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید