تور مالزی: همه چیز درباره پارک ملی پنانگ در مالزی

به گزارش آریا بلاگ، پارک ملی پنانگ

اگر تا حالا به پارک ملی پنانگ نرفته اید، پیشنهاد می کنیم در صورت سفر به مالزی حتما تجربه کنید. اگر چه پنانگ یکی از پیشرفته ترین استان های مالزی است اما هنوز هم جاذبه های طبیعی زیادی دارد که می توانید برای تماشا آنها وقت بگذارید. کافیست کمی از زمان و انرژی تان را بگذارید و سری به کوچکترین پارک ملی مالزی بزنید، همراه خبرنگاران باشید تا از این پارک ملی بیشتر بدانید:

تور مالزی: همه چیز درباره پارک ملی پنانگ در مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

پارک ملی پنانگ، کوچکترین پارک ملی مالزی است که در شمال شرقی پنانگ قرار گرفته است و تقریبا 30 کیلومتر با شهر تاریخی جرج تاون فاصله دارد.

این پارک مساحتی به وسعت 1213 هکتار دارد و از منطقه ها ساحلی-جنگلی بکر با حیات گیاهی و جانوری سرزنده ای تشکیل شده است. در این پارک ملی، تالاب ها، گیاهان مانگرو، صخره های مرجانی و… وجود دارد.

در پارک ملی پنانگ چه کنیم؟

پارک ملی پنانگ به علت غروب بسیار زیبا و تماشای ای که دارد به عنوان خلیج کهربای درخشان هم شناخته می گردد بنابراین اگر از هواداران عکاسی و گرفتن عکس های خاص هستید، ایده رفتن در هنگان غروب برای گرفتن چند عکس عالی، ایده ایده آلی است. مثل تمام منطقه ها ساحلی جنگلی استوایی دیگر جهان، در این پارک ملی می توانید انواع درختان استوایی را که فقط در همین منطقه ها رشد می نمایند، ببینید.

هواداران پرندگان هم مطمئنا شاد می شوند اگر بدانند در این پارک ملی، گونه های زیادی از پرندگان که در زبان محلی به آنها Burung Kuak،Lang Merah ،Lang Siput ،Pucung Keladi ،Punai Tanah ،Punai Gading و Takor Tembagaگفته می گردد، وجود دارد. از ماه سپتامبر تا آوریل هم پرندگان مهاجر زیادی در اینجا به چشم می خورند، پس یادتان باشد قبل از رفتن به آنجا حتما دوربین تان را هم بردارید و چند عکس خاطره انگیز در آنجا بگیرید.

یکی از انواع جانوران خاصی که در این پارک زندگی می نماید، لاک پشت دریایی است که 2 گونه از آنها در آنجا لانه دارد: لاک پشت سبز با نام علمی Chelonia Mydas که در قسمت غربی سواحل بخصوص در ساحل Pantai krachut لانه می سازد و لاک پشت زیتونی رنگ یا همان Lepidochelys Olivacea که در ماه های سپتامبر تا فوریه خود را در معرض دید همگان قرار می دهد.

یکی دیگر از تفریحاتی که در این پارک می توانید از آن لذت ببرید، ماهیگیری است. برای اینکار باید قایق داشته باشید که می توانید از افراد برگزار نماینده تور در آنجا یکی کرایه کنید.

از فانوس دریایی پارک ملی هم نباید غافل شد که یکی از کلیدی ترین جاذبه های گردشگری پارک ملی پنانگ است و باید از آن تماشا کنید. این فانوس در سال 1883 ساخته شده است و تا ساحل Monkey حدود 1 ساعت پیاده روی دارد. فانوس دریایی تقریبا 227 متر بالاتر از سطح دریا ساخته شده است و برای ساخت آن حدود 37000 پوند انگلیس هزینه شده است.

تماشای دیگر این پارک، دریاچه Meromictic است که تقریبا می توان گفت یک مرداب است و در Pantai krachut قرار گرفته است. این دریاچه با مساحت 2.77 کیلومتر مربعی اش، تنها دریاچه از این نوع در سرتاسر شبه جزیره مالزی است. در فصل های گرم سال، این دریاچه خشک می گردد و به یک زمین گلی تبدیل می گردد اما در فصل های پر باران، آب همه آن را فرا می گیرد و تبدیل به محل زندگی جانورانی مثل پرندگان، ماهی ها و بقیه خزندگان می گردد.

کارهای دیگری که می توانید در این پارک ملی انجام دهید شامل شنا، تماشا حیات وحش، قایق سواری و کمپینگ است. در این پارک هیچ اقامتگاهی وجود ندارد و فقط بصورت روزانه پذیرای گردشگران است.

منبع: malaysiavacationguide.com

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 9200

به "تور مالزی: همه چیز درباره پارک ملی پنانگ در مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مالزی: همه چیز درباره پارک ملی پنانگ در مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید