همکاری جهانی برای برطرف چالش های علمی

به گزارش آریا بلاگ، جامعه علمی خواهان همکاری جهانی برای مقابله با چالش های علمی در نخستین مجمع جهانی توسعه علوم و فناوری شد.

همکاری جهانی برای برطرف چالش های علمی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، جامعه علمی خواهان همکاری جهانی برای مقابله با چالش های علمی در نخستین مجمع جهانی توسعه علوم و فناوری شد.

کای رونگن، عضو آموزشگاه علوم چین (CAS) گفت: با عمل ثابت شده است که توسعه پایدار بشر به طور مستقل توسط هیچ کشور یا سازمانی قابل حل نیست و این توسعه باید با همکاری جهانی حاصل گردد.

دانشمندان بیش از 10 کشور و منطقه از جمله چین، ایالات متحده، انگلیس و کانادا 10 چالش برتر علمی که برای توسعه جامعه بشری حیاتی هستند را از میان موضوعات پیشنهادی اعضای هیئت تحریریه جهانی مجلات علمی شناخته شده انتخاب کردند.

موضوعات انتخاب شده عمدتاً بر بهداشت، محیط و انرژی متمرکز بودند تا زندگی سالم تر را توسعه دهند.

چالش های مربوط به سلامتی شامل پیشگیری و کنترل شیوع گسترده بیماری های عفونی در حال ظهور، شناسایی تأثیرات تحولات اجتماعی بر سلامت جسمی و روحی افراد، ایجاد پیش بینی های دقیق و جامع از بیماری های انسانی در آینده و توسعه فناوری های جدید برای تشخیص زودرس و پیش آگاهی است.

سه چالش در خصوص محیط زیست نیز همچنان در مرزهای سیاره ای ایمن گسترش می یابند، موضوع های مربوط به محیط زیست به طور مؤثر بر آلودگی های مرزی هوا، آب، خاک و دستیابی به تصفیه کامل فاضلاب می پردازند.

رونگن تأکید کرد: چالش های جهانی به راهکار های جهانی احتیاج دارند؛ وی از دانشمندان سراسر جهان خواست تا با یکدیگر برای رفع کردن این چالش ها و به دنبال راهکار های علمی به ویژه در خصوص آب و هوا، هوا، آب، خاک و دریا همکاری نمایند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1008

به "همکاری جهانی برای برطرف چالش های علمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری جهانی برای برطرف چالش های علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید