هوای تهران سال جاری 31 درصد آلوده تر از پارسال ، دلیل تشدید آلودگی چیست؟

به گزارش آریا بلاگ، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: در امسال بیش از 48 درصد روزها هوای تهران در شرایط نامطلوب قرار داشتند در صورتی که این نسبت در سال گذشته تنها 17 درصد بود.

هوای تهران سال جاری 31 درصد آلوده تر از پارسال ، دلیل تشدید آلودگی چیست؟

به گزارش خبرنگاران، سیدمحمدمهدی میرزائی قمی با اعلام اینکه در مدت مشابه سال 1400، کیفیت هوای تهران، یک روز در شرایط ناسالم و 31 روز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت، اضافه نمود: کیفیت هوای تهران در بقیه روزهای نیمه اول سال گذشته در شرایط مجاز بود.

او با اشاره به اینکه طی 186 روز ابتدایی امسال، آلاینده ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون در 53 روز و ذرات معلق کوچکتر از 10 میکرون در 20 روز فراتر از حد مجاز قرار داشتند و آلاینده ازن نیز 47 روز در شرایط نامطلوب بود، اظهارکرد: در برخی از روزها بیش از یک آلاینده به صورت همزمان در شرایط نامطلوب قرارداشتند.

میرزائی قمی با بیان اینکه اطلاعات مذکور نشان می دهد که در مدت مشابه سال قبل آلاینده ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون 13 روز و ذرات معلق کوچکتر از 10 میکرون سه روز شرایط فراتر از حد مجاز را دارا بودند، توضیح داد: آلاینده ازن نیز 23 روز در شرایط نامطلوب قرار داشت که این آمار نشان دهنده رشد قابل ملاحظه تعداد روزهای آلوده به لحاظ هر سه آلاینده است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با مقایسه روزهای مطلوب و نامطلوب نیمه نخست سال 1400 و 1401 شرح داد: در امسال بیش از 48 درصد روزها در شرایط نامطلوب قرار داشتند در صورتی که این نسبت در سال گذشته تنها 17 درصد بود.

به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تغییرات آب وهوایی در اقلیم منطقه از جمله پدیده گرد و غبار که باعث ورود حجم عظیمی از ریزگردها از مرزهای غرب ایران به داخل کشور ما شد، شهر تهران و بخش های وسیعی از کشور را تحت تأثیر قرار داد و آلاینده های با منشأ خارجی در افزایش قابل توجه آلودگی هوای مرکز در شش ماه نخست امسال مؤثر بودند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 مهر 1401 بروزرسانی: 5 مهر 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 10852

به "هوای تهران سال جاری 31 درصد آلوده تر از پارسال ، دلیل تشدید آلودگی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوای تهران سال جاری 31 درصد آلوده تر از پارسال ، دلیل تشدید آلودگی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید