وزیر اول اسکاتلند خواهان برگزاری دومین همه پرسی استقلال شد

به گزارش آریا بلاگ، وزیر اول اسکاتلند گفت که که این کشور باید در سال 2020 یک همه پرسی استقلال برگزار کند.

وزیر اول اسکاتلند خواهان برگزاری دومین همه پرسی استقلال شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیکولا استرجئون رئیس حزب ملی و وزیر اول اسکاتلند روز سه شنبه گفت، اسکاتلند باید در سال 2020 یک همه پرسی استقلال برگزار کند.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی نیوز یوروپ، استرجئون در سخنرانی خود در کنفرانس حزب ملی اسکاتلند گفت: پیش از سرانجام امسال، من خواستار انتقال قدرتی هستم که به برگزاری همه پرسی مشروعیت دهد.

وزیر اول اسکاتلند گفته که وست مینستر هیچ حقی برای جلوگیری از این درخواست را ندارد، اما استرجئون قبول دارد، برای اینکه هر رفراندومی در سطح بین المللی به رسمیت شناخته گردد، باید قانونی باشد.

وی همچنین به ترس طولانی مدت حزب ملی اسکاتلند مبنی براینکه اسپانیا در صورت استقلال بریتانیا، عضویت اسکاتلند در اتحادیه اروپا را وتو می نماید، اشاره نمود.

همه پرسی اول استقلال اسکاتلند سال 2014 برگزار گردید و در آن، 55 درصد از شرکت کنندگان با جدایی از بریتانیا ابراز مخالفت کردند. دولت بریتانیا بارها گفته که این موضوع تمام شده است در حالی که استدلال حزب ملی اسکاتلند این است که پس از همه پرسی برای عضویت در اتحادیه اروپا شرایط قانون اساسی تغییر نموده است.

استرجئون روز سه شنبه گفت: امتناع وست مینستر قابل تحمل نیست.

پیش از این نیکولا استرجون وزیر اول اسکاتلند در شبکه اجتماعی توئیتر نوشته بود: لایحه ای منتشر شده است که قوانینی را برای همه پرسی معین می نماید که به مردم اسکاتلند اجازه می دهد تا به جای اینکه برگزیت به ما تحمیل گردد، درباره آینده خودمان تصمیم بگیریم...

مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز، ایرلندشمالی) سال 2016 با شرکت در همه پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند اما در این میان رای اکثریت مردم اسکاتلند به تنهایی، ماندن در اتحادیه اروپا بود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 987

به "وزیر اول اسکاتلند خواهان برگزاری دومین همه پرسی استقلال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر اول اسکاتلند خواهان برگزاری دومین همه پرسی استقلال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید