وزیر سابق یمنی: عربستان سعودی باید در اقداماتش بازنگری کند

به گزارش آریا بلاگ، وزیر سابق دولت مستعفی با انتقاد از عربستان سعودی، گفت که اگر این کشور در اقداماتش بازنگری نکند، شکست خواهد خورد.

وزیر سابق یمنی: عربستان سعودی باید در اقداماتش بازنگری کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یکی از وزرای سابق دولت مستعفی یمن گفت که عربستان سعودی باید در اقدامات خود در یمن و نحوه تعاملش با این دولت بازنگری کند.

به گزارش شبکه الجزیره قطر، صالح الجبوانی، وزیر سابق حمل و نقل در دولت مستعفی امروز شنبه گفت که منحرف شدن قطب نمای نبرد عربستان سعودی در یمن منجر به شکست این کشور و ائتلافش خواهد شد و باید هرچه سریعتر در این زمینه بازنگری کند.

عربستان سعودی به همراه امارات متحده عربی از ابتدای سال 1394 با تشکیلات ائتلاف عربی ضد یمن به بهانه حمایت از دولت مستعفی منصور هادی به این کشور حمله نموده است و با دولت نجات ملی که بعد از انقلاب یمن تشکیل شده وارد جنگ شده است.

وزیر سابق دولت مستعفی مدعی مداخله ایران در یمن شد و گفت که فرض بر این است که جنگ عربستان در یمن، علیه ایران و نیروهای مورد حمایت این کشور (انصارالله) باشد نه با ما (دولت مستعفی).

این مقام سابق یمنی با انتقاد از عملکرد عربستان در یمن گفت که حمله به نیروهای دولت مستعفی، بدنام کردن این نیروها راه به جایی نخواهد برد. با این حال، ابراز امیدواری کرد که ریاض در سیاست های خود و ایجاد ائتلاف ها در یمن بازنگری کند.

از تابستان گذشته، نیروهای مورد حمایت امارات در جنوب یمن (شورای انتقالی جنوب) با حمله به مناطق و ساختمان های دولت مستعفی در شهر عدن (پایتخت موقت)، نیروها و کارکنان وابسته به آن ها را بیرون نموده اند. این شورا هم اکنون در مرکز استان سقطری به مواضع نیروهای دولت مستعفی حمله نموده و مرکز این استان (حدیبو) شاهد تقابل طرفین درگیر است.

این حوادث باعث شده است که دولت مستعفی و افکار عمومی یمن به ادعاهای ائتلاف سعودی و اماراتی در این کشور بدبین شده و آن ها را متهم به استعمار و اشغالگری نمایند.

انتهای پیغام/.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3242

به "وزیر سابق یمنی: عربستان سعودی باید در اقداماتش بازنگری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر سابق یمنی: عربستان سعودی باید در اقداماتش بازنگری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید