پشت پرده سقوط یک بشقاب پرنده

به گزارش آریا بلاگ، در 8 ژوئیه 1947، ارتش ایالات متحده اعلام نمود که یک یوفو را پیدا نموده، اما در کمتر از 24 ساعت، روایت از حضور یک بشقاب پرنده به رصد یک بالن هواشناسی تغییر کرد! حال یک کارشناس شناخته شده در حوزه یوفو ها می گوید که او هنوز مطمئن نیست که بشقاب پرنده واقعا در صحرای نیومکزیکو سقوط نموده است یا خیر.

پشت پرده سقوط یک بشقاب پرنده

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، نیک پوپ (Nick Pope) که پروژه یوفو دولت بریتانیا را از سال 1991 تا 1994 راهنمایی می کرد، اخیرا اظهار نموده است که اگر این داستان، سرپوش گذاشتن بوده باشد، قطعا یکی از برترین داستان های آمریکایی بوده است.

در سال 1947 خبر سقوط یک یوفو در رازول، نیومکزیکو جامعه آمریکا را شوکه کرد، اما آنچه که زمانی تیتر یک روزنامه در هشتم ژوئیه 1947 بود، اکنون به نظر می رسد چیزی بیش از یک افسانه محلی نباشد.

نیک پوپ که پروژه یوفو دولت بریتانیا را از سال 1991 تا 1994 راهنمایی می کرد اخیرا در یک مصاحبه تلفنی با سایت خبری دیلی میل گفت: در آن موقع ارتش ایالات متحده یک بیانیه مطبوعاتی مبنی بر اینکه ما یک یوفو را پیدا نموده ایم که به نظر می رسد یکی از اشیای اسرارآمیز تا به امروز مشاهده شده در آمریکا باشد، منتشر کرد، اما 24 ساعت بعد، آن ها روایت را کاملا برعکس شرح دادند.

پوپ در این باره گفت که اگر بقایای حاصل از حادثه رازول متعلق به این دنیا نبوده باشد، این موضوع می تواند یکی از برترین موارد سرپوش گذاشتن در تاریخ آمریکا باشد.

او گفت: من نمی گویم این روایت عمدی است، اما برترین داستانی است که می تواند شما را بخنداند و یا چشمانتان را گرد کند. اگر چیزی تبدیل به یک شوخی گردد، سیاستمداران، نظامیان، دانشمندان و روزنامه نگاران به صورت جدی به سمت آن نمی فرایند یا اگر بخواهند کاری نیز انجام دهند، از منظری انجام می دهند و درباره آن می گویند که گویی واقعا آن را باور ندارند.

پوپ در پاسخ به این سوال که آیا معتقد است که این یک شی بیگانه بود که 75 سال پیش در مزرعه سقوط کرد یا خیر گفت: من هنوز نمی دانم. گرچه من به زندگی فرازمینی اعتقاد دارم، اما در خصوص بازدید آن ها از زمین مطمئن نیستم.

بقایای حاصل از این حادثه برای اولین بار به وسیله دابلیو دابلیو مک برازل (W. W. Mac Brazel) که گوسفندانش را به رودخانه ای نزدیک می برد، مشاهده شد.

برازل آوار ها را روی زمین خود مشاهده کرد و با مقامات تماس گرفت و آن ها نیز برای تجزیه و تحلیل عمیق تر به آنجا آمدند و تشخیص دادند که یک یوفو است.

روزنامه رازول دیلی رکورد (Roswell Daily Record) نیز به سرعت داستان یاد شده را با این عنوان در صفحه اول منتشر کرد: پایگاه هوایی ارتش رازول (RAAF) یوفو را در مزرعه ای در منطقه رازول پیدا کرد.

بنابر روایت ها بقایای حاصل از این حادثه ماده ای فلزی سبک، اما محکم بودند. اما هیجان این داستان چندی بعد از بین رفت و هیچ کس دیگر به آن فکر نکرد.

پوپ گفت: اواخر دهه 40 دوران اعتماد بیشتری بود. این دورانی بود که اعتماد به دولت و ارتش بسیار بالا بود و دوران قبل از ظهور اینترنت و رسانه های اجتماعی بود. از آنجایی که بیشتر مردم تلفن نداشتند، این روزنامه آن ها را از وقایع دنیا مطلع می کرد. من فکر می کنم آن روزنامه همچون انجیل برایشان بود.

تیتر یک روزنامه رازول دیلی رکورد مبنی بر پیدا شدن بقایای یک بشقاب پرنده در مزرعه ای در این منطقه

پوپ در ادامه بعلاوه اظهار داشت: در هیچ یک از کتاب هایی که در دهه 1950 تا 1960 درباره یوفو ها نوشته شده است، هیچ اطلاعاتی در خصوص حادثه رازول وجود ندارد.

او گفت: اگر این پفراینده 75ساله حل گردد و نتیجه این باشد که بقایا حاصل از یک یوفو بوده است، داستان بسیار مجذوب نماینده خواهد شد. من وانمود نمی کنم که یک مدرک اثبات نماینده داریم، زیرا در واقع چیزی نداریم. برعکس، افراد پایگاه نظامی رازول در جایی بودند که تنها اسکادران اتمی در آنجا قرار داشت و این افراد در کار خود برترین بودند. آن ها افرادی هستند که احتمال اینکه یک بالون هواشناسی را اشتباه شناسایی نمایند، بسیار پایین است.

پوپ می گوید که این سرپوش گذاشتن بر ماجرا می توانست راهی برای پنهان کردن چیزی شبیه یک سلاح فوق سری باشد که سقوط نموده است.

تبادل نظر در خصوص یوفو ها و بیگانگان در ایالات متحده تابو نیست، زیرا در سال گذشته دولت آمریکا ویدئویی منتشر نموده است که جت های نظامی را در تعقیب چیزی که می تواند یوفو باشد، نشان می دهد.

بعلاوه اخیرا یک جلسه استماع عمومی در کنگره (public congressional hearing) در خصوص یوفو ها برگزار گردید که در آن سه نظامی سابق در خصوص مواجهه خودشان با یک یوفو در پایگاه نظامی آمریکا در خاورمیانه در سال 2014 شهادت دادند. آن ها گفتند که در دسامبر 2014 هشت شی درخشان را دیدند که با سرعتی باورنکردنی بر فراز یک پایگاه صحرایی در شبه جزیره سینا در مرز مصر، در آسمان معلق بودند.

این سه نظامی که در شناسایی هواپیما ها آموزش دیده اند، معتقدند اشیایی که مشاهده کردند منشا غیرانسانی داشتند.

پوپ گفت: عجیب است که با وجود این همه علاقه و برگزاری جلسات، به ندرت می شنوید که سناتور ها یا نمایندگان کنگره به رازول اشاره نمایند. شاید هنوز شکی وجود دارد و آن ها نمی توانند خود را مجبور نمایند که درباره حادثه رازول بگویند.

منبع: فرارو
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 10292

به "پشت پرده سقوط یک بشقاب پرنده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پرده سقوط یک بشقاب پرنده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید