چرا رئیس جمهور سابق قرقیزستان بازداشت شد؟

به گزارش آریا بلاگ، خبرنگاران : گزارشها با استناد منابع در حزب آلمازبک آتامبایف حاکی از آن هستند که این رئیس جمهور سابق قرقیزستان دستگیر شده است.

چرا رئیس جمهور سابق قرقیزستان بازداشت شد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک گفت، حامیان آتامبایف در شبکه های اجتماعی گزارش کردند نیروهای امنیتی در قرقیزستان به محل عمارت وی در منطقه کوی تاش در فاصله 12 مایلی از شهر بیشکک رفته اند. حزب وی نیز متعاقب این گزارشها اعلام داشت آتامبایف دستگیر شده است.

روز دوشنبه قرقیزستان شاهد اعتراضات گسترده بود و شرایط در این کشور به مجرد تصرف چند ساختمان دولتی از سوی گروه های مخالفان متشنج شد. انگیزه اولیه این تظاهرات اعتراض به انتخابات مناقشه برانگیز این کشور که در ادامه لغو شد، بود.

کمیته امنیت ملی قرقیزستان در بیانیه ای توضیح داد: روز 10 اکتبر 2020 این کمیته به همراه وزارت کشور قرقیزستان آلمازبک آتامبایف، ساگیمبایف کی. و موساکیف دی. را بر اساس حکم صادر شده در چارچوب پرونده کیفری مربوط به سازماندهی ناآرامی گسترده در شهر بیشکک بازداشت کرد.

پیش از آن آتامبایف و حامیانش به محل تجمعی در مرکز بیشکک وارد شدند اما حامیان سادیر ژاپاروف، سیاستمدار اپوزیسیون که نامزدی اش برای سمت نخست وزیری قرقیزستان در تاریخ شش اکتبر از سوی مجلس این کشور تایید شد، اجازه به برگزاری این تجمع ندادند.

گزارش شد در زمانی که رئیس جمهور سابق قرقیزستان در حال ترک میدان بود، فرد ناشناسی چند گلوله به سمت خودروی آتامبایف شلیک کرد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4966

به "چرا رئیس جمهور سابق قرقیزستان بازداشت شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا رئیس جمهور سابق قرقیزستان بازداشت شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید