چرا گاتسالوف در جام جهانی برای ارمنی&zwnjها کشتی نمی&zwnjگیرد؟

به گزارش آریا بلاگ، با وجود اینکه فدراسیون ارمنستان هزینه 10 هزار دلاری ترانسفر حاجی مراد گاتسالوف را پرداخت کرده، اما این کشتی گیر در جام جهانی صربستان کشتی نخواهد گرفت.

چرا گاتسالوف در جام جهانی برای ارمنی&zwnjها کشتی نمی&zwnjگیرد؟

به گزارش خبرنگاران، پیش از آنکه بازی های المپیک به خاطر شیوع گسترده کرونا در جهان در سال 2020 لغو شده و به سال 2021 موکول شود، فدراسیون کشتی ارمنستان و حاجی مراد گاتسالوف به توافق رسیدند که این کشتی گیر صاحب نام روسیه در صورت کسب سهمیه وزن 97 کیلوگرم المپیک برای ارمنستان، در توکیو نیز برای این کشور روی تشک برود.

او در روسیه تمریناتش را دنبال می کرد اما با تعطیلی مسابقات و سالن های ورزشی، گاتسالوف نیز تمریناتش را متوقف کرد.

در لیستی که ارمنستانی ها برای حضور در جام جهانی صربستان اعلام کردند، در وزن 97 کیلوگرم کشتی گیری ندارند، چراکه گاتسالوف اعلام کرده آمادگی لازم برای شرکت در این رقابت ها را ندارد؛ البته گاتسالوف به نوعی با ارمنی ها قرارداد سفید امضا دارد و هیچ رقمی را برای عضویت در تیم ملی ارمنستان نخواسته و دلیل این امر نیز تردیدهای این کشتی گیر برای بازگشت به میدان است.

قطعاً ستاره بزرگی همچون گاتسالوف که یک طلای المپیک و پنج طلا، یک نقره و یک برنز جهان را در کارنامه دارد و همچنین سه بار قهرمان اروپا شده است، دوست ندارد بازگشتی ضعیف به تشک داشته باشد و به این دلیل با ارمنی ها قرارداد مالی امضا نکرده که بعد از شروع تمرینات منظم و سنگینش، ابتدا برای خودش مسجل شود که می تواند بار دیگر در سطح جهانی کشتی بگیرد یا نه.

قطعاً تعویق یک ساله المپیک نیز تردیدهای گاتسالوف برای بازگشت را بیشتر کرده است. او باید خودش را به لحاظ بدنی آنالیز کند که آیا در 39 سالگی می تواند در المپیک حرفی برای گفتن داشته باشد؟ آنهم در شرایطی که هموطنش رشید سعدالله اف اکنون حرف اول وزن 97 کیلوی جهان را می زند، جیدن کاکس و اسنایدر آمریکایی، هرکدام شان به المپیک بیایند، مدعی مدال خواهند بود و قطعا گاتسالوف مدعی جدی و توانمندی نیز از ایران در این وزن پیش رو خواهد داشت.

به هرشکل ارمنی ها هزینه ترانسفر گاتسالوف را پرداخت کرده اند، این کشتی گیر روس هم پولی از ارمنستان دریافت نکرده و در مذاکراتش گفته است در صورت کسب مدال در مسابقات پیش رو، جوایز تعیین شده برای قهرمانان ارمنی نیز برای او در نظر گرفته شود. همین نوع قرارداد نشان می دهد که هم ارمنستان می تواند از در اختیار دریافت این کشتی گیر منصرف شود و با توجه به خلأیی که در 97 کیلوگرم دارد، جوان جویای نام و مستعدی را از کشور دیگری به خدمت بگیرد، هم اینکه دست گاتسالوف برای تغییر تصمیمش برای بازگشت به تشک باز خواهد بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5376

به "چرا گاتسالوف در جام جهانی برای ارمنی&zwnjها کشتی نمی&zwnjگیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا گاتسالوف در جام جهانی برای ارمنی&zwnjها کشتی نمی&zwnjگیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید