چگونه از مراحل پرواز در فرودگاه سریع تر عبور کنیم؟

به گزارش آریا بلاگ، مراحل پرواز یکی از بخش های مهم هر سفر هوایی به شمار می آید که معمولاً مسافران برنامه ای برای آن نمی ریزند و از همین رو ممکن است دچار مشکلاتی شوند. امروزه استفاده از حمل و نقل هوایی برای سفر بسیار رایج شده است و فرودگاه ها هزاران مسافران را همه روزه به خود می بینند. به ویژه زمانی که می خواهید پرواز خود را از فرودگاه های بین المللی انجام دهید، شاهد جمعیت و ازدحام بسیاری خواهید بود که از قسمت های مختلف جهان حضور پیدا نموده اند. بعضی از این افرادی که در فرودگاه حضور دارند ممکن است تجربه های زیادی از مراحل پرواز داشته باشند و بعضی دیگر ممکن است تجربه ای درباره پرواز و سفرهای هوایی نداشته باشند. در ادامه این راهنما قصد داریم تمامی مراحل پرواز را در کنار یکدیگر آنالیز کنیم، شما می توانید با استفاده از این اطلاعات، پروازی بدون استرس و راحت را تجربه نمایید.

چگونه از مراحل پرواز در فرودگاه سریع تر عبور کنیم؟

آشنایی با مراحل پرواز

اولین و مهم ترین مرحله در مراحل پرواز این است که زمان بندی مناسبی را قبل از پرواز خود در نظر بگیرید. زمان بندی پرواز در پروازهای داخلی و خارجی با یکدیگر تفاوت دارند و باید قبل از این که به فرودگاه بروید این زمان بندی را در نظر بگیرید. معمولاً در پروازهای داخلی مسافران باید حدود دو ساعت قبل از پرواز داخلی در فرودگاه حضور داشته باشند و در پروازهای داخلی هم پیشنهاد می گردد 3 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید. علت زمان زیادی که باید قبل از آغاز پرواز بگذارید، مراحل مختلفی است که قبل از پرواز باید در فرودگاه انجام دهید و از همین رو باید سریع تر حضور داشته باشید تا در صورت شلوغی فرودگاه یا به طول انجامیدن آنالیز مدارک، از پرواز خود جا نمانید.

یکی از کارهایی که باعث می گردد در وقت شما قبل از پرواز صرفه جویی گردد، تهیه بلیط پرواز به صورت آنلاین می باشد. اگرچه امروزه بسیاری از افراد بلیط پروازهای خود را به صورت آنلاین خریداری می کنند اما بعضی از افراد همچنان ترجیح می دهند که بلیط پرواز مورد نظر خود را از فرودگاه تهیه کنند که این موضوع باعث به طول انجامیدن مراحل پرواز خواهد شد.

البته یکی از دلایلی که بعضی افراد ترجیح می دهند بلیط خود را از فرودگاه بخرند، قیمت نسبتاً کمتر بلیط در فرودگاه است، اما این تفاوت قیمت آن قدر قابل توجه نیست که چند ساعت از زبان خود را بخواهید در فرودگاه بگذرانید. یکی دیگر از مزایای خرید بلیط به صورت آنلاین از سایت های معتبر این است که امکان آنالیز قیمت بلیط، کلاس های پروازی متنوع و بعلاوه زمان دقیق پرواز برای شما فراهم خواهد بود و از همین رو می توانید برترین و مناسب ترین بلیط پرواز را برای خود انتخاب نمایید. مخصوصاً اگر قصد پرواز به یک مقصد خارجی را دارید، دریافت اطلاعات دقیق پرواز و چک این از اهمیت بیشتری برخوردار می گردد که به صورت آنلاین فرصت دسترسی به اطلاعات کامل را خواهید داشت.

مثل یک حرفه ای چمدانتان را ببندید!

وقتی قصد داریم برای سفر آماده شویم دوست داریم همه چیز را با خود ببریم. چند دست لباس اضافه، چند نوع کفش برای موقعیت های مختلف، کتاب، مجله و کلی چیز دیگر را دوست داریم همراه داشته باشیم تا اگر موقعیتش پیش آمد از آن ها استفاده کنیم. اما واقعیت این است که در سفر به بسیاری از این وسایل احتیاجی نخواهیم داشت. پس بهتر است سبک سفر کنیم و وسایل ضروری را داخل چمدان بگذاریم. هنگام چمدان بستن قوانین حمل بار را نیز مدنظر داشته باشید. در بیشتر ایرلاین ها، مسافران اجازه دارند یک کیف دستی یا ساک کوچک با خود به داخل هواپیما ببرند و یک یا دو چمدان با وزنی معمولا زیر 20 کیلوگرم به قسمت پذیرش بار تحویل دهید. بنابراین این موضوع را مدنظر داشته باشید تا در فرودگاه دچار مشکل نشوید.

نکته دیگر این که محدودیت حمل مایعات را هم در نظر بگیرید. وسایل شخصی مثل شامپو، عطر، لوسیون و … را تا 100 میلی لیتر می توانید با خود حمل کنید. بنابراین برای یک سفر 2-3 روزه به میزان احتیاجتان این وسایل را همراه ببرید تا سریع تر از بخش امنیتی فرودگاه عبور کنید.

قبل از پرواز، چه زمانی باید در فرودگاه حاضر شویم؟

همان طور که اشاره کردیم، یکی از اصلی ترین مراحل پرواز این است که چند ساعت قبل از زمان پرواز در فرودگاه حاضر شوید. این زمان برای پروازهای خارجی در حدود 3 ساعت خواهد بود، در پروازهای خارجی شما احتیاج به طی مراحل و تشریفاتی اضافه خواهید داشت تا بتوانید به پرواز خود برسید. در پروازهای داخلی بسیاری از این تشریفات در مراحل پرواز وجود نخواهند داشت و بنابراین تنها کافی است 1 الی 2 ساعت زمان برای انجام کارهای قبل از پرواز داخلی خود اختصاص دهید. وقتی به سالن فرودگاه وارد می شوید، چند ورودی در مقابل شما قرار خواهد داشت. از این ورودی ها که گذر کنید به سالن بزرگ فرودگاه می رسید و مسافران بسیاری را خواهید دید که با چمدان ها در کنار همراهان خود در صف های انتظاری که بعضی از آن ها بسیار طولانی هستند، ایستاده اند.

به محض ورود به فرودگاه پیشنهاد می کنیم مراحل پرواز خود را آغاز کنید تا از پرواز خود جا نمانید. مراحل پرواز شامل آنالیز مدارک، قرار دادن چمدان ها در یک دستگاه چک امنیتی و رد شدن از گیت بازرسی خواهد بود که در ادامه بیشتر شرح خواهیم داد.

چک کردن مداوم پروازهای داخلی و خارجی، قبل از پرواز

در نظر داشته باشید که بعضی از خطوط هوایی ممکن است تغییراتی را در پروازهای داخلی و خارجی خود ایجاد کنند، همه خطوط هوایی اطلاعات لازم و تغییرات ایجاد شده را به مسافران اعلام خواهند کرد، بنابراین بهتر است برای جلوگیری از بروز مسائل، احتمال تغییر کردن ساعات پرواز و سایر اطلاعات را در نظر بگیرید و به صورت آنلاین اطلاعات را چک کنید. بعضی از خطوط هوایی امکان چک این آنلاین را برای مسافران خود فراهم می کنند، اگر ایرلاین پرواز شما نیز این امکان را برای شما فراهم نموده باشد، می توانید همان موقع که برای تهیه بلیط پرواز اقدام می کنید؛ چک این خود را نیز آنالیز کنید. اگر هم ایرلاین مورد نظرتان امکان چک این آنلاین را فراهم ننموده باشید، باید به محض ورود به فرودگاه به بخش مربوطه برای چک این اطلاعات پرواز، مراجعه نمایید.

بعلاوه، تابلوهای اطلاعات پرواز که در فرودگاه ها قرار داده می شوند، تمامی اطلاعات لازم در خصوص تأخیر و ساعات پرواز را به شما ارائه خواهند داد. آنالیز تابلوهای پرواز فرودگاه یکی از مراحل پرواز به شمار می آید که باعث می گردد اطلاعات دقیق را دریافت کنید و استرسی در خصوص پرواز خود نداشته باشید. پس از این که مرحله آنالیز ساعات و اطلاعات پرواز را گذراندید، نوبت به دریافت کارت پرواز یا چک این می گردد که از مهم ترین مراحل پرواز است.

مدارک خود را آماده کنید!

زمانی که در صف تحویل و آنالیز مدارک قرار می گیرید، باید مدارک خود را دم دست قرار دهید تا برای خود و سایر افرادی که در صف قرار دارند، مسئله ای ایجاد نگردد. بعضی از افراد ممکن است زمانی که در صف قرار می گیرند به فکر پیدا کردن مدارک خود بیافتند و یا حتی بعضی حتی نمی دانند مدارک خود را در کدام چمدان گذاشته اند و تازه به فکر پیدا کردن آن می افتند که باعث اتلاف وقت خود و سایرین می گردد.

برای جلوگیری از این مسائل و طی کردن سریع تر مراحل پرواز حتماً همه مدارک خود را آماده نموده و دم دست قرار دهید تا زمانی که نوبت به شما می رسد، آنالیز مدارک شما سریع تر اجرا شده و از پرواز خود جا نمانید. یکی دیگر از مراحل پرواز در پروازهای داخلی و خارجی، نشان دادن مدارک شناسایی به مسئولین است که ممکن است در طول پرواز نیز از شما درخواست گردد و بنابراین حتی زمانی که وارد هواپیما می شوید هم بهتر است مدارک خود را دم دست داشته باشید.

چک-این و دریافت کارت پرواز

مرحله چک این و دریافت کارت پرواز از مراحل پایانی پرواز به شمار می آید که به جهات آنالیز صحت اطلاعات بلیط هواپیما و مدارک شناسایی شما صورت خواهد گرفت. دریافت کارت پرواز به این معنی است که شما مجاز به ورود به هواپیما هستید و اگر این کارت را در اختیار نداشته باشید، امکان ورود به هواپیما را نیز نخواهید داشت. بعضی از خطوط هوایی کارت پرواز را به صورت آنلاین به مسافران خود ارائه می کنند که این کار باعث افزایش سرعت فرایند مراحل پرواز می گردد. از طرفی مسافرانی که با خود چمدان به همراه نداشته باشند نیز می توانند مراحل پرواز را با سرعت بیشتری بگذرانند، چرا که دو مرحله طولانی و زمان بر را در فرودگاه پشت سر می گذرانند و تنها کافی است از بخش امنیتی عبور نموده و پس از آن وارد هواپیما شوند.

سعی کنید کارت پرواز خود را در دست داشته باشید تا مراحل پرواز شما با سرعت بیشتری سپری گردد؛ در نظر بگیرید که قوانین چک این و دریافت کارت پرواز در خطوط هوایی مختلف، متفاوت خواهد بود و برای همین از قبل باید خود را آماده کنید و مدارک را در دست داشته باشید. نکته دیگر اینکه سعی کنید خرید بلیط پروازهای داخلی و خارجی خود را به روزهای آخر پرواز موکول نکنید تا بتوانید به راحتی برای همه مراحل پرواز خود برنامه ریزی نمایید.

از شرایط پارکینگ فرودگاه اطمینان حاصل کنید

یکی از عواملی که ممکن است سبب تأخیر شما در رسیدن به پرواز گردد، عدم اطلاع از شرایط پارکینگ فرودگاه می باشد. خیلی از افراد ترجیح می دهند با اتومبیل شخصی خود به فرودگاه بفرایند و آن را در پارکینگ فرودگاه پارک کنند، اما در بعضی مواقع ممکن است پارکینگ شلوغ باشد یا از فرودگاه مربوطه فاصله داشته باشد که این موضوع می تواند زمان شما را از قبل پرواز بگیرد. پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از این مسائل، در هنگام خرید بلیط پرواز به صورت آنلاین شرایط پارکینگ را هم آنالیز نمایید. برای این کار می توانید به سایت فرودگاه بروید و اطلاعات لازم در خصوص ظرفیت پارکینگ و محل قرار گیری آن را از سایت به دست آورید. بعلاوه، برای اطمینان بیشتر این امکان را دارید تا قبل از زمان پرواز یک بار به پارکینگ فرودگاه سر بزنید و همه موارد را شخصاً آنالیز کنید.

  • چقدر قبل از پرواز باید در فرودگاه حضور داشته باشیم؟

برای آن که از پرواز خود جا نمانید و مراحل پرواز را با آرامش طی کنید، باید در پروازهای داخلی حدود 1 الی 2 ساعت و در پروازهای خارجی حدود 3 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور پیدا کنید.

  • آیا تهیه بلیط از فرودگاه امکان پذیر است؟

بله شما این فرصت را دارید تا بلیط پرواز مورد نظر خود را به صورت حضوری از فرودگاه تهیه نمایید، با این حال بهتر است بلیط خود را به صورت آنلاین و از سایت آژانس تهیه کنید.

  • چطور می توان اطلاعات دقیق در خصوص زمان و تأخیر پروازها را به دست آورد؟

برای این که اطلاعات دقیق پرواز را در اختیار داشته باشید، می توانید به سایت ایرلاین مورد نظر مراجعه کنید و یا در فرودگاه اطلاعات لازم را از تابلوی ساعات پرواز دریافت نمایید.

نتیجه گیری

سفر با هواپیما از مزیت های بسیاری برخوردار است که اصلی ترین آن ها صرفه جویی در زمان می باشد. این روزها خیلی از افراد سفر با هواپیما را به سایر وسایل حمل و نقل عمومی ترجیح می دهند. اما برای آن که بتوانید سفری خود را با آرامش پشت سر بگذارید باید مراحل پرواز را به دقت انجام دهید تا قبل از پرواز مسئله ای برای شما پیش نیاید. آژانس خبرنگاران این جاست تا اطلاعات لازم در خصوص پروازهای داخلی و خارجی در خطوط هوایی مختلف را در اختیار شما قرار دهد تا سفری دلپذیر را تجربه نمایید.

منبع: smartertravel.com

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 10645

به "چگونه از مراحل پرواز در فرودگاه سریع تر عبور کنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چگونه از مراحل پرواز در فرودگاه سریع تر عبور کنیم؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از مراحل پرواز در فرودگاه سریع تر عبور کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید